אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פולסטאר 2 מתעדכנת: יותר כוח ויותר טווח וגם עוברת להנעה אחורית
ראשי » חדשות » פולסטאר 2 מתעדכנת: יותר כוח ויותר טווח וגם עוברת להנעה אחורית
פולסטאר 2

פולסטאר 2 מתעדכנת: יותר כוח ויותר טווח וגם עוברת להנעה אחורית

הסדאן החשמלית של פולסטאר מנסה להדביק את הקצב המהיר בו משתדרגות המכוניות בעידן החשמל ומקבלת עדכון משמעותי ראשון שכולל תוספת כוח, סוללה משופרת ולראשונה גם הנעה אחורית

אופיר דואק 24/01/2023 צלם: פולסטאר

קצת קשה להתרגל לקצב הפיתוח המואץ בעולם הרכב בעידן ההנעה החשמלית. התחרות הגדולה, בעיקר מצד תעשיית הרכב הסינית שדוהרת במהירות אדירה, מאלצת גם את המותגים המערביים להגיב מהר ולישר קו כדי לא להישאר מאחור, תרת משמע.

קחו לדוגמא את פולסטאר 2 (נכון היא אמנם מיוצרת בסין אבל המותג מגדיר את עצמו כשבדי). מכונית הסדאן החשמלית של פולסטאר יצאה לעולם באמצע שנת 2020, הושקה בישראל רק לפני כחצי שנה וכבר מקבלת מתיחת פנים ראשונה כשהיא עוד לא בת 3.

לרוב מתיחות פנים שמתבצעות בטווח כה קצר הן מינוריות למדי ומתמקדות בעיקר בענייני קוסמטיקה. במקרה הזה בפולסטאר הלכו קצת יותר רחוק עם שדרוג משמעותי ליחידות ההנעה, הסוללות, ובאופן חריג גם לתצורת ההנעה. ואם זה נשמע לכם קצת מוכר אז אתם לא טועים, עדכון דומה עברו הגרסאות החשמליות של וולוו XC40 ו-C40 לפני כשבועיים, כשהמשותף לכול הדגמים הוא שהם בנויים על בסיס פלטפורמת CMA של החברה.


מעתה גרסת הבסיס בעלת המנוע היחיד של פולסטאר 2 תצויד במנוע אחורי והנעה אחורית. המנוע הוא מנוע מדור חדש עם יעילות אנרגטית גבוהה יותר לדברי השבדים, והוא מפיק 272 כ”ס עם סוללה סטנדרטית או 295 כ”ס עם סוללה מוגדלת ו-50 קג”מ בשני המקרים– קפיצה משמעותית לעומת 231 כ”ס ורק 33.6 קג”מ בגרסת הבסיס היוצאת עם הנעה קדמית. הביצועים השתדרגו בהתאם כאשר התאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה מ-7.4 ל-6.2 שניות.

הגרסה הדו-מנועית בעלת ההנעה הכפולה קיבלה תוספת כוח קטנה יותר, עם הספק משולב שעלה מ-408 ל-421 כ”ס כאשר המומנט קפץ ב-8 קג”מ ל-75.5 קג”מ בסך הכל. התאוצה ל-100 קמ”ש התקצרה ל-4.5 שניות, אך מה שחשוב יותר הוא שהמנוע האחורי הוא כעת חזק ודומיננטי יותר בחלוקת הכוח, מה שאמור להשפיע על האופי והניהוג. במפתיע, חבילת Performance לא השתנתה בנתוני ההספק (476 כ”ס), ולמרות זאת נתון התאוצה המוצהר התקצר ל-4.2 שניות.

לצד השיפור בתפוקה ובביצועים נעשה שדרוג משמעותי לסוללות, למערכת הקירור וניהול האנרגיה. התוצאה היא שהסוללה הסטנדרטית בקיבולת 69 קוט”ש מסוגלת מעתה להעניק טווח של 518 ק”מ, תוספת של 44 ק”מ. הסוללה הגדולה חדשה לחלוטין, בעלת קיבולת מוגדלת של 82 במקום 78 קוט”ש והיא מתוצרת CTAL. סוולה זו כבר מגדילה את הטווח הנסיעה המוצהר ל-635 ק”מ בגרסת ההנעה האחורית ו-592 ק”מ בגרסאות ההנעה הכפולה, תוספת של יותר מ-100 ק”מ שמצטרפת ליכולת טעינה מהירה יותר בקצב של עד 205 קילוואט.
כרגע לא ידוע מתי צפויות הגרסאות המעודכנות של פולסטאר 2 לנחות בישראל.

פולסטאר פולסטאר 2
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד