עבר כבר עשור וחצי מאז הגיעה לעולם ניסאן GT-R. מדובר בתקופת נצח בעולם הרכב גם כאשר מדובר במכוניות הנמצאת בנישה ממוקדת וקיצונית, בפרט לאור קפיצות הדרך הטכנולוגיות של השנים האחרונות. למרות ש-GT-R R35 ממשיכה לחרוך מסלולים ברחבי העולם ולהכות מכוניות יקרות ממנה בהרבה, גם בניסאן יודעים שזמנה הגיע. לכן טרחו לרמוז לנו בניסאן לא פעם בשנה האחרונה שהנה מגיעה GT-R חדשה השנה, מה שגרר שפע של הערכות וספקולציות ברשת לגבי המראה והנתונים של הדור החדש. גם ההודעה על חשיפה בתערוכת טוקיו יצרה לא מעט ציפיה.
כעת זה הגיע סוף סוף. במסיבת עיתונאים שערכה בסוף השבוע בתערוכת טוקיו חשפה ניסאן את “GT-R החדשה” כלשונם, והנה היא לפניכם. כפי שאתם רואים, ה-GT-R החדשה די דומה ל-GT-R הוותיקה והמוכרת. יש לכך סיבה פשוטה, כיוון שזו אכן אותה GT-R. בעוד ה-R36 מבוששת לבוא, בניסאן החליטו להאריך את חייה של גודזילה הקשישה לשנה אחת נוספת לפחות, וה-GT-R ה”חדשה” שהוצגה היא למעשה שורת עדכונים לקראת שנת הדגם 2024.
אז מה בכל זאת השתנה ב-GT-R ה”חדשה”? החזית קיבלה עיצוב מחדש עם שדרוגים אווירודינמיים בשבכה הקדמית ובמסיטי הרוח בפגוש של גרסת הניסמו. ישנם גם פנסי ערפל אליפטיים חדשים עם מבנה חלת דבש של יחידות התאורה. גם מאחור נעשו שינויים קוסמטיים קלים וישנה כנף אחורית חדשה המעניקה לטענת ניסאן כוח הצמדה משופר.

גם תא הנוסעים קיבל שינויים קלים בגימור ומושבים חדשים וספורטיביים יותר. להיצע הדגמים נוספה גרסת T-SPEC המגיעה בשתי צביעות ייחודיות, בלמים קרמיים של ברמבו כסטנדרט ועוד מספר שינויים קוסמטים קלים שבהחלט מצליחים לרגש אותנו.
מעבר לכך אין שינוים מכאניים מהותיים ב-GT-R שמנוע ה-3.8 ליטר כפול המגדשים שלה ימשיך להציע 570 כ”ס בגרסאות הסטנדרטית, ו-600 כ”ס בגרסת הניסמו שמקבלת מעתה גם אופציה לדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה.
עם כל הציניות, במחשבה שניה לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות של היום, אולי בניסאן דווקא עשו לנו טובה גדולה שה-GT-R ממשיכה איתנו כמעט ללא שינוי לשנה נוספת. אמנם מדובר במכונית עמוסת טכנולוגיה, אבל טכנולוגיה מהסוג שאנחנו אוהבים. ללא תגבור חשמלי, ללא סאונד מלאכותי וללא מסכי ענק עם “ממשק תפעול חוויתי”.