אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יחידה במינה: הקורבט ששווה 3 מיליון דולר
ראשי » מגזין » יחידה במינה: הקורבט ששווה 3 מיליון דולר
שברולט קורבט

יחידה במינה: הקורבט ששווה 3 מיליון דולר

במכירה פומבית שתיערך בחודש ינואר תעמוד למכירה קורבט קונברטיבל משנת 1969 עם תג מחיר שיכול להגיע גם ל-3 מיליון דולר. מאחורי תג המחיר השאפתני מסתתרת היסטוריה מעניינת

אופיר דואק 28/12/2022

שברולט קורבט היא אחד מהדגמים החביבים על אספני הרכב. ריבוי הדגמים והגרסאות שלה והיותה נפוצה למדי עוזרים לה להיות נגישה עבור אספנים הרוצים להגשים חלום של מכונית אמריקאית קלאסית, במחיר הגיוני יחסית. עם זאת, בהיסטוריה של הקורבט ישנן לא מעט גרסאות ייחודיות ונדירות שמחירן גבוה מאד.

אחת מהן מוצעת כעת למכירה פומבית על ידי בית המכירות RM Sotheby’s באריזונה, עם צפי להימכר בסכום מרבי של 3 מיליון דולר – סכום שבו נמכרות לרוב פרארי ודגמי ספורט אקזוטיים, בטח לא “מכונית הספורט העממית של אמריקה”.

המכונית המדוברת היא קורבט סטינגריי ZL-1 קונברטיבל, ומדובר בדגם נדיר במיוחד שהרבה מעריצי קורבט אדוקים אפילו לא ידעו על קיומו. אז מה עושה אותו לכל כך מיוחד שמצדיק תג מחיר שאפתני שכזה? בשביל זה צריך לצלול לתוך ההיסטוריה העשירה של הקורבט שעמוסה בפרטים בגלל הנטיה של האמריקאים להציע כל דגם עם עשרות אופציות ואפשרויות שונות. לכן, ננסה לפשט את העניין ככל הניתן.


1969 הייתה השנה השניה לדור השלישי (C3) של שברולט קורבט. בשנתיים הראשונות של דור זה ניצב בפסגת היצע המנועים מנוע ה”ביג בלוק” בנפח 427 אינצ’ים מעוקבים (כ-7.0 ליטר), בטרם הוחלף במנוע ה-454 (7.4 ליטר) בשנים שלאחר מכן. הורסיה הבכירה של מנוע ה-427 נמכרה תחת שם הקוד L88 וכללה ראשי אלומיניום, יחס דחיסה גבוה והספק של 430 כ”ס.

כיוון שאותם ימים היו תור הזהב של מכוניות השרירים בארה”ב, שברולט הציעה בשנת 1969 בלבד חבילת שדרוג למנוע בשם ZL-1 PRO. מדובר למעשה במפרט מנוע התואם לזה שפותח עבור מרוצי ה-CanAM וכלל שדרוגים כמו בלוק אלומיניום, גלי זיזים חמים ושסתומי פליטה מוגדלים. ביחד עם מערכת פליטה משופרת הפיק המנוע שדרש דלק באוקטן 103 הספק מדהים לאותם ימים של 560 כ”ס. במילים אחרות, שברולט אפשרה לכם באופן חוקי לקנות קורבט עם מנוע מרוצים.

העניין הוא שלמנוע הזה היה מחיר. אמנם חבילת ZL-1 כללה גם שדרוג לבלמים, לסרן אחורי ולמתלים אבל מחירה עמד על כ-4,700 דולר מה שהכפיל את מחירה של קורבט סטנדרטית. עם מחיר שכזה והעובדה שחבילה זו הוצעה במשך שנה בלבד, יוצרו רק יחידות בודדות של קורבט בתצורה זו. למעשה, יוצרה רק קורבט אחת במפרט ZL-1 בתצורת קונברטיבל וזו בדיוק המכונית המוצעת למכירה כעת.אגב, זוהי ה-ZL-1 היחידה שנמכרה ללקוח פרטי ולא לקבוצות מרוצים.

כדי להוסיף להילה האקסקלוסיבית, אז האקזמפלר נרכש על במקור על ידי בחור בשם ג’ון מהאר שהתחרה איתה בהצלחה במרוצי דראג וטיפוס גבעה בפנסיבלניה, והחזיק בה עד שנת 2007. מאז נמכרה המכונית לאספן פרטי ועברה שיפוץ ושחזור מלא בשנת 2014.

עם היסטוריה ונדירות שכזו ובמצב מושלם מחיר הפתיחה אותו דורש בית המכירות העומד על 2.6 כבר לא נשמע כל כך מופרז. למעשה הדבר היחיד שמונע מהמכונית להיות מקורית לחלוטין היא העובדה שמאהר פוצץ את בלוק המנוע באחד המרוצים וזה הוחלף בבלוק חדש תחת האחריות, כך שהמספר הבלוק לא תואם למספר המקורי איתו יצאה המכונית מהמפעל.
ביננו, העובדה הזו לא הייתה מונעת מאיתנו להרים את היד במכירה הפומבית אם רק יכולנו להרשות לעצמנו.

ZL1 מכירה פומבית קורבט C3 שברולט שברולט קורבט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד