אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן
ראשי » חדשות » איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן
איזוטה פרנסקיני

איזוטה פרנסקיני חוזרת היישר למסלול בלה מאן

אחת מיצרניות הרכב הנחשקות שקמו באיטליה חוזרת לחיים ועושה זאת עם מכונית מסלול שתתייצב כבר בשנה הבאה במרוץ 24 השעות המפרך של לה מאן

אופיר דואק 26/12/2022 צלם: יצרן

השם איזוטה פרנסקיני (Isotta Franschini) אולי לא אומר הרבה כיום לרוב האנשים, אבל מדובר באחת מיצרניות הרכב הראשונות שקמו באיטליה ומכוניותיה כיום מבוקשות מאד בקרב אספני רכב עשירים במיוחד. למעמד הזה הגיע איזוטה, אשר הוקמה בשנת 1900 במילאן, כיוון שהייתה יצרנית מכוניות יוקרה שיצרה דגמים שנחשבו לעילית הטכנולוגית של תקופתה.

כמו לא מעט יצרניות רכב באותם זמנים, גם איזוטה פנתה לייצור מנועי מטוסי וגוייסה למאמץ המלחמתי. בסופו של דבר החברה לא הצליחה להשתקם אחרי מלחמת העולם השניה והפסיקה לייצר מכוניות בסוף שנות ה-40. עם זאת, חטיבת המנועים של איזוטה המשיכה להתקיים ונחשבת עד היום לאחת היצרניות המובילות של מנועים לאוניות.

בשנות ה-90 נעשה ניסיון להחזיר את איזוטה לחיים, והחברה אף הציגה מספר דגמי קונספט, אך אף אחד מהם לא הגיע לייצור והמיזם נכשל. בימים אלו  איש עסקים קולומביאני חושב שהגיע הזמן לעשות נסיון נוסף בהחייאת המותג הקלאסי, והוא מתכון לעשות זאת לא פחות ולא יותר במרוץ 24 השעות של לה-מאן, כמתחרה מל טויוטה, פיג’ו ופרארי.




לאחרונה חשפה איזוטה פרנסצ’יני בגלגולה החדש פרטים ראשונים אודות מכונית מסלול המיועדת להתחרות בקטגוריה הבכירה של הלה-מאן. המכונית פותחה בשיתוף שמות נחשבים בתעשיית הרכב ועולם המרוצים כמו ויליאמס, בוש, ברמבו ו-PWR. המכונית תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית, כאשר בהתאם לתקנות הסדרה תורכב ממנוע 3.0 ליטר כפול מגדשים בתצורת V6 המניע את הגלגלים האחוריים ומנוע חשמלי המניע את הגלגלים הקדמיים כאשר ההספק הכולל יעמוד על 680 כ”ס. המרכב והשלדה יבנו משילוב של סיבי פחמן וחומרים מרוכבים, והרכיבים האווירודינמיים של המכונית יפותחו במנהרת הרוח של ויליאמס.

לפחות בשלב ראשון אף אחד לא מצפה מהמכונית החדשה לסיים על הפודיום, וגם לסיים את המרוץ המפרך יחשב כהישג מרשים. המטרה של אנשי איזוטה היא לא רק להסתפק בהשתתפות במרוצים, אלא לתרגם את הניסיון שנצבר ולהציג בעתיד מכונית על סדרתית שתעשה שימוש ברכיבים וטכנולוגיה של מכונית המסלול.  בהחלט יהיה מעניין לראות אם הניסיון הזה יבשיל הפעם, כי אף פעם באמת אין מספיק מכוניות על איטלקיות

איזוטה פרסקיני לה-מאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד