אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
1100 כ”ס למכונית העל של ברטונה
ראשי » חדשות » 1100 כ”ס למכונית העל של ברטונה
ברטונה

1100 כ”ס למכונית העל של ברטונה

סדנת העיצוב האיטלקית חושפת תמונות ופרטים ראשונים על מכונית העל שמחזירה אותה לחיים. מעבר לעיצוב המרהיב מסתתרת טכנולוגיה המאפשרת שימוש בדלק מפלסטיק ממוחזר ומנוע בעל 1100 כ"ס

אופיר דואק 25/12/2022 צלם: ברטונה

חודש לאחר שסדנת ברטונה הודיעה כי היא חוזרת לחיים וחשפה תמונת צללית של מכונית על חדשה, מפרסמת הסדנה תמונות ופרטים רשמיים ראשונים על המכונית המסקרנת. מכונית נושאת את השם GB110, מה שנועד לציין את ראשי התיבות של מייסד הסדנה ג’יובאני ברטונה ואת מספר השנים שחלף מאז הקים את הסדנה.

על העיצוב של GB110 חתום המעצב הצעיר אנדראה מוקלין, שצבר ניסיון בעבר בסדנת העיצוב של פינינפארינה ועיצב בעבר גם עבור אלפא רומיאו ומזראטי. הצללית הנמוכה והשימוש בקווים חדשים הם לטענת ברטונה בהשראת Carabo ו-Straus Zero, שניים מדגמי הקונספט המפורסמים של הסדנה משנות ה-70′ ששימשו בסיס לעיצובה של למבורגיני קונטאש.

החזית מחולקת לשלושה מפלסים מדורגים, אלמנט אותו ניתן למצוא גם מעל כיסוי המנוע המרכזי. קו השמשה הקדמית והגג מתעקל ומשתלב במותניים הרחבים והמודגשים, מה יוצר מעין צורת חץ בדופן המרכב אשר בינו לבין משטחי הדלתות מוסתרים כונסי האוויר למנוע – רעיון עיצובי שמזכיר את הדופן של בוגאטי שירון, אך מתאפיין בקווים מחודדים יותר.
ה-GB110 אולי לא פורצת דרך עיצובית כמו דגמי העבר של ברטונה, אבל ללא ספק נראית נפלא ומצליחה לבדל את עצמה מדגמי העל של פרארי, למבורגיני ומקלארן.


 

ברטונה מצהירה כי ל-GB110 יש בשורה טכנולוגית, והיא שמנוע המכונית מותאם לשימוש בדלק המיוצר מפלסטיק ממוחזר, זאת כחלק משיתוף פעולה עם חברה בשם Select Fuel שרשמה פטנט על הפיתוח. לא ידוע מה תהיה התצורה של המנוע או פרטים טכניים נוספים אודותיו למעט העובדה שמדובר במנוע בעירה פנימית ללא סיוע חשמלי – עניין נדיר במיוחד בימנו. מה שעוד מעניין הוא שהמנוע יעמוד בתקינת יורו 6 לזיהום האוויר, וזה כבר אתר טכנולוגי לא פשוט לאור העובדה שברטונה מצהירה כי למנוע יהיה הספק של 1100 כ”ס ו-112 קג”מ.

הכוח יועבר לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים בעלת 7 יחסי העברה, ושלדת המכונית לטענת ברטונה פותחה על בסיס רכיבים של יצרנית גרמנית ששמה לא פורסם, כאשר מערך המתלים יכלול עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור ומוטות מייצבים בעלי 4 מצבי כיוונון.

השראה מדגמיי העבר של הסדנה ובראשם ה-Carabo

 

את נתוני הביצועים לעומת זאת אין לברטונה בעיה לחשוף והם מרשימים. הזינוק ל-100 קמ”ש יארך 2.79 שניות, כאשר ידרשו 4 שניות נוספות כדי להגיע ל-200 קמ”ש. ל-300 קמ”ש תגיע ברטונה GB110 ב-14 שניות בלבד בדרך למהירות מרבית של 380 קמ”ש.

GB110_TopviewGB110_TopviewPreview
GB110_02_Frontale_Aggressivo_FondoChiaro-GB110_02_Frontale_Aggressivo_FondoChiaro-Preview
GB110_06_Posteriore_Lunotto-PP-2-1-scaledGB110_06_Posteriore_Lunotto-PP-2-1-scaledPreview
GB110_08_PosterioreLinee-PP-1-scaled-1GB110_08_PosterioreLinee-PP-1-scaled-1Preview
GB110_09_Side_GB110_09_Side_Preview
ברטונהברטונהPreview
GB110_RearviewGB110_RearviewPreview
GB110_SideviewGB110_SideviewPreview
GB110_ThreeQuarter_rearviewGB110_ThreeQuarter_rearviewPreview

 

ברטונה תייצר רק 33 יחידות של GB110 כאשר תג המחיר לא פורסם, אך הוא צפוי להיות אסטרונומי בהתאם ליומרות ולביצועים עליהן מצהירים בסדנה. מה שיותר מעניין הוא האם GB110 לא תהפוך לקוריוז לאספנים, אלא תאפשר לסדנה תשחזר את ימי הזוהר שלה כמי שאחראית על כמה מהחלומות המוטוריים היפים ביותר שהתגלגלו על הכבישים.

GB110 ברטונה מכונית על
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד