אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
צ’רי טיגו 7 בנהיגה ראשונה: מרשימה בעמידה
ראשי » מבחני דרכים » צ’רי טיגו 7 בנהיגה ראשונה: מרשימה בעמידה
צ'רי טיגו 7

צ’רי טיגו 7 בנהיגה ראשונה: מרשימה בעמידה

יצרנית סינית נוספת נכנסת לשוק הישראלי. הפעם עם מנוע בנזין בלבד והצעה מפתה של אבזור ותצורת פנאי מבוקשת. התוצאה לא מרשימה

כרמל נולדמן 19/12/2022 צלם: יולי קיסליוב

סיכום אוברדרייב: הגיונית, עד שיוצאים לדרך

מחיר: 156,000 שקלים

+ מרווח, אבזור - יחידת הנעה, פעולת מערכות בטיחות, נוחות

צ’רי טיגו 7 גרמה לנו לחשוב קצת (בניגוד להרגלנו). עושה רושם שבשוק הישראלי מחבקים את היצרניות הסיניות, רק שוכחים דבר אחד. אותן יצרניות אמורות להציע, לפני הכל, תמורה אדירה למחיר. במילים אחרות, אם הולכים על מותג לא מוכר בשוק המקומי, המחיר צריך להיות בהתאם. אם לא, במה הועילו חכמים?

הטרלול החשמלי גם תרם לא מעט לעניין וזה מביא אותנו לצ’רי הזו. למרבה ההפתעה ובניגוד מוחלט למגמת השוק, צ’רי מתחילה את פעילותה בישראל עם רכבים מונעי בנזין בלבד. מצד אחד תמוה, מצד שני גאוני. בזמן שכל התעשייה מתלוננת על בעיות אספקה, על אחת כמה וכמה ברכבים חשמליים מבוקשים, היבואנית המקומית מתכוננת לתת מענה לכל הממתינים, הדחויים והמאוכזבים חיבוק סיני חם מהול בבנזין.

כרגע מדובר בשלושה דגמים, שלושתם רכבי פנאי, לא ממש מפתיע. לקחנו למבחן את צ’רי טיגו 7 שנמצא בין ה-FX הקטן יותר לבין הטיגו 8 שמציע אפשרות זולה יחסית לרכב פנאי עם 7 מושבים. הטיגו 7 הוא קרוסאובר עם חמישה מושבים עם ממדים המציבים אותו בין קטגוריות. קצת קטן יותר מספורטאז’ וקצת גדול יותר מסלטוס. כאמור דגם זה משווק עם מנוע 1.6 ל’ טורבו 186 כ”ס, המשודך לתיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים וההנעה היא קדמית כמובן.

tigo7 (7 of 8)tigo7 (7 of 8)Preview
צ'רי טיגו 7צ'רי טיגו 7Preview
tigo7 (6 of 8)tigo7 (6 of 8)Preview
tigo7 (4 of 8)tigo7 (4 of 8)Preview
tigo7 (5 of 8)tigo7 (5 of 8)Preview
tigo7 (1 of 8)tigo7 (1 of 8)Preview
tigo7 (3 of 8)tigo7 (3 of 8)Preview
tigo7 (2 of 8)tigo7 (2 of 8)Preview
tigo7 (2 of 2)tigo7 (2 of 2)Preview
tigo7 (1 of 2)tigo7 (1 of 2)Preview

 


מבחינת העיצוב המראה גדול, מרשים וגם קצת גנרי. ניסיונות לשוות לו חזות עצמאית מתבטאות בסמלילים שונים באדום (אפשר לוותר), בגריל אדיר ממדים (לא כולם אהבו) ובניסיון להתחכם עם הקווים בקורה C (גם כאן היו הדעות של הצוות חלוקות). כניסה לתא הנוסעים מגלה מופע נעים ומזמין ואיכות החומרים והרכבה טובה ברובה. רשימת האבזור נדיבה למדי וכוללת כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, מולטימדיה אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מפתח חכם, בקרת אקלים, חיישני חניה אחוריים, מצלמת 360 חכמה, תאורת LED מלאה, בלם יד חשמלי, חלון גג, דלת תא מטען חשמלי, משטח טעינה אלחוטי, תפעול קולי למולטימדיה, קיפול חשמלי למראות הצד, בקרת אקלים מפוצלת, לוח מחוונים דיגיטלי ואפשר לעצור כאן. רשימה ארוכה שעוד נמשכת. אבזור הבטיחות החשוב יותר כולל בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב כולל שמירה על מרכז הנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור, תזכורת לבדיקת המושב האחורי, נו, הבנתם.

כל זה מתורגם לכביש בכמה אופנים. אבל רגע לפני זה נציין שהמושבים הקדמיים נוחים והמרווח נאה. גם מאחור המרווח טוב אך המושב עצמו הרגיש יותר שטוח ופחות עוטף. תא המטען גדול אף הוא ומציע פתח הטענה רחב מאוד גם אם מפתנו גבוה כמעה. יציאה לדרך מגלה כמה דברים. המנוע מרגיש כוחני מאוד, אבל התגובה שלו מושהית. זה אומר שדווקא היכן שעדיין צריך דיוק עם רגל ימין, כמו פקקים, או תמרוני חנייה עדינים, עושה רושם שהמנוע לא מגיב מיידית לדוושה ואז משדר יותר מדי כוח שמתורגם לקפיצה לא עדינה.

צ'רי טיגו 7
תא הנוסעים מאובזר ומרווח סה”כ

 

גם פעולת התיבה הרובוטית כפולת המצמדים לא מעודנת בתחילת הנסיעה. היא גם חובטת בזמן נסיעות נינוחות, בבלימה לקראת עצירה, בשילוב ההילוכים הנמוכים. מעבר לזה מדובר בשילוב כוחני המייצר ביצועים טובים למרות המשקל הגבוה של החבילה הזו. לצד זה כאמור, הביצוע לא רהוט כלל ומלווה גם בשאון תחת עומס. גם עמידה ליד הרכב שהוא מונע, חושפת רעש מתחת למכסה המנוע. כזה המזכיר דווקא מנוע דיזל ישן.

העניין השני שבולט כן זה הנוחות, בעיקר על כביש עירוני ממוצע. צ’רי טיגו 7 התקשה לשכך את המהמורות ושאר החבלות הקיימות בדרך והם בהחלט הצליחו לחדור לתא הנוסעים. בדרך בין עירונית המתלים מצליחים לבצע את עבודתם בצורה טובה יותר. בכל הקשור להתנהגות הפגין הטיגו 7 בגרות עם התנהגות צפויה שנסמכת על בקרת היציבות הלא מתנתקת. מעבר לזה אפשר להגיד שהטיגו מרגיש גדול בכל סיטואציה, התחושה היא שיושבים גבוה, המתלים גורמים לרכב לנוע, ההיגוי לא ממש מוצלח – לא ממש מהודק, לא ממש מדויק. צריכת הדלק בימי המבחן עמדה על 9.9 ק”מ/ל’.

צ'רי טיגו 7
על הכביש הוא לא מרגיש כמו רכב עדכני

 

עוד סעיף בו צ’רי טיגו 7 לא ממש כושל אבל גם לא ממש זורח, כולל את מערכות הנהיגה המתקדמות. כבר התרגלנו שברכבים סיניים, אלו לא עובדות באותה צורה מגובשת כמו ברכבים אירופים לדוגמה. אצל הטיגו 7 זה התאפיין באזהרות שונות בזמן נהיגה נורמטיבית לחלוטין, איומים על התנגשות שלא היו ולא נבראו והבהוביי חירום בבלימות נינוחות לחלוטין. מחמאה גדולה הולכת לכיוון המצלמה ההיקפית שפשוט הופכת את החיים לקלים ובטוחים יותר. השאר, פשוט הציק.

להצעה של צ’רי טיגו 7 אפשר למצוא מתחרים, אך אלו סובלים ממלאי מוגבל ורשימות המתנה ארוכות. כך שמטרתו כאן ברורה – הוא גדול, חזק, מאובזר ומוצע במחיר נגיש. גם מלאי לא אמורה להיות בעיה, אם להאמין לדברי היבואנית, כך שהוא ערוך לחגוג על השוק הישראלי. מצד שני, ככלי רכב שנוחת כאן בשלהי 2022, הוא לא משאיר תחושה של מוצר מגובש או מודרני במיוחד. כששמים את המחיר הנדרש עבורו, מול התחושה אותה היא מעביר, מגלים שאין הצדקה אמתית לקיומו.

מנוע 4 ציל’, טורבו, 1,598 סמ”ק

הספק 186 כ”ס ב-5,500 סל”ד

מומנט 28 קג”מ מ-2,000 סל”ד

משקל 1,888 ק”ג

0-100 קמ”ש 8.3 שנ’

מהירות מרבית 200 קמ”ש

מחיר 156,000 שקלים

צ'רי צ'רי טיגו 7 צ'רי טיגו מבחן צ'רי טיגו מחיר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד