אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אולדסקול למסלול: דונקרוורט F22 נחשפת
ראשי » חדשות » אולדסקול למסלול: דונקרוורט F22 נחשפת
F22

אולדסקול למסלול: דונקרוורט F22 נחשפת

דונקרוורט מציגה סוף סוף מכונית חדשה שמתהדרת בנתונים פסיכים: 500 כ"ס על 750 ק"ג, 2.5 שניות ל-100 קמ"ש ובלי שום עזרה של תגבור חשמלי

אופיר דואק 11/12/2022 צלם: יצרן

בסוף השבוע האחרון חשפה יצרנית הבוטיק ההולנדית דונקרוורט מכונית חדשה מתוצרתה, עניין נדיר למדי עבורה. מאז הוקמה דונקרוורט התמחתה החברה ביצור רפליקות ללוטוס 7 האגדית, תוך פיתוח הקונספט הבסיסי שלה ושדרוגו עבור מי שמחפשים את המכונית האולטימטיבית למסלול.

בתחילת 2021 פרש יופ דונקרוורט מייסד החברה לגמלאות והעביר את הגה הניהול לבנו דניס שהחליט להצעיד את החברה לעידן חדש, ובין היתר גם להציג סדרת מכוניות חדשה ומודרנית שתחליף את ה-D8 ששורשיה מגיעים עד לסוף שנות ה-90′.

המכונית החדשה נקראת F22 והוצגה עם מפרט אולטרה אקזוטי עם מספרים יוצאי דופן: 500 כ”ס על משקל עצמי של 750 ק”ג בלבד כשרק 75 יחידות ייצורו ממנו. מן הסתם המכונית החדשה תהווה בסיס בעתיד לגרסאות מעט פחות קיצוניות ויותר עממיות.


לפחות מבחינת המראה, F22 היא אבולוציה של ה-D8 GTO. הפרופורציות הייחודיות המשלבות חרטום ארוך, בסיס גלגלים גדול וזנב קצרצר נשמרו. כך גם הגלגליים הקדמיים אינם מכונסים תחת הגוף והמראה ה”נשען” לפנים. השמשה הקדמית הפכה חלק מהגוף והיא בעלת זווית חדה יותר, מה שתורם לאווירודינמיות, קווי הגוף מפוסלים ויחידות תאורת LED צרות ומחודדות מעניקות את המראה המרושע בחזית. הדגש על האווירודינמיות בא לידי ביטוי גם בעיצוב החרב התחתונה מלפנים, כנפוני הפגוש מאחור ובדפיוזר העצום.

השלדה של F22 היא שילוב של מעטפת מרכזית מסיבי פחמן בשילוב צינורת היקפיים. גוף המכונית, גם הוא מסיבי פחמן, ארוך יותר (404 ס”מ) אבל בעיקר רחב יותר (191 ס”מ) מה שמאפשר לטענת דונקרוורט להגדיל את מרחב הפנים, אבל לא פחות חשוב, להגדיל את מפשק הסרנים לשיפור היציבות. המכרב החדש כולל דלתות מלאות סוף סוף הנפתחות בזווית אלכסונית (דלתות פרפר) וישנו גג קשיח מתפרק המורכב משני לוחות סיבי פחמן. משקל המכונית עומד על 750 ק”ג כאמור, שהם 70 ק”ג יותר מהדגם הקודם, אך הביצועים דווקא השתפרו.

מנוע הטורבו בעל חמשת הצילינדרים שמקורו באאודי קיבל תגבור ומפיק מעתה 500 כ”ס וכ-65 קג”מ העוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת חמישה יחסי העברה, כאשר דיפרנציאל טורסן מוגבל החלקה הנשלט אלקטרונית עוזר להוריד את הכוח לאספלט ופועל בשילוב מערכת בקרת האחיזה כולל מספר מצבי פעולה לבחירה. בנוסף ניתן לקבל כאופציה מערכת ABS מותאמת למסלול. בנוסף ישנם גם מתלים בעלי בולמים אדפטיביים עם שליטה אלקטרונית למאפייני השיכוך השונים.

אם כבר הזכרנו את מערכת הבלימה, אז היא מתוצרת AP Racing וכוללת קאליפרים בעלי ארבע בוכנות מלפנים ומאחור ללא תגבור כוח, היא קלה ב-10 ק”ג ממערכת הבלימה של ה-D8 GTO ולטענת דונקרוורט מספקת עוצמת בלימה הגבוהה ב-30%. ניתן להשיג חיסכון נוסף במשקל של יותר מ-30 ק”ג אם מציידים את המכונית בחישוקי קרבון אופציונליים השוקלים רק 5.4 ק”ג לחישוק.

ומה עם הביצועים? אז ההולנדים מדברים על 2.5 שניות הנדרשות כדי להגיע ל-100 קמ”ש, 7.5 שניות ל-200 קמ”ש ומהירות מרבית של 290 קמ”ש כאשר המכונית מסוגלת לפנות בעומס של G2.15. המכוניות הראשונות ימסרו כבר בחודש ינואר הקרוב למי שהיו מוכנים לשלם מחיר התחלתי של 245 אלף יורו.

F22F22Preview
F22 24F22 24Preview
F22 25F22 25Preview
F22 22F22 22Preview
F22 21F22 21Preview
F22 19F22 19Preview
F22 20F22 20Preview
F22 18F22 18Preview
F22 16F22 16Preview
F22 17F22 17Preview
F22 15F22 15Preview
F22 14F22 14Preview
F22 13F22 13Preview
F22 12F22 12Preview
F22 11F22 11Preview
F22 10F22 10Preview
F22 08F22 08Preview
F22F22Preview
F22 07F22 07Preview
F22 06F22 06Preview
F22 05F22 05Preview
F22 02F22 02Preview
F22 03F22 03Preview
F22 01F22 01Preview

F22 דונקרוורט דונקרוורט F22
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד