אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך לבנות מכונית שתנצח בלה-מאן?
ראשי » חדשות » איך לבנות מכונית שתנצח בלה-מאן?

איך לבנות מכונית שתנצח בלה-מאן?

ה-919 החזירה את פורשה למדרגה הגבוהה במירוצי הסיבולת - איך היא עשתה את זה?

אריאל אלסיבוני 19/11/2015

נצחונות בלה-מאן לא זרים לפורשה אבל האמת היא שהפעם האחרונה שהיא היתה שם עם קבוצה רשמית היתה ב-1998, כך שעבר לא מעט זמן. ב-2012 פורשה הודיעה שהוא חוזרת לאליפות העולם במירוצי סיבולת, ב-2014 חוותה מירוץ לא מוצלח וב-2015 היא כבר נצחה במירוץ הצרפתי היוקרתי (ובאליפות כולה). ההישג של פורשה מרשים אם זוכרים שהם פתחו מכונית חדשה, מאפס, בלי מידע רב להסתמך עליו. אז איך בונים מכונית שמנצחת לה-מאן? שאלה מצוינת.

מנוע

במירוצי הסיבולת של היום שם המשחק הוא היברידיות, אז כן, ה-919 היא מכונית היברידית. בין הגלגלים הקדמיים מצוי גנרטור שבזמן בלימה הופך אנרגיה קינטית לחשמל ומנתב אותו לסוללת לית’יום-איון מקוררת מים. ל-919 יש עוד מערכת אגירת חשמל שמורכבת מגנרטור המופעל על ידי גזי הפליטה. הגנרטור מלפנים יודע גם להניע את הגלגלים הקדמיים כך שבזמן תאוצה, כש שלמעשה יש ל-919 הנעה כפולה. מעבר לזה יש כאן כמובן מנוע בנזין שמניע את הגלגלים האחוריים. זהו מנוע קטן, V4 בנפח שני ליטרים מוגדש טורבו. נתונים מדויקים לגביו לא ניתן למצוא, כמובן, אבל בפורשה טוענים שהוא שובר שיאים של משקל וגודל ומסוגל להגיע ל-9000 סל”ד.

V4 מוגש בנפח שני ליטר. כנראה זה מספיק. ניתן לראות גם את הגנרטור המפיק חשמל מגזי הפליטה
V4 מוגש בנפח שני ליטר. ניתן לראות גם את הגנרטור המפיק חשמל מגזי הפליטה

שלדה


שלדת ה-919 היא מונוקוק מקרבון המשתמשת במנוע כגורם נושא עומס. התקנות קובעות משקל מותר של 870 ק”ג וזה בדיוק המשקל של ה-919. פורשה טוענים שהשלדה הזו מציגה משקל נמוך ועמידות גבוהה לפיתול, מה שמאפשר בסוף היום לנצל את יכולות הצמיגים במלואן. מבחינה אווירודינמית פורשה לא חושפים נתונים אבל מספרים שהשקיעו 2,000 שעות במנהרת הרוח.

שלדת הקרבון. ניתן לראות את המנוע החשמלי מלפנים, את גנרטור הפליטה ואת מיקום הסוללה.
שלדת הקרבון. ניתן לראות את המנוע החשמלי מלפנים, את גנרטור הפליטה ואת מיקום הסוללה.

כסף

מהרגע שנפלה ההחלטה בשנת 2012 לחזור ללה-מאנס במטרה לנצח, לא פחות מ-200 איש עבדו באופן רצוף על פיתוח ובניית ה-919. הירידה לפרטים, בפורשה כמו בפורשה, מעוותת מוחות – ככה זה כשתקציב הוא לא בעיה. כל חלק נבנה במיוחד למכונית הזו, כל נושא נבחן הלוך ושוב ומספר לא מבוטל של פטנטים נרשמו לזכותה בשנים האלה. פחות משלוש שנים מדף חלק לניצחון בלה-מאן – פורשה לא מספרת כמה זה עלה אבל אין עוד יצרן שיכול להתגאות בהישג כזה בעידן המודרני. ואם אתה שואל את עצמך איך זה מרגיש לנהוג במכונית כזו, או מה רמת הביצועים שלה נוכל רק לצטט את דבריו של חואן פאבלו מונטויה (אקס פורמולה 1) שהצהיר אחרי שקיבל בה סיבוב קצר: “המכונית הזו הדהימה אותי”.

 2000 שעות במנהרת הרוח
2000 שעות במנהרת הרוח
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
פורשה 919פורשה 919Preview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד