אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך לבנות מכונית שתנצח בלה-מאן?
ראשי » חדשות » איך לבנות מכונית שתנצח בלה-מאן?

איך לבנות מכונית שתנצח בלה-מאן?

ה-919 החזירה את פורשה למדרגה הגבוהה במירוצי הסיבולת - איך היא עשתה את זה?

אריאל אלסיבוני 19/11/2015

נצחונות בלה-מאן לא זרים לפורשה אבל האמת היא שהפעם האחרונה שהיא היתה שם עם קבוצה רשמית היתה ב-1998, כך שעבר לא מעט זמן. ב-2012 פורשה הודיעה שהוא חוזרת לאליפות העולם במירוצי סיבולת, ב-2014 חוותה מירוץ לא מוצלח וב-2015 היא כבר נצחה במירוץ הצרפתי היוקרתי (ובאליפות כולה). ההישג של פורשה מרשים אם זוכרים שהם פתחו מכונית חדשה, מאפס, בלי מידע רב להסתמך עליו. אז איך בונים מכונית שמנצחת לה-מאן? שאלה מצוינת.

מנוע

במירוצי הסיבולת של היום שם המשחק הוא היברידיות, אז כן, ה-919 היא מכונית היברידית. בין הגלגלים הקדמיים מצוי גנרטור שבזמן בלימה הופך אנרגיה קינטית לחשמל ומנתב אותו לסוללת לית’יום-איון מקוררת מים. ל-919 יש עוד מערכת אגירת חשמל שמורכבת מגנרטור המופעל על ידי גזי הפליטה. הגנרטור מלפנים יודע גם להניע את הגלגלים הקדמיים כך שבזמן תאוצה, כש שלמעשה יש ל-919 הנעה כפולה. מעבר לזה יש כאן כמובן מנוע בנזין שמניע את הגלגלים האחוריים. זהו מנוע קטן, V4 בנפח שני ליטרים מוגדש טורבו. נתונים מדויקים לגביו לא ניתן למצוא, כמובן, אבל בפורשה טוענים שהוא שובר שיאים של משקל וגודל ומסוגל להגיע ל-9000 סל”ד.

V4 מוגש בנפח שני ליטר. כנראה זה מספיק. ניתן לראות גם את הגנרטור המפיק חשמל מגזי הפליטה
V4 מוגש בנפח שני ליטר. ניתן לראות גם את הגנרטור המפיק חשמל מגזי הפליטה

שלדה


שלדת ה-919 היא מונוקוק מקרבון המשתמשת במנוע כגורם נושא עומס. התקנות קובעות משקל מותר של 870 ק”ג וזה בדיוק המשקל של ה-919. פורשה טוענים שהשלדה הזו מציגה משקל נמוך ועמידות גבוהה לפיתול, מה שמאפשר בסוף היום לנצל את יכולות הצמיגים במלואן. מבחינה אווירודינמית פורשה לא חושפים נתונים אבל מספרים שהשקיעו 2,000 שעות במנהרת הרוח.

שלדת הקרבון. ניתן לראות את המנוע החשמלי מלפנים, את גנרטור הפליטה ואת מיקום הסוללה.
שלדת הקרבון. ניתן לראות את המנוע החשמלי מלפנים, את גנרטור הפליטה ואת מיקום הסוללה.

כסף

מהרגע שנפלה ההחלטה בשנת 2012 לחזור ללה-מאנס במטרה לנצח, לא פחות מ-200 איש עבדו באופן רצוף על פיתוח ובניית ה-919. הירידה לפרטים, בפורשה כמו בפורשה, מעוותת מוחות – ככה זה כשתקציב הוא לא בעיה. כל חלק נבנה במיוחד למכונית הזו, כל נושא נבחן הלוך ושוב ומספר לא מבוטל של פטנטים נרשמו לזכותה בשנים האלה. פחות משלוש שנים מדף חלק לניצחון בלה-מאן – פורשה לא מספרת כמה זה עלה אבל אין עוד יצרן שיכול להתגאות בהישג כזה בעידן המודרני. ואם אתה שואל את עצמך איך זה מרגיש לנהוג במכונית כזו, או מה רמת הביצועים שלה נוכל רק לצטט את דבריו של חואן פאבלו מונטויה (אקס פורמולה 1) שהצהיר אחרי שקיבל בה סיבוב קצר: “המכונית הזו הדהימה אותי”.

 2000 שעות במנהרת הרוח
2000 שעות במנהרת הרוח
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
919 Hybrid919 HybridPreview
פורשה 919פורשה 919Preview

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד