אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי רומא במבחן (בלעדי): הגיון אקזוטי
ראשי » מבחני דרכים » פרארי רומא במבחן (בלעדי): הגיון אקזוטי

פרארי רומא במבחן (בלעדי): הגיון אקזוטי

הרומא נוצרה בכדי לתפקד כמדרגה ראשונה בכניסה לעולם של פרארי. אחרי שנהגנו בה, אנחנו חושבים שהיא כל מה שרוב לקוחות פרארי, באמת צריכים

אריאל אלסיבוני 03/08/2021

זה קורה לי לפעמים, שאני כל-כך להוט לנהוג, שאני בקושי מביט במכונית אליה אני נכנס. לוקח מפתח, נכנס לכיסא ויוצא לדרך. זה קרה לי עם הרומא, משהו בי התרכז רק בלהניע את המכונית הזו ולצאת לגלות איך היא מרגישה על הכביש. בעצירה הראשונה, הבנתי את זה, כשמצאתי את עצמי הולך סביבה, בולע אותה עם שתי עיניים, ומגלה כמה יפה היא במציאות, פנים אל פנים.

ואם אתה, כמוני, לא נפלת מהכיסא כשראית אותה בחטף או על מסך דיגיטלי כזה או אחר, אתה יכול להבין אותי. התמונות לא עושות חסד עם העיצוב הזה. היא כולה קווים שנעים בחושניות מצד אחד ומשדרים בו זמנית משהו כוחני מאוד. אם זה החרטום הכרישי, או הזנב עם רביעיית הפנסים המרושעים, כל חלק בה מושך, מסקרן, יפיפייה אחרת. שונה מפרארי עברו ועדיין מחמיאה להן.

כך עוברת בקלות יתירה הרומא את המשימה הראשונה שלה, למשוך קהל, אולי חדש, שרצה עד היום את הסמל הנחשק הזה, אבל אולי לא התרשם או חשש. המכונית הזו, עם תצורת קופה ושני מושבים (סמליים מאחור) אמורה לשדר לאלו מסר יוקרתי ונוח. מבלי לאבד את המשיכה הטבעית של פרארי.

מרתקת מכל זווית

 


שלום שלום

הכניסה החפוזה לרומא הייתה קלה למדי. בלי שום טקס הקרבה פיזי על מזבח הביצועים ממראנלו. תנוחת הישיבה מושלמת, הכיסא אוחז מבלי להציק, נוח ומרווח כאן. המושבים האחוריים צפופים ויתאימו בעיקר לילדים עד גיל 10 נניח. בדיוק מה שצריך מישהו שקיבל טלפון מאראלה שנייה אחרי שרקד על מדרגות הרבנות.

הסיבה לצפיפות מאחור ולתא המטען הקטן יחסית, ברורות מאוד. מלפנים כאמור יש המון מקום, וגם ה-V8 הבריא מלפנים, ניצב לפני הגלגלים הקדמיים, קדמי-מרכזי, אם תרצו. בתוך תא הנוסעים אפשר למצוא את העיצוב החדש של פרארי, שמרים את הקונסולה המרכזית גבוה, מפריד בין הנהג לנוסע, ומכיל עליו שלל כפתורים. יש כאן מתגי שליטה על תיבת ההילוכים, מסך עליו שולטים במערכת בקרת האקלים וכיוונון הכיסאות ועוד. אבל העין נמשכת בעיקר לשני דברים – מד סל”ד גדול במרכז לוח השעונים הדיגיטלי והמנטינו המפורסם.

יש מקום. ויש עוד

 

אפשר כמעט לפספס את משטח המגע הקטן על ההגה – שאחראי להנעת המכונה הזו. לחיצה ארוכה עליו, והרומא מתעוררת, מתייצבת על סל”ד סרק וממתינה להוראות. המנוע נשמע היטב בתא הנוסעים, זו פרארי אחרי הכל.

יציאה לדרך פשוטה למדי. תיבת ההילוכים במצב אוטומטי, המנטינו על מצב נוחות, והפרארי מתגלגלת באזור התעשיה של הרצליה פיתוח, כמו עוד מכונית. על הכביש “המהיר” היא ממשיכה עם אותו רפרטואר. ברור שזה משהו אחר – המנוע חזק, המבטים לא פוסקים, אתה מוקף בשפה עיצובית שלא דומה לשום דבר אחר – אבל הרומא לא דורשת ממך כלום כרגע, מתגלגל על הכביש ב-100 קמ”ש על 1,600 סל”ד רגועים.

מכל זווית אמרנו…

 

מה שמפתיע כבר עכשיו היא נוחות הנסיעה. היכולת הטכנית של פרארי מתבטאת היטב בבולמי הזעזועים האדפטיביים. היא מובדדת בצורה לא נתפסת את כל מה שיש לכבישי ישראל לזרוק אל גלגלי הענק שלה. גם הבידוד טוב כך שיש כאן תחושה של GT אמיתית. כזו שיכולה לשטוף הרבה ק”מ עם מעט עייפות או תשומת לב.

 

אדום אדום

אם אתה אוהב את הפרארי שלך בצבע הנכון, אז תשמח לשמוע שאפור-השקה שאותו לבשה מכונית המבחן, עולה 93,000 שקלים. אפשר לוותר. בינתיים, על רקע בחירת הגוונים של הפרארי הזו, הדבר הבולט ביותר הוא המנטינו האדום. הכפתור הקטן משנה את אופייה של המכונית באופן מורגש. זו לא קלישאה, הוא הופך את הרומא הזו מחתלתולה ידידותית לסוס בועט, בהינף אצבע. הוא שולט על איך המנוע הזה מגיב, איך התיבה צולפת, כמה מעורבות יהיה שלל המערכות כאן ועוד. אם עד עכשיו חיפשתי את הצד התרבותי והמהוגן של הפרארי הזו, עכשיו אני מחפש בדיוק את ההיפך.

הפנסים המרושעים מאחור…

 

אני לא מוצא שום סיבה להתעכב על ‘ביצועים’ במכונית עם יותר מ-600 כ”ס, כמעט 80 קג”מ ומהירות מרבית של יותר מ-320 קמ”ש. כוח לא חסר כאן וגם לא שום סוג של תאוצה בקו ישר. אני כן רוצה להתעכב על האיך ופחות על המה.

הבולטים ביותר כמובן הם המנוע והגיר, שחרר אותם לחופשי ותגלה מנוע שניזון אומנם משני מגדשים אבל לא שמע על השהיה כזו או אחרת. גם מול מנועי V8 כפולי מגדשים שמונחים בין גדולת הציל’. המנוע הזה מגיב בצורה מיידית, כמעט אטמוספרית, ולא מפסיק לדחוף עד למנתק. הקו האדום ב-7,500 סל”ד אבל הוא לא ממש מעניין כאן, התפוקה עבה, מיידית ומורגשת לאורך כל קשת הסל”ד. התיבה, שעד עכשיו היתה חלקה ומהירה, הופכת להיות מהירה כברק, מורידה קבוצות הילוכים בהינד עפעף ומעלה אותם אפילו  מהר יותר.

אל תצלם עכשיו…

 

כל העוצמה הזו נשלחת אל הגלגלים האחוריים דרך דיפרציאל מוגבל החלקה אלקטרוני. כזה שיחד עם שאר מערכות הבקרה יודע להאיץ אותך מהפנייה בלי רבע סבסוב גלגל. במצבים החמים יותר, המערכות יודעות לאפשר לך פסיעה קלה תחת כוח ולפני שהן מיישרות אותך ומעיפות אותך לפנים. לחץ את המנטינו מעבר לסופו, אז מודיעה לך הרומא שאתה תלוי רק בעצמך. זה אתה, היא והעצים שבצד הדרך.

 

השם הוא לוקה

לפני עשור שמעתי את לוקה די מונטזמולו אומר שפרארי חייבת להשקיע באלקטרוניקה, שזה העתיד. בזמנו די נחרדתי מאמירה הזו, של מי שהיה הבוס הכול-יכול של פרארי. ברומא הבנתי בדיוק למה הוא התכוון. גם כשאתה “נוהג על הבקרות”, פרארי מרגישה כמו משהו אחר לחלוטין. היא לא חותכת אותך בחדות, לא מפנה כתף ולא כועסת. הבקרות כאן מלטפות אותך לכיוון הנכון, מלוות אותך, נמצאות כאן בכדי לתמוך בנהג ולהחמיא לו. התפקוד של אלו הוא ברמה שלא חוויתי במכונית בלי הסמל המפורסם על כבישי ישראל.

בריאות, מיידיות, מהירות

ומחמאה עוד יותר גדולה, אפשר לחלק כשכל אלו מנותקות כאמור. למרות שזו לא מכונית סופרספורט של היצרנית, היא בהחלט מתנהגת קרוב לכך במצב האמור. מעבר למהירות האבסולוטית האדירה מה שמרשים כאן הוא החיבור. כשזה רק את והיא, אתה יכול להרגיש את האחיזה המכאנית האדירה, את התגובות המיידיות לכל אינפוט. ההגה לדוגמה קל במידה, מהיר אבל לא מדי, וברור לך בכל רגע נתון כמה אפשר עוד לדחוף. הבלמים הקרמיים מצידם, עם מהלך קצר ומדויק לדוושה, עומדים בכל דרישה בלי מאמץ.

אפשר גם להגזים, קצת או יותר, בכוונה. ותחת העומס הזה, אפשר לגלות גם את הנכונות להיעתר לכל גחמה של הנהג. היא שולטת בשפה מבינה מה כל עזיבה, לחיצה או דחיפה מבקשת, ומתמסרת לרצונות שלך, לדרישות של כל נהג על הכביש המפותל. רק שם, תחת העומס הזה, היא מרגישה מעט רכה מאחור. רוכנת ומרפה קצת יותר מהרצוי מאחורי קיצוני. זהו.

סוס צוהל. אפשר להבין אותו

 

סיימת? היא חוזרת להיות אותה מכונית איכותית, נעימה ועגולה. אתה יכול להמשיך לאן שאתה רוצה עם כל הייחוד שיש בעולם, מבלי לשלם מחיר בנוחות. ברקע, תמיד מגרגר המנוע הזה, מגיבים הבלמים האלו, מלווה ההיגוי הזה והמנטינו. אתה אולי על כביש 6 עכשיו, בשיוט נינוח, אבל אתה יודע, שהרגע אחד, הרומא, והנסיעה הזו, יכולים להפוך למשהו אחר לגמרי.

נתונים: 3,855 סמ”ק, 620 כ”ס ב-7,500 סל”ד 77.5 קג”מ ב-3,000 סל”ד, 9.2 ק”מ/ל’, 3.4 ש’, 320 קמ”ש, 1,750,000 שקלים

פרארי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד