ב.מ.וו R 18 מכניס את היצרנית, שוב, לקטגוריה אמריקאית מאוד באופייה, הקאסטום קרוזרים הגדולים. לפי החברה הדגם הזה ממשיך את המסורת של אופנועי BMW ההיסטוריים – הן מבחינה טכנית והן מבחינת סגנון העיצוב. ואפשר בהחלט לראות את זה, העיצוב מזכיר דגמים מהעבר הרחוק כשב.מ.וו מציינים את ה-R 5 כמודל להשראה. הם גם מדברים על מושגים כמו טהור, ישיר ומציינים מנוע הבוקסר כמוקד להנאת הרכיבה.
החלק המרכזי של ב.מ.וו R 18 הוא מנוע בוקסר חדש בעל שני צילינדרים שפותח לאחרונה – “הבוקסר הגדול” קוראים לו בב.מ.וו. זהו מנוע הבוקסר הגדול ביותר שייצרה החברה מאז התחילה השושלת הזו ב-1923. הנפח עומד על 1,802סמ”ק. והוא מפיק 91 כ”ס ב-4,750 סל”ד.ויותר מ-15 קג”מ בין 2,000 ל- 4,000 סל”ד. בב.מ.וו מדברים על הגמישות ועל “ויברציות טובות”, אמרנו אמריקה לא?
חלק מדגשי הפיתוח בב.מ.וו R 18 הושמו על אפשרויות קאסטומיזציה. השלדה האחורית נשלפת בקלות לפי ב.מ.וו ואת אותם דברים הם מייחסים לחלקים נוספים. ניתוב הכבלים על הכידון ונקודות ההצמדה של אלו, תוכננו בכדי לאפשר החלפה קלה לכידון גבוה או נמוך יותר בקלות, לדוגמה. ב.מ.וו גם מציעה מגוון חלקים להתאמה אישית, בשיתוף פעולה עם רולנד סאנדס.
מי שזוכר את הניסיון הקודם של ב.מ.וו בקטגוריה הזו, עם ה-1200C המוזר למראה, יעריך בוודאי את ה-R 18. התוצאה נראית מחוברת מאוד לשורשים של ב.מ.וו, וכך מצליחה להכניס אותה לקטגוריה הזו הפעם, בצורה מקורית שמתאימה להיסטוריה ולערכי החברה. ובאותה נשימה להראות מתאימה מאוד לקטגוריה הזו. על פניו, זה נראה ככיוון נכון יותר מאותו C מוזר. לישראל צפוי להגיע ה-R 18 לקראת סוף השנה הנוכחית.