אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן
ראשי » מבחני דרכים » דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן
דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן

דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן

לדיאבל מראה ועוצמה שמתאימים לשם שלו. הוא כוחני ומאיים אבל בגלגול החדש גם ידידותי וקל יותר לשימוש. ניגודים? זה דווקא הולך טוב ביחד

אריאל אלסיבוני 01/12/2019

בשורה התחתונה, דוקאטי דיאבל אמור לפנות לכאלו שיש להם הכול. בעיקר טעם טוב וכסף. כאלו שרוצים מראה מהפנט, מכלולים מהשורה הראשונה, ביצועים תואמים ואת המילה האחרונה בתחום הטכנולוגי. על הדרך, יצא שהדיאבל, הוא בכלל אופנוע דראג עם תקינת כביש. למה? זה פשוט, וזה עולה כבר מדף הנתונים, עוד לפני שהנפנו עליו רגל.

שלושה דברים, בעיקר, רומזים על היכולת של הכלי הזה לשגר את עצמו ואת רוכבו מהמקום, כמו שום דבר אחר עם לוחית רישוי. הראשון, הוא נתון בסיס הגלגלים. 1,600 מ”מ זה הרבה. כמה הרבה? כמעט כמו הונדה גולדווינג חדש. השני הוא רוחב הצמיג האחורי. 240 מ”מ מתורגמים להרבה גומי שנוגע ברצפה. הרמז האחרון, הוא נתון המומנט שמפיק הטווין הבולונזי – 13.1 קג”מ. השוואה? ב.מ.וו S1000RR חדש מוציא 11.5 קג”מ בשיאו…

ואם דברתי על המנוע. בואו נתעכב עליו לרגע. הדיאבל מקבל בגלגולו החדש את מנוע ה-DVT החדש יחסית של החברה. זה אומר תזמון שסתומים משתנה, שנותן לשתי בוכנות בנפח 1,262 סמ”ק בדיוק מה שהן צריכות מתי שהן צריכות. מעבר לנתון המומנט המופרך, זה מתורגם להספק מכובד, 159 כ”ס. מספיק בשביל לזוז מהר קדימה.

דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן
ארוך, נמוך, חזק

 


חבר את כל אלו ביחד ותקבל משהו שפשוט נולד לשגר את עצמו מהמקום חזק ומהר. בתיאוריה לפחות. מי שחשב שהגיאומטריה והגומי יאפשרו לו לזנק בלי דרמה, כמוני למשל, טעה. למרות שהוא ארוך, נמוך, די כבד ועם צמיג אדיר מידות מאחור, הדיאבל הוא חיה סוררת למדי. אם אתה לוקח כל מה שיש למנוע הזה לתת, הוא יעיף את הגלגל האחורי לצדדים, את הפרונט לשמיים במהירות ובאגרסיביות.

כאן נכנסת לתמונה הטכנולוגיה. ולדוקאטי הזה, יש כמובן הרבה ממנה. הדוקאטי מקבל את כל מה שדוקאטי יודעת להציע היום. זה כולל ABS לפניה, בקרת משיכה, קוויק-שיפטר ועוד ועוד. כמובן שכל אלו עובדים בהרמוניה מושלמת, יחד עם בחירת מצבי הרכיבה השונים וניתנים להתאמה לפי העדפות הרוכב. כל המערכות האלו יודעות להירתם למשימה נוספת, וזה מחזיר אותי לעניין הזינוק מהמקום.

דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן
צמיג אחורי בשרני. ועדיין 13.1 קג”מ מצליחים להכניע אותו

 

לדוקאטי יש מערכת בקרת זינוק. DPL שמה. הרוכב יכול לבחור בין שלושה מצבים. הבחירה נעה בין התערבות מלאה של המערכת, כזו שמבטלת לחלוטין החלקות של האחורי ואת הנטייה של הקדמי להתרומם. מצד השני, במצבה העדין ביותר, היא מאפשרת החלקות קלות של האחורי וריחוף עדין של הקדמי מעל האספלט. במצב הזה לטעמי, אפשר להשיג את המאוץ המרשים והמהיר ביותר עם דוקאטי דיאבל.

אז אתה עומד, לוחץ על הכפתור הנכון. על הלוח השעונים מופיעות ההנחיות. מושך מצמד, מכניס הילוך, מצערת פתוחה לחלוטין, שחרר את הקלאץ’ וטוס קדימה. עכשיו, אני לא יודע אם יצא לך פעם לשחרר באמונה עיוורת 13.1 קג”מ מעמידה אל הגלגל האחורי באבחה אחת. לא פעולה טבעית עבור אופנוען. לוקח לי כמה ניסיונות להתגבר על הנטייה לרסן את החיה הזו באמצעות המצמד. בכל פעם מעז קצת יותר. אבל עדיין לא בא לי לשלוח 195,260 שקלים של אופנוע לתוך האספלט עכשיו.

דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן
לוח השעונים הוא למעשה מרכז הבקרה. עם שליטה ברורה וקלה על שלל המערכות

 

כך או כך, התאוצה המתקבלת אדירה. בסוף היום, הנתונים הטבעיים גורמים לאופנוע הזה לשגר אותו חזק וקל יותר מכלים מקבילים עם כוח דומה ואף יותר. עניין של פיזיקה. ואחרי שביסס את עצמו כמלך הרמזורים המקומי, אפשר לצאת לדרך ולדבר על שאר הדברים שהאופנוע הזה יכול לעשות.

קשה לראות את זה במבט חטוף, אבל דוקאטי דיאבל החדש הוא אופנוע שונה מאוד מהקודם. שפת העיצוב הכללית עדיין דומה, אבל מבט מעמיק יותר מראה הבדלים תהומיים. השלדה לדוגמה משתמשת במנוע כגורם נושא עומס במקום שלדת הצינורות הקונבנציונאלית בדור הקודם. את האלקטרוניקה כבר הזכרנו, כשהיכולות שלה מנוהלות על ידי יחידת מדידה אינרציאלית בשישה צירים של בוש. לוח השעונים מרהיב, TFT עמוס במידע, יש כאן תאורת LED מכל כיוון והרשימה עוד ארוכה. זה אופנוע דגל של דוקאטי ויש כאן כל מה שאתה מצפה מחברה כזו לשים כאן. זה כולל בגרסת ה-S הנבחנת גם מתלים מתכווננים במלואם של אוהלינס וקליפרים M50   של ברמבו.

דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן
לא נראה כמו שום דבר אחר. גימור שהוא יותר תכשיט מכלי רכב

 

מה שמרגיש שונה ביותר בדיאבל החדש הם הממדים וההיגוי. משטחי המתכת שהם עיקרו של הגוף כאן, תוכננו מחדש והתחושה היא של אופנוע קטן יותר ושל חיבור טוב יותר בין האופנוע לרוכב. דוקאטי הצליחו לגרום לדיאבל החדש להתנהג בצורה טבעית יותר, כשההיגוי ניטראלי וקל מבעבר. התוצאה היא אופנוע שמרגיש קל יותר לשליטה, גם בעיר וגם בכביש המפותל. מיותר לציין, שעם מכלולי הבלימה והשיכוך שיש כאן, לדיאבל אין שום בעיה לענות לכל גחמה של הרוכב שלו ולהצמיד את הגלגלים לכל סוג אספלט בנמצא. גם מרווח ההטיה (41 מעלות) לא מציב מגבלות אמיתיות כאן.

כך שאתה מוצא את עצמך, אחרי תקופת הסתגלות, תופר אותו לפי הדרישות שלך. אוהב להחליק את האחורי מחוץ לפניות אבל להרגיש בטוח בתוך גבולות בקרת המשיכה? אין בעיה. מעדיף עקומת כוח לינארית יותר? יש. הבסיס המכאני שטני, עצמתי, על גבול הפרוע. אבל המעטפת האלקטרונית מאפשרת לך לקחת את המנות שאתה רוצה מהטירוף הזה. כל החלקים האלו מצליחים להתגבש לכדי חתיכה אחת. יחידה שלמה שמתפקדת באופן מרשים ומלהיב. תלונות? פאוור-קרוזר כזה מקריב את מיגון הרוח לטובת הפוזה. מקובל, אבל לא נוח לאורך זמן. בנוסף הייתי מצפה מאופנוע כזה להפגין קצת יותר גמישות בסל”ד נמוך.

דוקאטי דיאבל (מבחן): משחקים עם השטן
ההבדל העיקרי נעוץ במבנה השלדה ובגאומטרית ההיגוי ששונתה

 

האם רוכשי דוקאטי דיאבל האופייניים יכולים להעריך את אלו? הם בטוח יעריכו את העיצוב החוצני, את ההרכבה המוקפדת, את החומרים האיכותיים. הוא לא נראה או מרגיש כמו שום דבר אחר על הכביש וזה ברור גם מעמידה לידו. חתיכת מתכת חתוכה בדיוק של לייזר ומגומרת כתכשיט. יחד עם ארנק עמוק, צריך גם יכולת עמוקה בכדי לנצל את כל מה שהכלי הזה יודע לתת. אם אתה ניחן בשני אלו, זה עשוי להיות השטן-משחק שמיועד לך.

נתונים: 1,262 סמ”ק, 159 כ”ס ב-9,500 סל”ד, 13.1 קג”מ ב-7,500 סל”ד, 218 ק”ג (יבש), 195,260 שקלים 

 

דוקאטי דיאבל
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד