אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורד אדג’ ST (מבחן): כוח לעם
ראשי » מבחני דרכים » פורד אדג’ ST (מבחן): כוח לעם
פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם

פורד אדג’ ST (מבחן): כוח לעם

פורד דוחפת את גבולות הגזרה עם מנוע חזק, כיול שונה וחבילת אבזור מקיפה. מה מקבלים? תת-קטגוריה חדשה

כרמל נולדמן 28/07/2019

פורד אדג’ ST נוחת כאן ומייצג את סבב מתיחת הפנים שקיבל הדגם לכבוד שנת המודל החדשה. כן, ישר גרסת קצה. יש לזה סיבה טובה, פורד החליטה לוותר על הדגמים שנקראים ספורט ולכן לא קיבלנו אדג’ ספורט כמו בדור הקודם אלא לראשונה אדג’ ST, פייר התרגשנו. לא רק בגלל שזו ה-ST המהירה ביותר שיצאה מפורד…

האדג’ מבוסס על פלטפורמת CD4 של פורד ומתמקם במשבצת הקרוסאובר בגודל בינוני של פורד. גרסת ה-ST עברה טיפול מקיף בחטיבת הביצועים Ford Performance כך שלא מדובר באדג’ עם מדבקות ST ותג מחיר גבוה. יש כאן באמת שינוי לעומת הגרסאות הפשוטות, כאלו שאמורות להפוך עוד מכונית, למכונה.

מה שבולט ישר הוא המנוע. זהו V6 בנפח 2.7 ל’ ושני מגדשים העונה לשם אקובוסט שמגיע מהטנדר הכי מפורסם באמריקה ה-150F. המנוע הזה, עבר טיפול מסור של חטיבת הביצועים של פורד ומוציא 330 כ”ס ויותר מ-54 קג”מ. הכוח האמור עובר דרך תיבת הילוכים פלנטרית בעלת 8 הילוכים לכל ארבעת הגלגלים ומשגר את האדג’ מעמידה ל-100 קמ”ש תוך “פחות מ-6 שנ'” לפי פורד. לא רע למשהו ששוקל יותר מ-2 טון.

פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם
יש מלא תזכורות לשם הדגם מסביב…

 


המנוע הוא לא כל הסיפור כאן, ההבדלים עמוקים יותר. המתלים והבלמים שודרגו ועברו כיול מחדש על מנת להתמודד עם הכוח והמשקל של פורד אדג’ ST. בין השאר אפשר למצוא כאן גם מוטות מייצבים עבים יותר מלפנים ומאחור.

 

בעמידה

כבר בעמידה אפשר לראות את המאמץ שנעשה כאן, בכדי לשים את פורד אדג’ ST במקום אחר. העיצוב החדש שונה מאוד מהדגם היוצא ומחמיא מאוד למידות של הרכב. יחידות התאורה מקדימה מיוחדות מאוד ויחד עם הגריל הגדול נותנות הרגשה שונה ודינאמית.

יש כאן חישוקים שונים, מגוון עיטורי ST וכמו כן קיבלנו את הרכב בצבע כחול מירוצים שמאפיין את דגמי ה-ST. התוצאה בהחלט כוחנית ונאה. המושבים מרשימים מאוד למראה ולא רק. הם נוחים מאוד ובעלי תמיכה טובה, למרות המראה הספורטיבי והכיתוב, תנוחת הישיבה גבוהה למדי. היינו שמחים לשבת נמוך יותר כאן. הנדסת האנוש טובה, רוב המתגים הרגישו במקום הנכון ולא הפריעו בתפעול השוטף של הרכב. החומרים ברובם טובים, אבל יש משטחים קשים שהרגישו קצת לא במקום, כאלו שהופכים את תא הנוסעים ללא עדכני במקומות מסוימים.

פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם
מהיר, מרוסן, כבד

 

מבחינת אבזור יש כאן הכול מהכול. אם אלו מערכות הבטיחות המתקדמות לרבות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, מצלמות היקפיות ועוד. המושבים מתכווננים חשמלית, מחוממים ומקוררים, הגג פנורמי, תא המטען חשמלי, מושב חשמלי עם זיכרונות – זה לא נגמר. עוד צריך לציין את מערכת שמע של B&O עם 12 רמקולים וביטול רעשים אקטיבי. מרשים.

 

יוצאים לדרך

פורד אדג’ ST מרגיש גדול למדי בנסיעה עירונית. בטח ברחובות הקטנים של תל אביב. נוחות הנסיעה טובה, אבל הכיול מרגיש קשיח ולא מעלים כל שבר. מחוץ לעיר זה ממשיך להיות מקום מרווח, נעים ושקט יחסית. גם כאן הריסון מורגש. מערכות הבטיחות המתקדמות מבצעות באופן ראוי כך שאפשר להירגע אפילו בעומסי הכביש של ישראל.

על כבישים מאתגרים יותר (ST או לא ST?) מרגיש מצוין. זה לא פוקוס ST ברור, אבל הכיול מוצלח והמתלים מתמודדים עם העומס מרסנים היטב את הגוף. לרגע אפשר לשכוח שיושבים ברכב גדול וכבד ויחסית. אבל רק לרגע. אומנם לא סובלים מיותר מדי זווית גלגול של המרכב בפניות אבל לא ניתן להתעלם מנתון המשקל, שמורגש ברגע שמוסיפים עוד אגרסיביות למשוואה.

פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם
הנגיעות נותנות כאן מראה שונה. גם המנוע הזה גורם לו להרגיש שונה

 

ההיגוי מרגיש טוב בכל הקשור למשקל חדות ודיוק. מה שניתן ומומלץ לשפר היא תיבת ההילוכים. בנהיגה נינוחה התיבה מייצרת רושם טוב בכל הקשור למהירות ותגובה. במצב S וכשמתחילים להעלות את הקצב, העולה הופכת לפחות חדה וברורה. גם התפעול מהמשוטים לא מצליח להתגבר על התחושה האלסטית הזו. במצב S מתווספים גם רעשי מנוע סינטטיים דרך מערכת השמע, בצורה שקצת מזכירה משחק מחשב.

מעבר לזה למנוע ולאופן שבו הוא מניף את המשקל הזה למרחק, אין שום תלונה. אחרי היסוס ראשוני, היציאה מהמקום בריאה מאוד. הוא בונה כוח משמעותי כבר בכ-2,500 סל”ד ודוחף חזק וברור. דווקא במהירויות גבוהות יותר, הוא מרגיש חי יותר, נמרץ ומפתה למהירויות שהשלילה יפה להן.

חלק מהתחושה החיובית בכביש המפותל, ויש כאן יכולת ליישר פיתולים באופן מהיר ביחס למקובל בכל פנאי קומפקטי אחר, נובעת ממערכת ההנעה. ההנעה הכפולה כאן יכולה להעביר את הכוח מאה אחוז לכל אחד מהסרנים לפי פורד. זה לא אומר שאפשר לייצר כאן סחיפות כוח ארוכות, זה כן אומר שרמת המשיכה גבוהה ופשוט דוחפת אותך אל עבר האתגר הבא. פורד אדג’ ST יודע גם לדמות “טורק-וקטורינג” על ידי בלימה של הגלגלים הפנימיים. זה מייצר טרן-אין טוב ומהיר. הוא גם דוחה הופעת תת-היגוי שצריך להיות מנת חלקו של רכב עם כזה גודל ועוצמה. בלמי הדיסק המאווררים עוצרים את הרכב בצורה חזקה ופעולת הדוושה טבעית והדרגתית. למרות הדברים האמורים, הורגשה דעיכה בעוצמת הבלימה לאחר מאמץ ממושך.

מאובזר, חומרים איכותיים ברוב המקומות. כבר אמרנו מאובזר?

לבד בסביבה

תמורת 320,000 שקלים, פורד אדג’ ST מציע תמהיל שונה ומעניין. הוא הרכב החזק ביותר מסוגו, עם ביצועים שאי אפשר למצוא ברכבי-פנאי בינוניים גם בסביבת המחיר הזו. הוא מאובזר עד השיניים וגם בולט מאוד עם מראה כוחני. תמורת המהירות והריסון משלמים מחיר קל על כבישים עירוניים שבורים. אבל מעבר לכל אלו, יש לו אופי. בתוך ים רכבי פנאי בגודל בינוני, שנראים כמו העתק אחד של השני, הוא לוקח כיוון שונה ובהחלט מייצר ערך מוסף.

פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםפורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםPreview
פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםפורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם
הנגיעות נותנות כאן מראה שונה. גם המנוע הזה גורם לו להרגיש שונה
Preview
20190715_18475720190715_184757Preview
פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםפורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם
מאובזר, חומרים איכותיים ברוב המקומות. כבר אמרנו מאובזר?
Preview
פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםפורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם
מהיר, מרוסן, כבד
Preview
פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםפורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםPreview
20190715_18430320190715_184303Preview
פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםפורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםPreview
פורד אדג' ST (מבחן): כוח לעםפורד אדג' ST (מבחן): כוח לעם
יש מלא תזכורת לשם הדגם מסביב...
Preview
20190715_18421420190715_184214Preview

נתונים: 2,694 סמ”ק, 330 כ”ס מ-5,000 סל”ד, 54.49 קג”מ מ 3,000 סל”ד, 2,121 ק”ג, 10.7 ק”מ/ל’ (מבחן), מחיר 320,000 שקלים

אדג' ST פורד
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד