דור ראשון (1989-1998): הדור הראשון של מאזדה MX-5 מיאטה (NA) ניתן לזיהוי בקלות בזכות הפנסים הנשלפים שלו. אבל החשיבות שלו גדולה יותר. מאזדה הייתה היחידה שראתה פוטנציאל להחיות את קטגורית הרודסטר הדו מושבית העממית שאפיינה יצרניות אירופאיות קטנות עד אז. עם מעל 430,000 יחידות שמצאו להן בית מאזדה הוכיחה שיש ביקוש רב למתכון הישן.
מנוע וביצועים: עד 94 שווקה עם מנוע 1.6 ליטר בעל 115 כ״ס. 0-100 קמ״ש תוך 8.8 שניות. בהמשך קיבלה מנועי 1.6-1.8 ליטר עם 90-131 כ״ס (בגלל הוספת ממיר קטליטי) ו-10.6-8.7 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.
גרסה מיוחדת: 1991 לה-מאן נבנתה לציין את ניצחונה של מאזדה במירוץ ה-24 שעות של לה-מאן (היצרן היפני הראשון שעשה זאת). בנוסף לצביעה המשוגעת הדומה לצביעה של ה-787B שהתחרתה, היא קיבלה ג׳אנטים של OZ, בולמים משודרגים ומגדש טורבו שהעלה את ההספק ל-152 כ״ס.
מיאטה דור שני (1998-2005): הדור השני (NB) המשיך איפה שקודמו עצר, הוא התבסס על אותה שלדה אך עם עדכון מאסיבי ובעיקר תוספת משקל בעקבות הדרישה העולמית להגברת הבטיחות. אלינו היא הגיעה רק לקראת סוף חיי הדגם, מ-2004 בהתחלה רק עם תיבת 4 הילוכים אוטומטית ובהמשך גם עם תיבת 6 הילוכים ידנית.
מנוע וביצועים: שווקה עם מנועי 1.6-1.8 ליטר בעלי 110-146 כ״ס והביצועים עמדו על 9.7-8.4 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה. אלינו הגיעה רק גרסת ה-1.8 ליטר.
גרסה מיוחדת: ב-2004 שווקה ביפן גרסת רודסטר טורבו. כיאה לשמה היא זכתה למגדש טורבו ויחד עם אינטרקולר ההספק עמד על 172 כ״ס והמומנט צמח ב-20%. רק 350 יחידות כאלה נבנו רשמית על-ידי מאזדה.

מיאטה דור שלישי (2005-2015): הדור השלישי (NC) הציג את השינוי המהותי ביותר שעברה המיאטה מאז שהוצגה. היא זכתה לשלדה חדשה ותא נוסעים הרבה יותר מפנק. בנוסף הצטרפה להיצע גרסת גג קשיח מתקפל חשמלית.
מנוע וביצועים: מנועי 1.8-2.0 ליטר עם 126-160 כ״ס בהתאמה, מספיק בשביל 9.9-7.6 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.
גרסה מיוחדת: ב-2014 הוצגה גרסת 25 שנה למיאטה. החדשות העיקריות בגרסה זאת היא הצבע האדום הייחודי לדגמי מאזדה מאז ועד היום. יש עוד הרבה נגיעות בחוץ ופנים הרכב בשחור מבריק וכמובן לוחית שמציינת שזוהי גרסת 25 שנה.

מיאטה דור רביעי (2015 – היום): הדור הרביעי (ND) שוב הציג שלדה חדשה לחלוטין שהצליחה להחזיר את המיאטה אל מתחת לרף ה-1,000 קילו. היא גם קצרה יותר מכל הדורות הקודמים, לעומת זאת הרוחב ובסיס הגלגלים גדלו. כל המנועים והתיבות הילוכים מבוססים על טכנולוגית הסקייאקטיב. גרסת הגג הקשיח המתקפל הוחלפה בגרסת RF עם אינטרפטציה של מאזדה לתצורת טארגה.
מנוע וביצועים: מנועי 1.5-2.0 ליטר עם 131-160 כ״ס ו-8.3-7.3 ל-100 קמ״ש טרום מתיחת הפנים. אחרי המתיחה אותם מנועים אך עם 132-184 כ״ס ו-8.3-6.5 שניות ל-100 קמ״ש בהתאמה.
גרסה מיוחדת: גרסת ה-30 שנה למיאטה מוגבלת ל-3,000 יחידות עולמיות. מלבד הצבע ״כתום מירוצים״ על המרכב, בתפירה, בדשבורד ועל ידית ההילוכים גרסת ה-30 מגיעה גם עם ג׳אנטים ייחודיים שפותחו עם ראייס (Rays), מושבי באקט של רקארו, בולמי בילשטיין משודרגים וקליפרים של ברמבו וניסין קדימה ואחורה בהתאמה. כמובן שכל רכב יגיע גם עם לוחית 30 שנה ממסופרת.
