אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרויקט מסלול (דיווח 1): יוצאים לדרך
ראשי » דו-גלגלי » פרויקט מסלול (דיווח 1): יוצאים לדרך
פרויקט מסלול

פרויקט מסלול (דיווח 1): יוצאים לדרך

זירת האספלט המתחממת עשתה לנו חשק לבנות כלי ייעודי למסלול

אריאל אלסיבוני 30/10/2018

זהו, אין תירוצים יותר. יש שלושה מסלולי אספלט בישראל יש ליגות מסודרות (בעיקר זו של APEX) ואין סיבה שלא להעמיד כלי מירוצים ייעודי. כמו שצריך. אבל איזה? הפנטזיה דורשת ללכת עד הסוף בכל אספקט של המכונה. מנוע, מתלים, הפחתת משקל, אופנוע מירוץ כדת וכדין.

ויש עוד משהו שהיה ברור לנו, רצינו ללכת על שתי-פעימות. בגלל המשקל, הרעש, הריח ובגלל שאלו אופנועי המירוץ שגדלנו עליהם. כאילו, אנחנו היינו על הספה והם היו בטלויזיה, אבל הבנת את הרעיון.

וזה משאיר אותנו עם שני אופנועים פחות או יותר. יש בדיוק שתי רפליקות מירוץ עם מנוע שתי פעימות שהגיעו לישראל. הראשון היה  סוזוקי RGV250 שיחידות ספורות ממנו הגיעו לישראל ב-1993 השני הוא האפריליה RS125 שקל יחסית למצוא וזול יחסית לקנות. לאפריליה יש גם אין סוף שיפורים, היות והוא היווה הבסיס ללא מעט סדרות מירוצים. למעשה לא מעט מהרוכבים האירופאים המובילים החלו את דרכם על כלים דומים.

פרויקט מסלול


 

וככה, אחרי שיחה, סשן יו-טיוב, חפירה, מחקר, שיחה וחוזר חלילה, מצאנו את עצמנו מחפשים אפריליה RS125 שיהפוך תחת ידנו למכונת מירוצים מושחזת. כזו שתהיה קרובה ככל האפשר לאופנוע גרנד-פרי מקטגוריית ה-125 השם יקום דמה.

השוק מציע לא מעט כלים למכירה, שנסחרים בין 8,000 שקלים ל-20,000 שקלים, תלוי במצב. היות ואנחנו עומדים לבנות את האופנוע הזה מהתחלה בשביל ייעוד מאוד ברור ובהשקעה נרחבת, מצבו של אופנוע הבסיס לא ממש עניין אותנו. היינו צריכים שלדה ישרה ובלוק מנוע. זהו בערך וזה גם פחות או יותר מה שמצאנו.

 

חיים חדשים

הפור נפל על אקזמפלר משנת 2009 שכל העדויות הצביעו על חיים קשים למדי. הוא עבר די הרבה ידיים והוא נראה ככה. המנוע תפוס, יש חופש במיסב הטלטל, אין פיירינג אחד שמצליח להיות גם שלם וגם מחובר, הזנחה פושעת. כשפרקנו אותו במוסך ושדי של גילי עוז בהרצליה, לא הפסקנו לגלות עוד ועוד פרטים שגרמו לנו לבחילה קלה.

פרויקט מסלול
מה שבטוח, במדבקות לא חסכו. בכל השאר כן…

 

מישהו החליט לנתק את מיכל השמן ולהפסיק את אספקת השמן למנוע. מישהו אחר החליט לבטל את שסתום הכוח בסעפת הפליטה תוך ניסור התריס ואטימת הפתח בסיליקון שחור. נראה לי שאותו אחד גם בחר לנסות לחבר את הפיירינג למקום שבו מהנדסי אפריליה תכננו לשים משכך היגוי דווקא. מישהו גם התקין קרבורטור מוגדל שנראה סיני לחלוטין ועליו יצרן עלום שם. לפחות השלדה ישרה. עוד בשורה משמחת – יש כאן מערכת פליטה מושלמת של אירו, כזו שנחשבת להכרחית בכדי לחלץ הספקים משמעותיים מהמנוע הזה.

פרויקט מסלול
אופנוע שלם, בתוך ארגז. כמעט

 

אבל כאמור, כל אלו פחות עניינו אותנו. גם ככה, שבור ולא מניע, הכלי הזה חושף את הפוטנציאל האדיר שגלום בו. בלוק המנוע, הצילנדר והראש נראים כאילו ירדו מאופנוע מירוץ, שלדת הקורות הכפולה מאלומיניום והזרוע האחורית נראות שמי שמסוגלות לטפל בהספק של סופרספורט עדכני.

רק כשעומדים מולו כך, וחוקרים אותו מגלים כמה עומק ותכנון יש בתוכו. אפשר בהחלט לראות את ההבדל בין רפליקת המירוץ הזו לבין עוד “אופנוע עד 500”. אפשר להעריך את הניסיון וההצלחה של אפריליה בגרנד-פרי ואת הידע שהוביל לבניית האופנוע הזה.

 

שלב א’

התוכניות כאמור, גרנדיוזיות. המטרה היא לא רק להביא אותו למצב נסיעה, אלא באמת להשקיע, לחפור חלקים מסדנאות בחו”ל ולהגיע לרמה של אופנוע גרנד-פרי 125. זה תהליך ארוך למדי שבסופו האפריליה הזה יאבד חלק ניכר מ-126 הק”ג שלו ויגיע להספק מרשים. האופנוע המקורי הפיק, ללא מגבלות, 29 כ”ס. ואנחנו מכוונים גבוה יותר. משמעותית יותר.

פרויקט מסלול
מאחור, הג’ילרה 172 סמ”‘ דו”פ שהביא לגילי המון גביעים. המון.

 

 

עד אז, אנחנו רוצים קודם כל להניע אותו ולהבין עם מה אנחנו מתעסקים כאן. המנוע המקורי ישופץ בימים הקרובים ואנחנו מתכננים לקחת אותו לפצאל ולקבוע כמה הקפות, כאלו שיהוו מדד להתפתחות השיפור של האופנוע הזה. מי שיעשה את כל הקסמים הללו, הוא גילי עוז ממוסך ושדי בהרצליה. גילי הוא לטעמי הטיונר הטוב ביותר שיש לנו כאן, בטח בכל הקשור למנועי שתי-פעימות. המוסך שלו מלא בגביעים שמוכיחים את זה ואני עדיין זוכר את העקיפות שלו על מסלולי המירוץ המאולתרים של העשור הקודם, בדרך כלל על גלגל אחד.

 

במקביל, רכבת אווירית של חלקים כבר יצאה לדרך. בשלב הראשון אנחנו מתרכזים במנוע ובו בלבד. הוא יקבל קיט צילינדר ובוכנה שמיועד למירוצים. איתו מגיעים כל האביזרים שמסביב לרבות שסתום כוח ייעודי, קרבורטור מגופה שטוחה, שסתום עלים וסעפת יניקה שיתאימו לשני אלו, מערכת הצתה, גלגל תנופה קל ועוד. למעשה חלק מירוצים ייעודי שיש למנוע הרוטקס הזה, ברמה הגבוהה ביותר, נמצא כבר בדרך לארץ. זול זה לא, אבל זה אמור לסגור את הפינה של המנוע. זו רק ההתחלה כאמור, דיווח נוסף, בקרוב.

 

 

 

פרויקט מסלול
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד