מי שעוקב אחר התפתחותה של מכונית העל של מרצדס כבר מכיר אותה בכמה שמות. הפרויקט שהחל את חייו כ-AMG R50 והפך לאחר מכן ל-Project One מקבל עכשיו את השם הרשמי שלו: Mercedes-AMG ONE. אנחנו נקרא לזה מעכשיו מרצדס וואן ברשותך.
למי שלא עקב נספר שמכונית העל של מרצדס אמורה להיות הראשונה שתהפוך את מערכות ההנעה המכורות מעולם הפורמולה 1 למתאימות לכביש הציבור. כך שבאחוריה יהיה, בין השאר, מנוע 1.6 מוגדש ומוזן חשמלית שמתבסס בכבדות על שלושת הדורות האחרונים של מנועי הפורמולה 1 של מרצדס.
יש גם שני מנועים חשמליים מלפנים ומערכת לאגירת אנרגיה, ועוד מנוע חשמלי מאחור כשכל הטוב הזה אמור להעביר כ-1,000 כ”ס לגלגלים. המכונית הזו שופעת פרטים מעניינים נוספים כמו מנוע שמסוגל לטפס עד ל-11,000 סל”ד, גיר שמונה הילוכים ליחידת הכוח הראשית וגירים קטנים שיחברו את המנועים הקדמיים לגלגלים הקדמיים ויאפשרו חלוקת מומנט לפי צורכי הפנייה (טורק-וקטורינג) ועוד, ועוד.
התמונות הסטאטיות שפורסמו בתערוכת פריז מספרות משהו על הפיתוח האוירודינמי של מרצדס וואן. אפשר לראות את ההתייחסות לזרמת האוויר בחלק הקדמי ואי אפשר להתעלם כמובן מהכנף האחורית האדירה. מרצדס מספרים שהמכונית כבר בילתה מאות שעות של בדיקות וניסיונות במסלול סודי באנגליה. שם לפי התמונות, היא נבדקה בקונפיגורציה “מהירה” יותר, ללא הכנף האמורה.
את המרצדס וואן אפשר לראות באמצע הניסויים האלו בקבוצת התמונות השנייה. עוטה צבעי הסוואה. המסלול “הסודי” מזוהה בתמונות בקלות כמסלול מילברוק האנגלי, מקום מוכר למדי. למה דווקא שם? כנראה שיותר קל להתחבא שם ועוד עובדה שצריך לזכור – מילברוק ממוקם לא רחוק הפיתוח של קבוצת הפורמולה אחת פטרונס ולא רחוק ממפעל המנועים שמייצר את המנועים עבורה. כך שטבעי לחשוב ששם גם תיוצר יחידת ההנעה של המרצדס הזו ושם גם נעשית עיקר עבודת הפיתוח.
מרצדס עומדים לייצר 275 מכוניות כאלו במחיר שלא יהיה שווה לכל נפש. כל אחד מתוך 275 הרוכשים המאושרים יקבל גישה לכל המידע העדכני הקשור לפיתוח מרצדס וואן. מעבר לזה הרוכשים האמורים יקבלו קבלו גישה ל”אולם תצוגה נייד” שבו יוכלו לקבל מידע ומושג איך ייראה וירגיש הרכב הבא שלהם. איך? בעזרת אולם התצוגה הנייד של הוואן. פרטים נוספים, בקרוב.
