אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר
ראשי » מגזין » טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר
טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

מגיעים לגרמניה? הנה כמה אטרקציות שלא מחייבות רישיון ומתאימות לכל המשפחה. נו טוב, לרוב המשפחה...

הוד כהן 08/09/2018

אתה בדרכך לגרמניה, בתור חולה רכב אתה מחפש לך אטרקציות קשורות לרכבים. ברור שאמרת גרמניה, אמרת נורבורגרינג. אבל לא תמיד זה מתאים, נניח למישהו שכרוכה מסביבו משפחה. אבל אל דאגה, יש עוד דרכים לשלב הנאה וחינוך מוטורי מהנה בשבילך וגם בשביל האנשים שלא לוקים בנפשם במחלה שלך.

אודי פורום – אוטו-יוניון שטראסה 1, אינגולשטט

מה אפשר לראות: יש שלטים המכוונים אל המוזיאון, יש שתי חניות, אחת אספלט מסודרת בתשלום ואחת ללא שלטים, החנייה ללא שלטים מיועדת ללקוחות שבאו לאסוף את רכביהם החדשים ואכן שם מוצגים כל הרכבים שמוכנים למסירה. המתחם הוא מעין בניין גדול עם מספר כניסות מצד ימין הכניסה למוזיאון ומצד שמאל חנות שמוכרת מוצרים ממיתוג אאודי כגון כובעים ומעילים שביניהם מסעדה וממול סוכנות הרכב. המוזיאון בנוי בצורה נפלאה, עולים מקומת הכניסה אל הקומה העליונה ששם הרכבים הישנים ביותר ומשם יורדים ומתקדמים בשנים, אני ממליץ בחום לעלות במעלית שמכילה תצוגה נחמדה שתיידע אתכם באיזו תקופת זמן עוסקת כל קומה. המוזיאון בנוי בצורה מעגלית כמעט ללא הסתעפויות ופיצולים, כך שהסיכוי לפספס משהו נמוך. לטעמי זהו המוזיאון הנעים ביותר לביקור, מסודר נפלא ולא עמוס במידע כך שמי שלא פריק של נתונים לא ירגיש עומס מידע מעיק. לנו היה גם עניין אישי להידרש אליו. השווינו את האודי 80 מהדור הראשון שנמצאת במוזיאון אל אלו שבחניית ביתנו. אחרי בחינה מדוקדקת, כולל השוואת מצב המנוע, המרכב ועוד חלקים – אבי התגאה בכך ששלו מקורית ויפה יותר מזו במוזיאון. לצערנו גילינו שלא ניתן לרכוש חלקים, גם לא את הגריל שעומד בכניסה לחנות המזכרות בסוף המוזיאון וממש יתאים לי לרכב.

אתר המוזיאון: מוזיאון אודי


טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

מוזיאון ב.מ.וו – אם אולימפיאפארק 2, מינכן

מה אפשר לראות: ניתן לזהות את מתחם המוזיאון על פי מגדלי החברה שנמצאים בקרבתו, מגדלים אלו מדמים שלוש בוכנות. אנו נכנסנו לחניון הרכבים מצידו השני של הכביש ועלינו במעלית היישר לתוך סוכנות ענק שמשלבת את מותגי הקונצרן. יוצאים מן המעלית ומולכם נמצאת תצוגת מיני, מימינכם תצוגת ב.מ.וו אבל אני הייתי ממליץ לפנות היישר שמאלה שם תוכלו לצפות באופנועי ב.מ.וו קלאסיים, ואם כבר בקלאס עסקינן, בצמוד אליהן יש תצוגה של רולס-רויס. לא רחוק משם, נמצאות מכונית M כשבמרכז ניצבת M5 חדשה. את כל הרכבים של חטיבת M ניתן להשכיר – כבר סיבה טובה לביקור. אבל באנו לדבר על המוזיאון עצמו. הכניסה היא מעין מסדרון לאורכו תלויה תצוגה של כ-100 אופנועים. לכל אורך המוזיאון נמצאים חדרים צדדיים שבהם יש תצוגות שונות. החל במנועי רכבים, מנועי  מטוסים, מכוניות מירוץ ובערך כל מה שיצא מבית ב.מ.וו מאז ומעולם, אני אישית לא אהבתי את הסגנון הזה מאחר שהביקור נעשה מסורבל ולא נוח מחשש לפספס דברים בדרך ואכן לאחר היציאה שמתי לב לחדר שלם שניתן לראות מהכניסה למוזיאון שאותו פספסתי.

אתר המוזיאון: מוזיאון ב.מ.וו

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

מוזיאון מרצדס – מרצדס שטראסה 100, שטוטגארט

מה אפשר לראות: אנו הגענו ביום שבו נערכה תצוגה של מרצדס אספנות מחוץ למוזיאון בהשתתפות כל כמעט 200 רכבים וללא ספק זה עורר את בלוטות החשק לפני הכניסה. בכניסה לחניון נמצאים רכבים עתיקים מאוד של המותג באקווריומים מזכוכית והם מכניסים היטב לאווירה. בכניסה לפני המעלית מקבלים מכשיר רדיו שמתעדכן אוטומטית בכל קומה ומספר את סיפורה של מרצדס. כמעט ליד כל מכונית נמצא חיישן שאם תקרבו אליו את הרדיו תקבלו הסבר על המיצג שממולכם. המוזיאון מרתק ומציג את ההיסטוריה העשירה של מרצדס ויש בו הכול, מרכבי אספנות ועד למשאיות מרוץ כל אלו מלווים בהרבה מאוד מידע וסיפורים. בכל קומה יש נקודות לתצפית על המוזיאון. המוזיאון בנוי בצורה מסודרת מאוד ביחס לכמות המיצגים והוא משלב אלמנט חווייתי. ניתן לראות רכבים ששימשו לבדיקות שונות, להיכנס לרכבים עתיקים, לראות איך משאיות היו מובילות את הרכבים לפני חצי מאה ובו זמנית לקבל הסברים על איך בנוי מערך החשמל ברכבים של היום. מגוון ומרתק.

אתר המוזיאון: מוזיאון מרצדס

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

מוזיאון פורשה – פורשה פלאץ 1, שטוטגארט

מה אפשר לראות: בכניסה מקבלים מכשירי רדיו וליד כל רכב נמצאת לוחית ובה מספר שאותו תקישו במכשיר כדי לשמוע את הסיפור על הרכב. מוזיאון פורשה בנוי בצורה מעט סבוכה. אחרי המעבר בקופות עולים במדרגות ועושים סיור בקומה –  אין דרך ספציפית ללכת וכן יהיה קשה לבחור לאן להגיע קודם. והמבחר בהחלט מבלבל, בין רכבי הראלי של פורשה לבין רכבי המסלול הישנים. יש כאלו שיימשכו ישר אל ה-911R שנמצאת במרכז הקומה – כן אפשר לשבת, ומי שרוצה יותר מזה יוכל לגשת לעמדה שבה ניתן להשכיר את רכבי פורשה. הקומה הבאה כוללת את ה-911 המיליון שיוצרה. לידה עולם ומלואו נמתח בין מישן-E עתידית לבין קרארה GT סופר נחשקת. השנה היא שנת ה-70 להיווסדה של פורשה וקשה לפספס את זה בכל צעד, שעל, כרזה וכרטיס.

אתר המוזיאון: מוזיאון פורשה

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

כדאי לדעת

עלות הכניסה עולה מספר יורו ספורים לאדם. חלקם מאפשרים כניסה חינם לנכים או לילדים מתחת לגיל מסוים וניתן לראות את המחירון באתרי האינטרנט או בכניסה לכל מוזיאון. בנוסף בחלק מהמקומות ניתן לרכוש כרטיסים לסיורים מודרכים במפעלי הייצור. אבל את זה כבר נשמור לכתבה אחרת.

אודי ב.מ.וו גרמניה מוזיאונים מרצדס פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ימאהה MT09 Y-AMT (רכיבה ראשונה): כן זה אוטומט

ימאהה MT09 Y-AMT (רכיבה ראשונה): כן זה אוטומט

אנקור Series 1: התחיה של לוטוס אספרי

אנקור Series 1: התחיה של לוטוס אספרי

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

הכי גדול של סמארט: סמארט #5 בישראל

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (דיווח ראשון): קביעת רף

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד