אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר
ראשי » מגזין » טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר
טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

מגיעים לגרמניה? הנה כמה אטרקציות שלא מחייבות רישיון ומתאימות לכל המשפחה. נו טוב, לרוב המשפחה...

הוד כהן 08/09/2018

אתה בדרכך לגרמניה, בתור חולה רכב אתה מחפש לך אטרקציות קשורות לרכבים. ברור שאמרת גרמניה, אמרת נורבורגרינג. אבל לא תמיד זה מתאים, נניח למישהו שכרוכה מסביבו משפחה. אבל אל דאגה, יש עוד דרכים לשלב הנאה וחינוך מוטורי מהנה בשבילך וגם בשביל האנשים שלא לוקים בנפשם במחלה שלך.

אודי פורום – אוטו-יוניון שטראסה 1, אינגולשטט

מה אפשר לראות: יש שלטים המכוונים אל המוזיאון, יש שתי חניות, אחת אספלט מסודרת בתשלום ואחת ללא שלטים, החנייה ללא שלטים מיועדת ללקוחות שבאו לאסוף את רכביהם החדשים ואכן שם מוצגים כל הרכבים שמוכנים למסירה. המתחם הוא מעין בניין גדול עם מספר כניסות מצד ימין הכניסה למוזיאון ומצד שמאל חנות שמוכרת מוצרים ממיתוג אאודי כגון כובעים ומעילים שביניהם מסעדה וממול סוכנות הרכב. המוזיאון בנוי בצורה נפלאה, עולים מקומת הכניסה אל הקומה העליונה ששם הרכבים הישנים ביותר ומשם יורדים ומתקדמים בשנים, אני ממליץ בחום לעלות במעלית שמכילה תצוגה נחמדה שתיידע אתכם באיזו תקופת זמן עוסקת כל קומה. המוזיאון בנוי בצורה מעגלית כמעט ללא הסתעפויות ופיצולים, כך שהסיכוי לפספס משהו נמוך. לטעמי זהו המוזיאון הנעים ביותר לביקור, מסודר נפלא ולא עמוס במידע כך שמי שלא פריק של נתונים לא ירגיש עומס מידע מעיק. לנו היה גם עניין אישי להידרש אליו. השווינו את האודי 80 מהדור הראשון שנמצאת במוזיאון אל אלו שבחניית ביתנו. אחרי בחינה מדוקדקת, כולל השוואת מצב המנוע, המרכב ועוד חלקים – אבי התגאה בכך ששלו מקורית ויפה יותר מזו במוזיאון. לצערנו גילינו שלא ניתן לרכוש חלקים, גם לא את הגריל שעומד בכניסה לחנות המזכרות בסוף המוזיאון וממש יתאים לי לרכב.

אתר המוזיאון: מוזיאון אודי


טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

מוזיאון ב.מ.וו – אם אולימפיאפארק 2, מינכן

מה אפשר לראות: ניתן לזהות את מתחם המוזיאון על פי מגדלי החברה שנמצאים בקרבתו, מגדלים אלו מדמים שלוש בוכנות. אנו נכנסנו לחניון הרכבים מצידו השני של הכביש ועלינו במעלית היישר לתוך סוכנות ענק שמשלבת את מותגי הקונצרן. יוצאים מן המעלית ומולכם נמצאת תצוגת מיני, מימינכם תצוגת ב.מ.וו אבל אני הייתי ממליץ לפנות היישר שמאלה שם תוכלו לצפות באופנועי ב.מ.וו קלאסיים, ואם כבר בקלאס עסקינן, בצמוד אליהן יש תצוגה של רולס-רויס. לא רחוק משם, נמצאות מכונית M כשבמרכז ניצבת M5 חדשה. את כל הרכבים של חטיבת M ניתן להשכיר – כבר סיבה טובה לביקור. אבל באנו לדבר על המוזיאון עצמו. הכניסה היא מעין מסדרון לאורכו תלויה תצוגה של כ-100 אופנועים. לכל אורך המוזיאון נמצאים חדרים צדדיים שבהם יש תצוגות שונות. החל במנועי רכבים, מנועי  מטוסים, מכוניות מירוץ ובערך כל מה שיצא מבית ב.מ.וו מאז ומעולם, אני אישית לא אהבתי את הסגנון הזה מאחר שהביקור נעשה מסורבל ולא נוח מחשש לפספס דברים בדרך ואכן לאחר היציאה שמתי לב לחדר שלם שניתן לראות מהכניסה למוזיאון שאותו פספסתי.

אתר המוזיאון: מוזיאון ב.מ.וו

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

מוזיאון מרצדס – מרצדס שטראסה 100, שטוטגארט

מה אפשר לראות: אנו הגענו ביום שבו נערכה תצוגה של מרצדס אספנות מחוץ למוזיאון בהשתתפות כל כמעט 200 רכבים וללא ספק זה עורר את בלוטות החשק לפני הכניסה. בכניסה לחניון נמצאים רכבים עתיקים מאוד של המותג באקווריומים מזכוכית והם מכניסים היטב לאווירה. בכניסה לפני המעלית מקבלים מכשיר רדיו שמתעדכן אוטומטית בכל קומה ומספר את סיפורה של מרצדס. כמעט ליד כל מכונית נמצא חיישן שאם תקרבו אליו את הרדיו תקבלו הסבר על המיצג שממולכם. המוזיאון מרתק ומציג את ההיסטוריה העשירה של מרצדס ויש בו הכול, מרכבי אספנות ועד למשאיות מרוץ כל אלו מלווים בהרבה מאוד מידע וסיפורים. בכל קומה יש נקודות לתצפית על המוזיאון. המוזיאון בנוי בצורה מסודרת מאוד ביחס לכמות המיצגים והוא משלב אלמנט חווייתי. ניתן לראות רכבים ששימשו לבדיקות שונות, להיכנס לרכבים עתיקים, לראות איך משאיות היו מובילות את הרכבים לפני חצי מאה ובו זמנית לקבל הסברים על איך בנוי מערך החשמל ברכבים של היום. מגוון ומרתק.

אתר המוזיאון: מוזיאון מרצדס

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

מוזיאון פורשה – פורשה פלאץ 1, שטוטגארט

מה אפשר לראות: בכניסה מקבלים מכשירי רדיו וליד כל רכב נמצאת לוחית ובה מספר שאותו תקישו במכשיר כדי לשמוע את הסיפור על הרכב. מוזיאון פורשה בנוי בצורה מעט סבוכה. אחרי המעבר בקופות עולים במדרגות ועושים סיור בקומה –  אין דרך ספציפית ללכת וכן יהיה קשה לבחור לאן להגיע קודם. והמבחר בהחלט מבלבל, בין רכבי הראלי של פורשה לבין רכבי המסלול הישנים. יש כאלו שיימשכו ישר אל ה-911R שנמצאת במרכז הקומה – כן אפשר לשבת, ומי שרוצה יותר מזה יוכל לגשת לעמדה שבה ניתן להשכיר את רכבי פורשה. הקומה הבאה כוללת את ה-911 המיליון שיוצרה. לידה עולם ומלואו נמתח בין מישן-E עתידית לבין קרארה GT סופר נחשקת. השנה היא שנת ה-70 להיווסדה של פורשה וקשה לפספס את זה בכל צעד, שעל, כרזה וכרטיס.

אתר המוזיאון: מוזיאון פורשה

טסים לגרמניה? אלו 4 מוזיאונים שחייבים לבקר

 

כדאי לדעת

עלות הכניסה עולה מספר יורו ספורים לאדם. חלקם מאפשרים כניסה חינם לנכים או לילדים מתחת לגיל מסוים וניתן לראות את המחירון באתרי האינטרנט או בכניסה לכל מוזיאון. בנוסף בחלק מהמקומות ניתן לרכוש כרטיסים לסיורים מודרכים במפעלי הייצור. אבל את זה כבר נשמור לכתבה אחרת.

אודי ב.מ.וו גרמניה מוזיאונים מרצדס פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

קאמבק היברידי: הונדה פרלוד חוזרת בפרשנות מודרנית

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

סיאט איביזה וארונה החדשות (השקה עולמית): סיבה למסיבה

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד