אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה
ראשי » מבחני דרכים » אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה
אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה

אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה

הוא יפה, הוא מרגש והוא חזק. אבל כנראה שהוא זן הולך ונכחד, לקחנו את האינפינטי Q60 החדש לסיבוב כדי שיהיה מה לספר לנכדים, על מכוניות ספורט-קופה אמיתיות...

אלעד שלו 23/08/2018

אני יושב ומסתכל על אינפיניטי Q60, וואלה, יש מצב שאני מסתכל על דינוזאור. זן הולך ונכחד של מכוניות ספורט קופה אמיתיות, כאלו שיושבות נמוך, עם שתי דלתות ענקיות, מנוע V6 כפול-מגדשים, עם מצב טיסה, ספורט+ ועדר עצום של סוסים צוהלים מתחת למכסה המנוע.

יש מצב שיום אחד ירצו זואולוגים להקפיא פיסה מה-DNA של אינפיניטי Q60 ואולי עוד כמה עשרות שנים יעשו עליו סרט, “פארק היורה 405 כוחות-סוס”. העם רוצה מעלה מעלה, לשבת כמה שיותר גבוה, אינפיניטי Q60 הוא מהזן של יושבי מטה-מטה. אז לפני שהם נכחדים יצאנו לבדוק מה יישאר לספר לנכדים.

חום הקיץ בשיאו ורחובות תל-אביב נוזלים להם כמו ארטיק בכף ידו של ילד, אני מסתובב בעיר שאינה נחה עם אינפיניטי Q60 ומרגיש כמו בסרט פרסומת, כל המבטים מופנים אליו, הוא ממגנט, במיוחד בצבע האדום יין הזה.

אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה


 

אני סקסי?

“אני סקסי ואני יודע את זה”. טוב, באנגלית זה נשמע טוב יותר. אינפיניטי Q60 יושב נמוך, כמה נמוך? בואו נגיד שאם מגרד לכם בישבן, סעו איתו על באמפרים.

הגריל הטרפזי של האינפיניטי גדול ומרשים ויחד עם מכסה מנוע ארוך יוצרים חזית כוחנית ויפה. הקימורים לאורך הדלתות הארוכות עד לכנפיים האחוריות, יוצרים מראה חטוב והרמוני. בתא הנוסעים ה-Q60 ממשיך את הקו העיצובי של הספורט-קופה ומציע שני מושבים קדמיים מרווחים וספורטיביים ומושב אחורי לפרוטוקול בלבד. הרבה פרות קדושות ולא קדושות נשחטו בכדי למלא את חלל הנוסעים במגוון עורות, היוצרים תחושה של סלון במועדון חברים אקסקלוסיבי. תנוחת הנהיגה טובה ואפשר לכוון חשמלית את המושבים וזיוויות ההגה לתנוחה אופטימלית.

אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה

 

עד כאן הדברים הטובים שיש לתא הנוסעים של אינפיניטי Q60 להציע, הדברים הפחות טובים באים לידי ביטוי בחשיבה מחוץ לקופסה שזלגה למחוזות מוזרים. כמו המסך הראשי בקונסולה המרכזית המציג בלעדית את מערכת הניווט המקורית, רק מה? שכחו באינפינטי את מפות ישראל, כך שהוא נשאר מיותר וחסר שימוש.

מגוון הכפתורים של המזגן ומערכת השמע מסודרים משני צדי המסך המשני ללא סדר הגיוני הנראה לעין. בכלל להתעסק עם התפריטים במערכת המולטימדיה מצריכה תואר שלישי עם הסמכה במנועי חיפוש וגוגל.

 

כאבי צוואר

הגרסה הנבחנת צוידה במנוע ה-3.0 ליטר עם שני מגדשי-טורבו המפיק 405 כ”ס, המנוע משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית בעלת שבעה הילוכים והנעה חכמה לכל הגלגלים, עם יכולת להעביר בין 0 ל-50% של הכוח לגלגלים הקדמיים, ובהתאם, עד 100% לגלגלים האחוריים.

לחיצה על כפתור ההתנעה והציפיה לצליל של מנוע V6 בשרני מתנפצת לה על שרטון, שום צליל לא בוקע ממערכת הפלטה, דממה, אולי זה רכב היברידי ולא סיפרו לנו או שהמערכת האקטיבית לנטרול רעשים שה-Q60 מצוידת בה כל כך טובה, שאלו שמחוץ לרכב שומעים ולא היושבים בתא הנוסעים, אז זהו שלא, כנראה שבאינפיניטי החליטו להפסיק את המנגינה הזו.

אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה

 

יצאנו למרחב העירוני, ה-Q60 פחות מתחבר, במיוחד לכבישים משובשים, גם במצב הסטנדרטי שלו ולא במצבי הספורט, המתלים קשוחים ולא סובלניים. המרכב הנמוך מאלץ אותך לנסוע מאוד לאט כדי לא לגרד את התחתית. מערכת ההיגוי הינה מערכת דיגיטאלית אדפטיבית, זאת אומרת, פקודות ההיגוי מעובדות בצורה דיגיטלית ולא באמצעות חיווט מכני.

ההגה קליל, מדויק ומאוד נוח להשתחלות בפקקים ותמרוני חניה. את ה-405 סוסים יש להוציא את המרחבים הפתוחים, שם ה-Q60 אוהב לחיות. ליד ידית ההילוכים יש בורר מצבי הנהיגה, ניתן לבחור בין מצב סטנדרט, מצב שלג, מצב ECO, מצב ספורט, מצב ספורט+ ומצב מותאם אישית. הבורר בעצם שולט על כיול ההיגוי, המנוע והמתלים.

אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה

 

במצב סטנדרט, היציאה מהמקום מעט איטית, מורגשת ההשהיה עד שהטורבו נכנס לפעולה. השיפור מורגש במצבי הספורט ובמיוחד במצב ספורט+, מעמידה ל-100 קמ”ש לוקח ל-Q60 5 שניות עד למהירות מרבית של 250 קמ”ש. לעומת זאת בתאוצות הביניים ה-Q60 בועט ומדביק אותך לכיסא.

המנוע בשרני בכל טווח ומבקש שתלחץ עוד ועוד על דוושת הגז. בגלל תנוחת הישיבה עם ההטיה קדימה, החלק שלא מקבל תמיכה הוא הצוואר. אחרי אי אלו תאוצות הצוואר התחיל לכאוב. בפעם הבאה תבקשו מהמאמן האישי, אימונים  מיוחדים רק לצוואר.

 

קשה במשובשים קל בעיקולים

עולים לירושלים דרך כביש נס הרים, הכביש מלא בפניות חדות, הזדמנות טובה להעביר למצב ספורט+ ולתת לצמיגי הדנלופ ספורט מקס להדביק אותך לכביש, ה-Q60 מייצר אחיזה טובה גם בפניות חדות, טובה אבל לא מושלמת, הוא יודע לזרוק זנב כשלא מסתדר לו, נכון, זריקה קלה אבל בידיים לא בטוחות זה יכול לייצר תחושה של חוסר שליטה.

אינפיניטי Q60 במבחן: פארק היורה

 

המושבים אוחזים את הגוף המטולטל בעומסי הצד בצורה מצוינת  וזאת בזכות כריות הצד הרחבות. קל מאוד לשנות עם אינפיניטי Q60 כיוונים, ההגה במשקל הנכון ומשדר איזון חוזר בצורה מאוד טובה. בין מצבי הנהיגה, ספורט למצב ספורט+ ההבדלים אינם ממש מורגשים, אם יש הבדל ניכר הוא ממצב הסטנדרט וכל שכן מצב ECO למצבי הספורט, שם מצבי הבולמים, המנוע וההיגוי מאוד מורגשים. הבלמים עבדו ועבדו קשה, הבלימה הייתה נשכנית ומדויקת. בסופו של יום צריכת הדלק הראתה 7.1 ק”מ/ליטר. לא רע ליום מאומץ ורווי תאוצות.

 

חיוך לא נשלט

אינפיניטי Q60 הוא ספורט-קופה טהור גזע, בין היחידים שעוד נשארו. עם הלוק הנכון הוא מסובב ראשים ומציע ריגוש אמיתי לחובבי הנהיגה. נכון, לא קל איתו בעיר אבל רק בשביל הסיכוי לצאת איתו לנהיגה בכבישים הפתוחים ולקבל את המכות האלו בישבן של פתיחת הגז שמעלות חיוך של דביל שווה לסבול בשבילו.

 

נתונים: 2,997 סמ”ק, 405 כ”ס ב-6,400 סל”ד, 48.4 קג”מ מ-1,600 עד ל-5,200 סל”ד, 1,887  ק”ג, 7.1 ק”מ/ל’ (מבחן), מחיר: החל ב-489,000 שקלים

אינפיניטי אינפיניטי Q60
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד