אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו: נהיגה ראשונה
אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו: נהיגה ראשונה

אלפא הזמינו אותנו לנהוג בסטלביו קוואדרופוליו על מסלול הניסוי של FCA באיטליה. לא סרבנו

אריאל אלסיבוני 23/07/2018 צלם: אלסנדרו נאניני

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו הושק בישראל כבר לפני כמה חודשים. בהשקה העולמית לא ביקרו נציגים ישראלים. היא נערכה בדובאי ולמי יש כוח לעלות עכשיו על בגדי טניס ולחפש את מבחוח בשביל נהיגת מבחן בלעדית.

למרות ההתחלה הקשה, היבואן המקומי לא הרים ידיים וארגן השקה ישראלית מעבר לימים. במסלול באלוקו, לא פחות. למי שלא שמע או לא ידע – באלוקו הוא מסלול הניסוי האייקוני של אלפא רומיאו. הפעילות בו החלה כבר ב-1962 ובתוכו פעלה גם חברת אוטו-דלתה שהכינה מכוניות של אלפא למסלול. מקום עם הרבה מורשת והיסטוריה.

היום באלוקו הוא מתקן ניסוי רחב ידיים של קונצרן פיאט-קרייזלר. יש בו למעלה מ-55 ק”מ של מסלולים שונים אבל המסלול המקורי, מסלול אלפא, הוא המעניין אותנו היום.


 

מה חדש?

תלוי מאיפה מסתכלים. אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו מבוסס על פלטפורמת הג’וליה וזו בשורה מצוינת. הוא חולק איתה גם את המנוע והגיר וזו עוד משהו משמח. למי ששכח מדובר ב-V6 בנפח 2.9 ל’ שמציב את שני המגדשים שלו בין גדות הציל’ בכדי לשפר את תגובות המצערת. הוא משודך לאותה תיבה אוטומטית בעלת 8 יחסי-העברה של ZF אבל כאן הכוח עובר אל ארבעת הגלגלים.

ההנעה הכפולה של אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו מעבירה 100 אחוז מהמומנט לגלגלים האחוריים לטענת החברה ורק כשצריך היא יכולה להעביר עד 50 אחוז מהכוח אל הגלגלים הקדמיים. יש כאן גם טורק וקטורינג, צמיגים אדירי מידות על חישוקי 20 אינץ’ מדהימים ובלמים אדירי קוטר. יש כאן גם מימדים גדולים יותר לכל כיוון ונתון משקל מכובד למדי של 1.83 טון.

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו

 

אם זה נשמע לך כבד מגיעים הנתונים הרישמיים וגורמים לך לחשוב שוב. אם זה המיאוץ הקלאסי שהסטלביו משלים תוך 3.8 שניות, המהירות המירבית (283 קמ”ש ב-SUV) או זמן ההקפה בנורבורגרינג 7:51.7 דקות, כל אלו גורמים לך להבין שזו מכונית רצינית למרות המימדים והגובה.

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו גבוהה יותר מהג’וליה ביותר מ-25 ס”מ, אבל אלפא עשו הכול בכדי שזה לא יפריע ליכולת שלה. הם דחפו את המנוע הכי רחוק ונמוך שאפשר בתא, מנסים לשמור על מרכז כובד נמוך ומאסה ממורכזת יחסית. יש כאן גם לא מעט חלקי גרבון שאמורים לתרום לעניין הזה. מצד שני, אתה אומר לעצמך, ואני מסכים איתך הנעה כפולה, משקל גבוה, כמה טוב זה כבר יכול להיות בכל הקשור לניהוג והתנהגות.

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו

 

איך זה מרגיש?

המפגש הסטאטי לא מלהיב. תנוחת הנהיגה גבוהה מדי לטעמי וההגה לא עולה מספיק גבוה לטעמי. תא הנוסעים מרהיב עם שילוב של אלקנטרה פה והמון קרבון-פייבר שם. אבל אין כאן את התחושה החסונה שיש במתחרות הגרמניות, סביב הקונסולה המרכזית נניח. אבל זה לא ממש מעניין אותי כרגע. הזמן קצר מאוד, יש לנו סיבוב זריז בכבישים שמסביב לבאלוקו ועוד כמה הקפות ספורות על המסלול עצמו, ואני לא עומד לבזבז את הזמן הזה על מישוש משטחי או ספירת מחזיקי כוסות.

כפתור ההנעה שעלה ההגה עושה בדיוק מה שאתה חושב שהוא עושה. מעיר חיה בנביחה נוכחת. המנוע הזה יכול להיות מותקן בתוך מקרר מבחינתי, והוא עדיין יגרום לי לחייך. הביצועים, מהשנייה הראשונה, מצויינים לא פחות. בין הכפרים ועל הישורת הראשית של באלוקו המספרים רצים מהר. הוא מתחיל לייצר כוח רציני מאוד כבר מ-3,000 סל”ד ולא ממשיך לדחוף עד הקו האדום בואך 7,000 סל”ד. כל הטווח הזה אפקטיבי כמו שהוא ווקאלי וגורם לך לרצות לחוות אותו שוב ושוב. המהירות על הצג בהתאם ולאלפא הזו אין שום בעיה לחבוט באיזור ה-250 קמ”ש בקלות ובמהירות. במצבים הדינאמיים השליטה בהעברת ההילוכים מלאה והתיבה של ZF מוכיחה את עצמה כיעילה ושלמה מאוד. החלפות ההילוכים מהירות, יחסי ההעברה מחולקים נכון והזוגיות בין המנוע לתיבה פשוט פורחת.

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו

 

הדבר השני שאתה שם לב אליו הוא ההגה. הוא מזכיר מאוד את זה של הג’וליה. זה אומר שההגה של אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו ישיר, מהיר, נטול משקל אבל מרגיש טבעי מאוד. הטרן-אין מצוין באופן לא הגיוני למכונית בגודל ובמשקל הזה. הפידבק לא קיים אבל הנכונות להיכנס לפנייה גבוהה. ההתנהגות מאוזנת מאוד ומעבר לגבולות האחיזה הגבוהים ישנו תת-היגוי עדין ובטוח.

במקום הזה נגמר בד”כ תיאור היכולת של רכבים מהסוג הזה. הרבה מהירות, הרבה אחיזה, יכולת מרשימה שלום וביי. הסיפור של אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו מתחיל שם. כי שם, על הקצה, נפתחת אפשרות למשחק. אפשר לגרום לישבן כאן לפסוע, יותר ויותר, על העברת משקל וגם להחזיק אותו במצב הזה עם דוושת הגז. היא רוצה להתיישר כמובן אבל נותנת לך לחייך קודם. כאילו עם דלק ושני נוסעים אתה לא משליך כאן שני טון לרוחב הפנייה. קריעת האחיזה עשויה להיות פתאומית על אספלט איטלקי משובח, החזרה לא תמיד לינארית, אבל אלוהים אדירים, זה SUV שחושב שהוא הוט-האצ’.

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו

 

על המסלול, עם יותר ויותר מהירות ומשחקים הבלמים החלו להעלות ריח. לא הורגש אובדן יכולת, רק צל-צילה של דעיכה בחדות הדוושה. מעבר לזה הבלמים מרשימים מאוד, המהלך שלהם קצר, והם מלאי עוצמה כבר מתחילתו, אבל קל למנן את עוצמת הבלימה והתוצר המתקבל אפקטיבי מאוד.

לא אהבתי בכלל את תכונות הדוושה הימנית במצב דינאמיק ורייס. שם היא מתחדד מאוד, הופכת קצרה וצובעת את העולם בשחור ולבן. או שאין בכלל כוח או שיש את כל הכוח בעולם. גם את תחושת הניתוק מהגלגלים לא אהבתי במיוחד, אבל אפשר להבין את העניין הזה, ב-SUV גובה ומנותק יחסית.

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו

 

שורה תחתונה

תרשה לי להתייחס לעניין הדינאמי, כי זו אלפא, וכי זה מה שמעניין אותנו בעיקר. אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו בהחלט נושא בשורה בתוך הסגמנט שלו, לא רק מבחינת ביצועים אבסולטיים, אלא בעיקר בזכות היכולת לגרום לנהג ליהנות ולחייך. אלפא טוענים שזה ה-SUV הקומפקטי המהיר בעולם. נשמע הגיוני, אבל זה באמת לא העניין כאן. העניין כולו זו היכולת של אלפא לייצר מכונית שמצד אחד עונה לדרישות של העולם המודרני ולא מאבדת את הנפש האיטלקית שלה. בעשותה כן, היא הפתיעה אותי, וגרמה לי להאמין, אחרי הרבה שנים, שתעשיית הרכב האיטלקית עדיין לא אמרה את המילה האחרונה.

אלפא-רומיאו סטלביו קוואדרופוליו

נתונים: 2,891 סמ”ק, 510 כ”ס ב-6,500 סל”ד, 61.2 קג”מ ב-2,500 סל”ד, 1,830  ק”ג, 9 ק”מ/ל’ (יצרן), מחיר: 750,000 שקלים

 

אלפא רומיאו סטלביו קוואדרופוליו תלתן ירוק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד