אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה 919 בנורבורגרינג – הקפה בפחות מ-5 דקות?!
ראשי » חדשות » פורשה 919 בנורבורגרינג – הקפה בפחות מ-5 דקות?!
פורשה 919

פורשה 919 בנורבורגרינג – הקפה בפחות מ-5 דקות?!

ניסוי כלים שערכה לאחרונה פורשה 919 מעיד שהקפה תוך 5 דקות של המסלול האגדי אכן אפשרית

דין אפפל 13/06/2018

נתחיל ברשותך בבדיקת זיכרון ו/או הימור מושכל – מה לדעתך שיא ההקפה של מסלול הנורבורגרינג? ומי מחזיקה בשיא? אם הזיכרון שלך קצר סביר להניח שישר תגיד שהתשובה היא 6:47.3 דקות על-ידי פורשה GT2RS – שזה נכון (כמעט) לגבי רכב בייצור סדרתי.

אבל השאלה הייתה לגבי השיא האולטימטיבי, והתשובה הנכונה היא 6:11.13 דקות אותו קבע סטפן בלוף בפורשה 956 עוד בשנת 1983.

הסיבות לאיך שיא הקפה החזיק 35 שנים הן רבות אבל בשורה התחתונה מאז אותו מרוץ לא התחרו רכבי מרוץ ברמה של גרופ C כמו אותה פורשה 956 על הנורדשלייפה.


 

פורשה עורכת השנה מעין ״מסע פרידה״ ל-919 (עם גרסת איוו משוחררת מכל רגולציה של קטגורית מרוצים) שהתחרתה בשנים האחרונות בסבב מרוצי הסיבולת העולמי (WEC). המסע החל עם שבירת שיא ההקפה האולטימטיבי בספא שבבלגיה (7 עשיריות מהיר יותר מהשיא שקבעה פורמולה 1). ועתה נראה שהגיע תורו של הנורבורגרינג.

בחודש מאי האחרון שריינה לעצמה פורשה את כל המסלול ליום אחד לצורך “בדיקות כלליות” לטענתה. לאותן “בדיקות” שמה פורשה מאחורי ההגה את טימו ברנהארד, נהג מרוצים של החברה, אחד עם המון ניסיון סביב הרינג. בסופו של אותו היום רשם ברנהארד מספר הקפות מתחת ל-6 דקות. זמן הקפה מדויק אין – בסוף כל הקפה, במקום לחצות את קו הסיום, ברנהארד חזר לרחבת הטיפולים מבלי להשלים הקפה שלמה מדודה.

פורשה 919
פורשה 919 איבו – בלי מגבלות

 

אז איך בדיוק הגענו להקפה של 5 דקות או פחות? מישה צ׳ארודין, בלוגר ביוטיוב, שגר ועובד צמוד למסלול תיעד באותו היום את ניסוי הכלים של פורשה ובמקרה (או לא) הוא עמד מספיק קרוב לאחד המארשלים סביב ההקפה בשביל לשמוע את ההודעות בקשר. בסרטון שהעלה הוא משווה את הזמן שלקח ל-919 איוו להגיע לכל עמדת מרשל לעומת ה-911 GT2RS ואז חישב באחוזים כמה מהר יותר היא עברה את אותו קטע של המסלול.

ההבדל בין הזמנים יחד עם יכולת החישוב של צ’ארודין מצביעים על זמן תיאורתי של 5:09 דקות. ואם לוקחים בחשבון באותו היום שטמפרטורות המסלול והאוויר היו גבוהות משמעותית ממצב אידיאלי, מה שפוגע בביצועי הצמיגים ובמנוע הטורבו קטן הנפח, נראה שאותן 9 שניות יהיו ברות קיזוז. אל תזלזלו ביכולת החישוב של צ’ארודין, בסרטונים קודמים חישב את זמני ההקפה של ה-GT2RS וה-GT3RS בהבדל של פחות משניה מהזמן הרשמי.

פורשה 919
טימו ברנהארד – ישבור את השיא של בלוף באופן רשמי?

 

האם לדעתכם פורשה יחזרו השנה לקבוע זמן רשמי ואם כן מה הוא יהיה? בינתיים אתם מוזמנים להעיף מבט בסרטון עם הסבר מפורט ותיעוד חלקי של הפורשה 919 איוו.

919 נורבורגרינג פורשה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד