נתחיל ברשותך בבדיקת זיכרון ו/או הימור מושכל – מה לדעתך שיא ההקפה של מסלול הנורבורגרינג? ומי מחזיקה בשיא? אם הזיכרון שלך קצר סביר להניח שישר תגיד שהתשובה היא 6:47.3 דקות על-ידי פורשה GT2RS – שזה נכון (כמעט) לגבי רכב בייצור סדרתי.
אבל השאלה הייתה לגבי השיא האולטימטיבי, והתשובה הנכונה היא 6:11.13 דקות אותו קבע סטפן בלוף בפורשה 956 עוד בשנת 1983.
הסיבות לאיך שיא הקפה החזיק 35 שנים הן רבות אבל בשורה התחתונה מאז אותו מרוץ לא התחרו רכבי מרוץ ברמה של גרופ C כמו אותה פורשה 956 על הנורדשלייפה.
פורשה עורכת השנה מעין ״מסע פרידה״ ל-919 (עם גרסת איוו משוחררת מכל רגולציה של קטגורית מרוצים) שהתחרתה בשנים האחרונות בסבב מרוצי הסיבולת העולמי (WEC). המסע החל עם שבירת שיא ההקפה האולטימטיבי בספא שבבלגיה (7 עשיריות מהיר יותר מהשיא שקבעה פורמולה 1). ועתה נראה שהגיע תורו של הנורבורגרינג.
בחודש מאי האחרון שריינה לעצמה פורשה את כל המסלול ליום אחד לצורך “בדיקות כלליות” לטענתה. לאותן “בדיקות” שמה פורשה מאחורי ההגה את טימו ברנהארד, נהג מרוצים של החברה, אחד עם המון ניסיון סביב הרינג. בסופו של אותו היום רשם ברנהארד מספר הקפות מתחת ל-6 דקות. זמן הקפה מדויק אין – בסוף כל הקפה, במקום לחצות את קו הסיום, ברנהארד חזר לרחבת הטיפולים מבלי להשלים הקפה שלמה מדודה.

אז איך בדיוק הגענו להקפה של 5 דקות או פחות? מישה צ׳ארודין, בלוגר ביוטיוב, שגר ועובד צמוד למסלול תיעד באותו היום את ניסוי הכלים של פורשה ובמקרה (או לא) הוא עמד מספיק קרוב לאחד המארשלים סביב ההקפה בשביל לשמוע את ההודעות בקשר. בסרטון שהעלה הוא משווה את הזמן שלקח ל-919 איוו להגיע לכל עמדת מרשל לעומת ה-911 GT2RS ואז חישב באחוזים כמה מהר יותר היא עברה את אותו קטע של המסלול.
ההבדל בין הזמנים יחד עם יכולת החישוב של צ’ארודין מצביעים על זמן תיאורתי של 5:09 דקות. ואם לוקחים בחשבון באותו היום שטמפרטורות המסלול והאוויר היו גבוהות משמעותית ממצב אידיאלי, מה שפוגע בביצועי הצמיגים ובמנוע הטורבו קטן הנפח, נראה שאותן 9 שניות יהיו ברות קיזוז. אל תזלזלו ביכולת החישוב של צ’ארודין, בסרטונים קודמים חישב את זמני ההקפה של ה-GT2RS וה-GT3RS בהבדל של פחות משניה מהזמן הרשמי.

האם לדעתכם פורשה יחזרו השנה לקבוע זמן רשמי ואם כן מה הוא יהיה? בינתיים אתם מוזמנים להעיף מבט בסרטון עם הסבר מפורט ותיעוד חלקי של הפורשה 919 איוו.