הונדה משיקה את סדרת הניאו-נייקדים שלה בישראל. אם לדייק המינוח המדויק שהונדה המציאו בכדי לתאר את שלישיית הכלים הללו הוא ‘ניאו-ספורט-קפה’. הסדרה כוללת כרגע שלושה אופנועים: CB125R, את ה-CB300R ואת ה-CB1000R.
שלושת הכלים נראים מצוין כבר בעמידה לידם. ולמרות שקשה להגיד שיש קשר מכאני אמיתי בין השלושה הקשר הוויזואלי קיים ועוד איך. העיצוב בשלושתם, מצליח לשדר תשומת לב מוקפדת, חדשנות ואלגנטיות ברורה. בשלושתם, כל אחד ביחס לסגמנט שלו מן הסתם.
במסגרת ההשקה המקומית הזדמן לי לרכב על כל אחד מהכלים החדשים במה שאפשר להגדיר כטעימה קצרה מאוד. משהו כמו רבע שעה נטו על כל כלי. אז ההתרשמות המוצגת לפניכם מוגבלת מאוד ואינה מחליפה את מבחן הדרכים המסורתי שייערך לכלים אלו בקרוב.
ה-CB125R התגלה באופן לא מפתיע כאופנוע קל מאוד לרכיבה. זהו אופנוע מתחילים קלאסי שמיועד לאנשים בעלי רישיון A2 ומבלים את רוב זמנם בעיר. שם המנוע הקטן בנפח 125 סמ”ק המפיק 13.3 כ”ס מרגיש יעיל מאוד וגמיש ביחס לז’אנר. המידות קטנות אבל לא מדי והמשקל נמוך, 126 ק”ג. המכלולים מרגישים טוב, שוב ביחס לז’אנר עם בולם הפוך מלפנים (בקוטר 41 מ”מ) ומונושוק עם כיול מוצלח מאחור. יש כאן גם ABS שנעזר במערכת מדידה אינרציאלית – הכול במטרה להשאיר את האחורי על הרצפה גם בבלימות קשות. אלו וגם ההתנהגות הופכים אותו שוב לידידותי מאוד לרוכבים מתחילים וליעיל מאוד בתוך העיר. המעט שחוויתי על כביש בינעירוני הרגיש גבולי עם מהירות מרבית של כ-120 קמ”ש. זה אפשרי אבל לא מקום המחיה הטבעי שלו. מחירו של הונדה CB125R עומד על 24,900 שקלים.
מעליו ניצב הונדה CBR300R וזהו כנראה עומד להיות האופנוע הנמכר ביותר מבין השלושה. הוא מכוון הישר לקטגוריה המוכרת ביותר בשוק הישראלי. והוא מביא אליה את שפת העיצוב החדשנית והייחודית של הניאו-ספורט-קפה. הוא נראה מצוין פנים אל פנים ומרגיש איכותי מאוד במפגש ראשון. גם הוא מרגיש קל, במידות נכונות, לא גדול ולא קטן מדי. וזה לא מפתיע כי הוא וה-125 חולקים את אותה הפלטפורמה. וכאן יש גם מנוע משמעותי יותר, כזה שאנחנו מכירים מה-CBR300R. זה אומר ש-31 כ”ס מניעים 143 ק”ג, במילים אחרות, כאן כבר אפשר למהר יותר. לעלות על הכביש המהיר בביטחון, ולהקפיץ את הגלגל הקדמי לשמיים. גם ב-300 יש ABS מוזן יחידת מדידה אינרציאלית וגם הוא מרגיש יעיל מאוד בתוך העיר, עם זריזות וזווית צידוד טובה של הכידון. מחירו של הונדה CB300R עומד על 34,900 שקלים.
גולת הכותרת, הוא ללא ספק הונדה CB1000R. כבר אמרתי שהאופנועים האלו נראים מצוין ושהם מפגינים איכות יתירה מול הסגמנטים השונים אליהם הם מיועדים. עכשיו קח את המשפט הזה ושים אותו על ה-CB1000R שמתחרה מול אופנועים יקרים יחסית כשמחירו עומד על 99,900 שקלים. אתה יכול לראות את תשומת הלב לפרטים, את החומרים המשובחים. ואז ברכיבה אתה מרגיש את העומק הטכנולוגי של המכונה הזו. את המזלג המתוחכם של שואה מלפנים, את המנוע שהגיע מהסופרבייק של החברה. איזה יופי של אופנוע.
ההספק של יחידת ההנעה קוצץ ל-145 כ”ס לעומת המקור, יותר ממספיק לכל בר דעת. זה מנוע בשרני, חלק כמו משי, כזה שפשוט תענוג לתת לו לזמר דרך תיבת ההילוכים הנהדרת. בכבישים העירוניים בהם נסענו הוא הרגיש נוח מבלי להיות רכרוכי. יש כאן גם מערכות עזר כמו בקרת משיכה, ABS ומצבי ניהול מנוע. את אלו יכול הרוכב לתפור לפי העדפותיו. אבל בעיקר יש כאן מכונה משובחת עם עיצוב מלא בסטייל רטרו-עתידני שבנוי ברמת הגבוהה ביותר. אני ממש מחכה לרכיבת המבחן המלאה עליו.
זו כאמור טעימה קטנטנה משלושה כלים מעניינים מאוד. טעימה לא מבחן ואלו יגיעו כאמור בקרוב. אבל כבר עכשיו הסיפור ברור למדי. הונדה בד”כ מייצרת כלים יעילים מאוד, אבל גם שמרניים וסולידיים. שלושת האופנועים האלו, מראים תעוזה בכל הקשור לעיצוב ואמירה. וזה משמח מאוד לראות יצרן יוצא מהקופסה. בעתיד אמורים להיות מוצגים עוד כלים בסגנון הזה, בכדי לסגור את הפער שבין ה-300 ל-1000. אנחנו מחכים.