אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
דאצ’יה דאסטר חדש: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » דאצ’יה דאסטר חדש: נהיגה ראשונה
דאצ'יה דאסטר החדש

דאצ’יה דאסטר חדש: נהיגה ראשונה

הדאסטר החדש מגיע עם הבטחה לשיפורים באיכות, באבזור וסביבת נהג מודרנית, יצאנו לנהיגה ראשונה לבדוק האם הוא גם מקיים

אלעד שלו 27/05/2018 צלם: רונן טופלברג, אלעד שלו

“אתה חייב לבוא להשקה, יש דאצ’יה דאסטר חדש” אמרה/ביקשה אשת יחסי הציבור של דאצ’יה, “דאסטר חדש, לא רק מתיחת פנים?” שאלתי, חדש, חדש התעקשה היח”צית. וואלה, המושג “חדש” בעולם הרכב הוא מאוד אמורפי, כשהזמן שלוקח לרכב לצאת לשוק מתקצר מאוד ועל כל פנס או פגוש חדשים מצהירים יצרני הרכב שזה רכב חדש, הסקפטיות מתגנבת לה ללב.

אבל אני אופטימי מטבעי אז הלכתי לראות הכצעקתה. בכדי לגרום לנו להאמין שהדאסטר הוא חדש, את המקטע הראשון של הנהיגה ביקשו אנשי דאצ’יה לעשות על הדאסטר הישן, בכדי שנוכל להשוות בין הדגמים את השיפורים שהוכנסו לדאסטר החדש. רעיון פשוט מצוין.

הדאסטר דור ראשון נחת אצלנו ב-2014 ורכב על הגל של רכב שטח קשוח שהשאיר עודף מ-100 אלף ₪. רק מה, הוא הגיע עם הנעה כפולה וגיר ידני וכך יצר לו הדאסטר נישה קטנה משלו, עם עדת מעריצים שיצאו ביחד לטיולי שטח מאתגרים.  תוספת של גיר אוטומטי באמצע 2017, הרחיבה את קהל הקונים ופנתה גם לקהל שרצה רכב פנאי ופחות שטח. רק שהדאסטר היה נחשב כרכב ספרטני ולא ממש מפנק, רשימת האבזור הייתה קטנה, סביבת נהג לא איכותית ושלא לדבר על רמת הבטיחות שקיבלה ציונים מאוד נמוכים. הדור השני של הדאסטר הוצג בתערוכת פרנקפורט ב-2017 עם הבטחה לרכב יותר איכותי ומודרני.

דאצ'יה דאסטר החדש


 

איך נראה?

כשהעמדנו את הדאסטר היוצא ליד דאצ’יה דאסטר חדש, המעצבים הצליחו בנגיעות קלות וליטוש לגרום לדאסטר החדש להיראות קשוח ומודרני יותר. הפגוש הקדמי והאחורי עוצבו מחדש עם מגן מוכסף, השבכה הקדמית נמשכת עד לפנסים הראשיים הממוקמים בפינות הקדמיות הקיצוניות של הרכב ומשלבות תאורת LED, דבר שמעניק לרכב מראה רחב ואיתן יותר. גם קו המותנים התרומם קלות ויחד עם פנסים אחוריים מרובעים שנראים כמו הועתקו מג’יפ רנגייד יוצרים מראה הרמוני וקשוח.

את השינוי היותר עמוק עשו מעצבי דאצ’יה בתא הנוסעים, לא עוד כפתורים במקומות מוזרים, לא עוד תחושה של חסכו עליי, דאצ’יה דאסטר חדש עושה קפיצת מדרגה באיכות החומרים ובסביבת נהג פונקציונלית. עכשיו ניתן לכוונן את גלגל ההגה לגובה ולרוחק, המושבים קיבלו ספוג עבה וריפודים נאים יותר. מנגנון חדש לכיוון מושב הנהג. מסך מגע גדול הממוקם גבוה יותר לשם נוחות בשימוש, הכולל מערכת מולטימדיה MediaNav Evolution.

דאצ'יה דאסטר החדש

איכות הגימור וההרכבה לא רעים בכלל ואין תחושה שהמנוף יישאר לך לבסוף ביד. תנוחת הנהיגה גבוה והראות החוצה טובה. אין כמעט שטחים מתים. ליושבים מאחור אין בשורה חדשה, עדיפות נשארה לנמוכים שביננו. בסיס הגלגלים נשאר זהה לדגם הקודם, 267 ס”מ. אבל נוספו משענות ראש ליושבים מאחור. תא המטען הצטמצם ב-30 ליטר (445 ליטר) עקב העברת הגלגל הרזרבי אל מתחת למרכב. עם קיפול הספסל האחורי, מגיעה קיבולת תא המטען ל- 1,476 ליטר.

 

איך נוסע?

את המנוע בנפח 1.5 ליטר טורבו-דיזל יורש דאצ’יה דאסטר חדש מקודמו, המנוע של רנו מפיק  110 כ”ס ומשודך לתיבת שישה הילוכים כפולת-מצמד והנעה קדמית. הגרסה עם הנעה כפולה מוצעת רק עם תיבה ידנית ותגיע בהמשך השנה. מבחינת הביצועים הדאסטר מספק תאוצות סבירות מינוס, 11.9 מעמידה ל-100 קמ”ש. צריכת הדלק מצוינת ואפשר לעבור את ה-20 ק”מ/ליטר בשיוט רגוע. בסיבובים המפותלים של הרי ירושלים הדאסטר רכן בכניסה לסיבובים עקב כיול מתלים רך, זווית הגלגול של המרכב הייתה סבירה וזה יאמר לזכות הדאסטר שמגיע עם מרכב גבוה ביחס לסגמנט ועומד על מרווח גחון של 21 ס”מ. יש פחות תתי היגוי ואחיזת הכביש טובה מהדגם הקודם. שיפור מאוד חשוב שעבר הדאסטר נוגע לבידוד הרעשים, בידוד תא הנוסעים שופר באמצעות: הגדלת השיעור של משטחים סופגי רעשים בתא הנוסעים ותא המנוע מ- 20 ל- 50 אחוזים ושימוש בזכוכית עבה יותר ב- 0.35 מ”מ בשמשה הקדמית.

בשבילים דאצ’יה דאסטר חדש מתגלה כפנינה אמתית, גם בגרסת ההנעה הקדמית אפשר ורצוי לרדת אתו לשטח. נכון, את מעלה זיו הוא לא יעלה אבל בשטח רך או נכון יותר בשבילים הוא רץ כמו פנתר. השלדה גמישה ולא כל אבן מורגשת בגבו של הנהג. בגרסות הבכירות יש גם 4 מצלמות היקפיות המצלמות את השטח ומעבירות לנהג תמונה של שטחים מתים, וואלה, פשוט תענוג לצלוח ככה את השטח. עם כל הכבוד, אפילו לאנד קרוזר לא מצויד במערכת כזו.

דאצ'יה דאסטר החדש

 

אבזור ובטיחות

דאצ’יה דאסטר חדש מוצע בשתי רמות אבזור, לוריאט ופרסטיז’ הכוללות בין היתר, ארבעה חלונות חשמליים, מראות צד חשמליות, דיבורית בלוטות’ הנשלטת מההגה, בקרת אקלים אלקטרונית, מערכת מולטימדיה וניווט MediaNav Evolution תומכת Bluetooth, MP3, AUX ו-USB, תאורת יום LED, הגה כוח חשמלי חדש מצופה עור.

ברמת אבזור של  ,פרסטיז’ מגיע הדאסטר עם מצלמות היקפיות MULTIVIEW, חישוקי אלומיניום 17 אינץ’ וכרטיס מפתח חכם והנעה Keyless. כאשר אבזור הבטיחות של כל הדגמים כולל 6 כריות אוויר, מערכת בטיחות המתריעה על שמירת מרחק ועל סטייה מנתיב מבית מוואון, מערכת הגבלת מהירות ובקרת יציבות אלקטרונית.

דאצ'יה דאסטר החדש

 

סיכום

עם ציון בטיחות של שלושה כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP Euro הדאסטר עדיין לא סופית מיישר קו עם הרכבים המודרניים וזו נקודה חשובה מאוד בשיקולי הקניה. הדאסטר עבר קפיצת מדרגה מאוד גדולה מהדור הראשון, הן בתחום הדינאמי והן בתחום האיכות. הדאסטר עדיין מציע תמורה טובה מאוד למחיר. הגם שהוא התייקר בכ- 5,000 שקלים ומתחיל ב-104,990 לגרסת הבסיס האוטומטית.

נתונים: דיזל, 1,461 סמ”ק, 110 כ”ס ב-4,000 סל”ד, 26.5 קג”מ ב-1,750 סל”ד, 1,379 ק”ג, 22.2 ק”מ לליטר (יצרן), מחיר: 104,990 שקלים

דאסטר דאצ'יה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד