אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
למכירה: מקלארן MP4/8 אתה ניצח איירטון סנה במונאקו
ראשי » חדשות » למכירה: מקלארן MP4/8 אתה ניצח איירטון סנה במונאקו
איירטון סנה

למכירה: מקלארן MP4/8 אתה ניצח איירטון סנה במונאקו

יש כל כך הרבה משמעות מאחורי המכונית הזו שלדעתנו מדובר באירוע מרגש וגם, יקר להחריד מן הסתם

אריאל אלסיבוני 30/01/2018

טוב, שניה. אני צריך להירגע. אנחנו כותבים לא מעט על מכוניות מעניינות ומיוחדות שמוצעות למכירה ברחבי העולם, אבל כאן קורה משהו שמצליח לגרום לי ממש לרעוד.

תסתכל טוב-טוב בתמונות האלו, אתה מכיר אותן, כולנו גדלנו עליהן. כן, זה איירטון סנה, כן זו המקלארן שבה הוא נהג בעונת 1993 רושם אתה את הניצחונות האחרונים שלו, לפני שסיים את חייו בעונת 1994. וכן, הוא ניצח אתה במונאקו, הניצחון השישי ברציפות שלו שם. שיא שלא יישבר. המכונית הזו, ממש זו, עומדת עכשיו למכירה.

אבל זה, כבד משקל ככל שיהיה, לא כל הסיפור של המכונית הזו. מקלארן MP4\8 היא לא מכונית גדולה מהחיים, התואר הזה שמור לקודמותיה עם מנועי הונדה. אלו שהציתו לנו את הדמיון. היא אפילו לא לקחה אליפות. אבל יש לה כמה סיפורים מתחת למעטה האדום-לבן-מרלבורו שלה.


 

לקראת עונת 1993 מצאה את עצמה מקלארן בלי ספק מנועים. הונדה פרשה (מסיבות כלכליות) וכל שאר החברות כבר חתמו על אספקת מנועים לקבוצות אחרות.

בלית ברירה, מקלארן השתמשה במנועי פורד בסיסיים (יחסית כן?) שנמכרו לקבוצות מעוטות יכולת. כך מצאה את עצמה אחת הקבוצות הכי חזקות על הגריד עם מנוע חלוש בהשוואה לרנו, פרארי ואפילו בנטון שקיבלה מנועי פורד רשמיים וחזקים יותר.

עוד פרט שצריך לזכור, ש-1993 היוותה שיא טכנולוגי בפורמולה 1 של העידן ההוא. מתלים אקטיביים, תיבות חצי אוטומטיות, בקרת משיכה ועוד. כולם הלכו אחרי המתכון של וויליאמס שפרעה את כל הקלפים. שנה אחרונה של טירוף טכנולוגי לפני שהחוקים ישתנו שוב ב-1994.

איירטון סנה
התמונה הזו בכלל מאדלייד שם שלדה מספר 006 שימשה כמכונית גיבוי. אבל התמונה הזו מראה את איירטון כמו שנזכור אותו תמיד

 

איירטון ידע שהמכונית הזו לא תחרותית. לא מול הוויליאמס FW15C עם מנוע הרנו. מול מכונית עם כ-80 כ”ס יותר וקבוצה שכבר מכירה היטב את כל השטיקים הטכנולוגיים למקלארן היה מעט מאוד סיכוי בשנה ההיא.

מצב הרוח היה ירוד, עד כדי שהיו טענות, שאיירטון סנה לא הסכים לחתום במקלארן לעונה שלמה והוא התחרה במהלך 1993, עם הסכם “ממרוץ למרוץ”. אותן טענות ספרו שכל מרוץ כזה שלשל לכיסו של איירטון מיליון דולרים.

 

למרות כל אלו סנה סיים את השנה הזו במקום השני ועם המכונית הספציפית הזו, שעומדת למכירה פומבית, השתתף בשמונה מרוצים, כשהוא מנצח כאמור, עם המכונית הזו ממש את המרוץ במונקו.

ל-MP4/8 יש עוד סיפור. היות והביצועים של מנוע הפורד לה היו מספקים מקלארן באו במגעים עם קרייזר (אז הבעלים של למבורגיני). נעשו מספר ניסיונות עם מנוע הפורמולה 1 של למבורגיני בשלדת MP4/8 שהותאמה למנוע ה-V12 האיטלקי.

.

איירטון סנה
סנה בוחן את המקלארן-למבורגיני. מנוע פיצוץ…

 

הניסיון היה מוצלח למדי כשאנשים ממקלארן טענו שעם מנוע הלמבורגיני הם יכלו לקחת את אליפות 1993 בקלות. בפועל המנוע הזה היה מאוד לא אמין, הראה נטייה לא בריאה להתפוצצות במהלך המבחנים ושיתוף הפעולה בין שתי החברות לא יצא לפועל.

אז כדגם, יש למקלארן MP4/8 הרבה סיפורים מעניינים למדי. המכונית הספציפית הזו, שלדה מספר 006, שירתה את גדול נהגי הפורמולה אחת בעונה המלאה האחרונה שלו וגם נתנה לו ניצחון שישי ברציפות במונאקו.

אה כן, זו גם המכונית שהפכה את מקלארן לקבוצת הפורמולה 1 המצליחה בהיסטוריה של ליגת המרוצים הבכירה, לוקחת את הבכורה מפרארי עצמה.

איירטון סנה
המכונית הזו, ממש זו, היא שעומדת למכירה פומבית

 

אפשר להגיד שזו לא ‘המקלארן הנכונה’ וזה גם די נכון. MP4/4 תלהיב יותר בלי ספק. וגם תגיע בלי כל העזרים האלקטרוניים המיותרים – אלו שסנה יצא נגדם בגלוי. מצד שני, זו המקלארן האחרונה בה הוא נהג וניצח. זה נותן לה משמעות ועומק אדירים.

לטעמי למכונית הזו, למשמעות הזו, אין מחיר. אבל במכירה הפומבית שבה היא תוצע, היא תקבל מחיר, כמו כל דבר בעולם הזה, ותעבור לשכון אצל אדם בר-מזל. כזה שיחזיק בביתו פיסת היסטוריה מוטורית מודרנית נחשקת.

 

מקלארן MP4/8

מספר מרוצים: 16

נצחונות: 5 (איירטון סנה)

אליפות היצרנים 1993: מקום שני

מנוע: פורד V8

נפח: 3,494 סמ”ק

הספק: 680 כ”ס

תיבה: חצי-אוטומטית, 6 היל’

מתלים: אקטיביים, עצמות עצה, בולמים אופקיים

מערכות עזר: בקרת משיכה (TAG)

משקל: 505 כ”ס

איירטון סנה מקלארן פורמולה 1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד