אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
5 דברים שלא ידעתם על בנטלי – יצרנית היוקרה הבריטית בדרך לישראל
ראשי » חדשות » 5 דברים שלא ידעתם על בנטלי – יצרנית היוקרה הבריטית בדרך לישראל
בנטלי

5 דברים שלא ידעתם על בנטלי – יצרנית היוקרה הבריטית בדרך לישראל

בשנה הבאה בנטלי תגיע באופן רשמי לישראל, זמן מצוין להכיר אותה קצת יותר לעומק

בן חסון 21/12/2017

בשנים האחרונות אנחנו עדים לשינוי דרמטי בשוק הרכב המקומי. אם עד לפני זמן לא רב היה נדיר לראות במחוזותינו גרסאות קצה (AMG, למשל) למכוניות היוקרה ה”רגילות”, היום כבר יש לפרארי ואסטון מרטין אולמות תצוגה מקומיים, ובקרוב גם בנטלי תצטרף אליהן.

כן, חברת ‘אורכיד ספורטס קארס’ – יבואנית פורשה – הודיעה באופן רשמי כי בשנת 2018 תתחיל בשיווק מקומי של כל מגוון הדגמים של היצרנית בישראל, כאשר אולם התצוגה הראשון צפוי להיפתח בהרצליה-פיתוח.

אז לכבוד הגעת המותג המיוחד הזה לישראל, הנה כמה דברים שחייבים לדעת על בנטלי.

בנטלי
מותג נוסף עם המון היסטוריה מגיע לישראל

 


מי בכלל שמע על הלה-מאן?

בנטלי ידועה בתור יצרנית עם היסטוריה משמעותית בלה-מאן, אבל מפתיע לגלות שהמייסד וולטר אוון בנטלי (W.O. Bentley) לא כל כך התעניין במרוץ הצרפתי, שבשנים ההן היה רק בתחילת דרכו. ב-1923 שני לקוחות של החברה (ג’ון דאף ופרנק קלמנט) ביקשו ממנו לתמוך בניסיון שלהם להשתתף במרוץ, לבסוף הוא הסכים ובאותו השנה הצמד זכה במקום הרביעי. שנה מאוחר יותר הצמד רשם נצחון ראשון עבור בנטלי בלה-מאן עם הבנטלי 3 ליטר ספורט.

מאז היצרנית השתתפה באופן רציף בלה-מאן ורשמה ארבעה נצחונות רצופים בין השנים 1927-1930. במרוצים של 1928-1930 נהג וולף ברנאטו, מבעלי החברה, ועד כמה שידוע לנו הוא עד היום הנהג היחיד שזכה במקום הראשון בלה-מאן בכל פעם שהשתתף במרוץ.

בנטלי בלה-מאן
הלה-מאן לא עניין את בנטלי בהתחלה, בסוף הוא זה שעזר לבנות לה את המוניטין

 

73 שנה, לך תזכור

אחרי הנצחון של 1930 בנטלי הודיעה ש”למדה מספיק על מהירות ואמינות” ושהיא פורשת מהלה-מאן. באותן שנים החברה, שנוסדה רק ב-1919, נמצאה בקשיים כלכליים – ואולי זו הסיבה האמתית לפרישתה מהמרוץ. בכל מקרה, כמה שנים לאחר שפולקסווגן רכשה אותה בבנטלי הוכיחו לנו שעדיין יש להם את זה ובשנת 2003 רשמו נצחון שישי במספר בלה-מאן עם ה’ספיד 8′.

זה קרה 73 לאחר הנצחון האחרון של בנטלי בלה-מאן – וזה הפער הגדול ביותר בין נצחונות בהיסטוריה של המרוץ. באופן מעניין, קצת כמו בנסיון הראשון ההוא, בשנה לפני שעלתה לפודיום במקום הראשון, ה’ספיד 8′ סיימה במקום הרביעי.

בנטלי
גם אחרי 73 שנה זכרו בבנטלי איך לנצח בלה-מאן

 

בנטלי לא ידעה שרולס רויס קונה אותה

בעקבות אותם קשיים כלכליים שהוזכרו קודם נעשו מגעים לרכישתה ובשנת 1931 השלימה חברה בשם ‘בריטיש סנטרל אקוויטבל’ את רכישת החברה. רק לאחר סיום כל ההליכים וחתימת חוזה העסקה קשוח מול מייסד בנטלי התגלה כי מדובר בחברת קש שהקימה רולס-רויס המתחרה.

ב-1935, כשהסתיים החוזה שחתם עם רולס רויס, בנטלי עזב את החברה והצטרף ללגונדה (שלבסוף נרכשה ע”י אסטון מרטין) ויוחסה לו האמירה כי הן “מכוניות בנטלי בלי הסמל”.

בנטלי
תמונה מיום האימון בלה-מאן 1930. מעניין אם הם ידעו שזה יהיה המרוץ האחרון שלהם

 

תספרו את הנוצות

מאחורי הסמל של בנטלי יש סוד מעניין. מאיפה הגיעה ה-B לא קשה להבין, אבל בפעם הבאה שאתם נתקלים בסמל של בנטלי, שווה לעצור ולספור את הנוצות. צד שמאל יכיל באופן מסורתי פחות נוצות כשמספר הנוצות השתנה לאורך ההיסטוריה מדגם לדגם. בקונטיננטל החדשה יש 9 נוצות משמאל לסמל ו-10 נוצות מצידו הימני, לדוגמה.

בנטלי
נתחיל לספור: אחת, שתיים, שלוש…

 

קחו את הזמן

בנטלי מתגאה בכך שזמן הייצור של המולסאן החדשה הוא אחד מהארוכים בתעשייה. זה לא בגלל שהחבר’ה במפעל זקוקים להפסקות ארוכות, אלא כמובן כי מדובר במכונה שחלקים רבים בה מורכבים באופן ידני ומדוקדק עד לעצם היום הזה. 399 שעות לוקח ל-144 אנשים לייצר מולסאן אחת, מתוכן בערך 200 שעות מוקדשות לתא הנוסעים, 5 שעות מתוך אלה נדרשות לריפוד גלגל ההגה בלבד.

בנטלי

בנטלי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד