אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לאכול את הלב: ה-D-טייפ “של” סטרלינג מוס מוצעת למכירה
ראשי » חדשות » לאכול את הלב: ה-D-טייפ “של” סטרלינג מוס מוצעת למכירה

לאכול את הלב: ה-D-טייפ “של” סטרלינג מוס מוצעת למכירה

הרבה פעמים אנחנו אומרים בכותרת שצריך "לאכול את הלב", הפעם אנחנו ממש מתכוונים לכך

בן חסון 04/12/2017

קשה לשים את האצבע על הסיבה המדויקת שבגללה אנחנו כל כך מתרגשים מהיגואר D-טייפ שאתה רואה בתמונות לפניך. אולי זה העיצוב האלמותי, המורשת המפוארת בלה-מאן או העובדה שסטרלינג מוס בכבודו ובעצמו נהג בה, ואולי פשוט בגלל שהיא מוצעת כעת למכירה במחיר “מציאה”.

יגואר D-טייפ הייתה היורשת של יגואר C-טייפ זוכת הלה-מאן (1953), וגם חלקה איתה לא מעט מכלולים כולל מנוע השש בטור המפורסם של יגואר ומערך המתלים.

בתכנון ה-D המהנדסים של יגואר יישמו בצורה ברורה עקרונות אווירודינאמיים כדי לשפר את יכולות המכונית על מסלול המרוצים. מלקולם סאייר, מהנדס אווירונאוטיקה במקור, הוביל את צוות העיצוב והתעקש על חזית נמוכה ככל האפשר (הרבה יותר מהמקובל באותן שנים) כדי להפחית את התנגדות האוויר, למשל.

יגואר D-טייפ
קשה לתאר את מה שאנחנו מרגישים עכשיו…

 


כדי לאפשר זאת ביגואר תכננו לראשונה מנוע עם מנגנון עוקה יבשה, מה שאפשר להתקין אותו נמוך מאשר ב-C-טייפ המוחלפת. יחד עם הסנפיר שמאחורי הנהג (שנועד להוסיף ליציבות במהירויות גבוהות) התוצאה שהתקבלה הייתה יפהפייה, אבל גם מאוד (מאוד) יעילה.

D-טייפ
כמעט “סגרה סקאלה” בלה-מאן

 

שנת 1954 הייתה השנה הראשונה בה ה-D-טייפ התחרתה בלה-מאן, ולאורך המחצית הראשונה של המרוץ, כשהיא נהוגה בידי לא אחר מאשר סטרלינג מוס, היגואר הפגינה דומיננטיות די מוחלטת, כולל קביעת שיא המהירות למרוץ בישורת מולסאן עם 276.5 קמ”ש מרביים (256.1 קמ”ש בלבד למכוניות הפרארי החזקות יותר). רק תקלה טכנית במערכת הדלק מנעה ממנה ניצחון באותה שנה.

D-טייפ
צפרדע בריטית שאנחנו רוצים

 

בשנת 1955 יגואר חזרה וקטפה את המקום הראשון במרוץ המפרך, הישג עליו חזרה גם בשנים 1956 ו-1957. לאחר מכן יגואר פרשה באופן זמני מהלה-מאן, ואת המכוניות הנותרות שייצרה במפעל מכרה לקהל הרחב כגרסה מותאמת לכביש תחת השם יגואר XKSS. לאורך ארבע שנים יגואר ייצרה בסך הכל 18 מכוניות ששמשו את קבוצת המרוצים הרשמית שלה.

D-טייפ
מנוע שהפך למיתולוגי

 

כאמור, המכונית שמוצעת כעת למכירה היא אחת מאלה שהשתתפו בלה-מאן 1954 (זו שננהגה ע”י מוס בעצמו), השנה היחידה בה יגואר D-טייפ השתתפה במרוץ המפרך תחת המדים הרשמיים של היצרנית ולא זכתה במקום הראשון. אולי זו הסיבה שבבית המכירות הפומביות צופים למחיר סופי שינוע סביב ה-12 מיליון דולר, ממש מציאה בהתחשב בכך ש-D-טייפ זוכת הלה-מאן ב-1956 נמכרה ביותר מ-20 מיליון.

D-טייפD-טייפ
צפרדע בריטית שאנחנו רוצים
Preview
jag d type (16)jag d type (16)Preview
D-טייפD-טייפ
מנוע שהפך למיתולוגי
Preview
jag d type (13)jag d type (13)Preview
D-טייפD-טייפ
כמעט "סגרה סקאלה" בלה-מאן
Preview
jag d type (11)jag d type (11)Preview
jag d type (10)jag d type (10)Preview
jag d type (8)jag d type (8)Preview
jag d type (7)jag d type (7)Preview
jag d type (6)jag d type (6)Preview
jag d type (5)jag d type (5)Preview
jag d type (3)jag d type (3)Preview
jag d type (2)jag d type (2)Preview
jag d type (1)jag d type (1)Preview
יגואר D-טייפיגואר D-טייפ
קשה לתאר את מה שאנחנו מרגישים עכשיו...
Preview

D-טייפ יגואר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד