לפני כמה חודשים סיפרנו לכם על תחילת שיתוף פעולה בין סדנת סינגר לוויליאמס, צימוד בין שתי ישויות שעל הנייר נשמע פשוט מושלם. עכשיו הם חשפו את ה-964 הראשונה שנבנתה במסגרת שיתוף הפעולה הזה. מעולם לא רצינו אף פורשה 911 כמו שאנחנו רוצים את זו.
המכונית שהציגו השתיים נכנסת תחת פרויקט שזכה לשם Dynamics and Lightweighting Study, או DLS בקצרה ומרמז על תהליך פיתוח ארוך של שנתיים במסגרתו התמקדו בהפיכת ה-964 למכונה דינאמית מהמעלה הראשונה.
במבט ראשון ההבדלים מכל סינגר אחרת לא בולטים לעין, אבל איכויות הסדנה תמיד בלטו בפרטים הקטנים.

שימו לב לפגוש החדש מסיבי פחמן מלפנים, לפתחי היניקה בחלונות מאחורי הדלתות, ליחידות התאורה עם פתחי האוורור. אלה ועוד שורה ארוכה של שינויים קטנים, פונקציונליים בעיקרם שנעשו ע”י וויליאמס, מוסיפים יכולת אווירודינמית אך שומרים על המראה הקלאסי והאייקוני של ה-911.

קשה לומר על מכונית כזו שיש בה פרט אחד שבולט מעל כולם, אבל אין ספק שלמנוע מקום מרכזי בסיפור – 6 ציל’ מקוררי אוויר בתצורת בוקסר (בנפח של 4.0 ל’). הוא מפיק 500 כ”ס שמגיעים ביותר מ-9,000 סל”ד, וכן זה הספק זהה מנפח זהה למה שיש ל-GT3 עדכנית ומודרנית לחלוטין להציע.
וויליאמס הייתה אחראית על פיתוח המנוע, שנשען על ה-3.6 ל’ המקורי. מי שסייע ביעוץ טכני היה הנס מצגר, מהנדס פורשה לשעבר מהתקופה שהן עוד היו מקוררות אוויר. סעפת יניקה חדשה מסיבי פחמן, טלטלים מחוזקים מטיטניום, מערכת פליטה חדשה מטיטניום ומערכת קירור חדשה – אלה רק חלק מהשינויים שאפשרו את הפלא ההנדסי הזה.

שימוש נרחב בסיבי פחמן וחומרים קלי משקל אחרים (טיטניום, מגנזיום) הוביל גם לנתון משקל צנוע ביותר – 990 ק”ג בלבד. סינגר-וויליאמס מדווחות גם על מתלים חדשים עם אפשרויות כוונון, צמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2, חישוקים קלים של BBS בגודל 18 אינץ’, בלמים מבית ברמבו ועל מכלולים רבים נוספים מבתים מוכרים שמצאו את דרכם ל-964 DLS של סינגר-וויליאמס.
אם זה לא היה ברור, לדעתנו פורשה 911 מעולם לא נראתה, וכנראה גם לא נשמעה, טוב יותר. סינגר-וויליאמס יבנו 75 יחידות בלבד של יצירת האומנות הזו, כאשר כל לקוח אמיד יזכה לשירות אישי וצמוד של סינגר עצמו. את המחיר סינגר לא חושף, ואתם יודעים מה אומרים על מקרים כאלה…