אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
התפוז המכאני – שברולט קורבט ZR1 עם 755 כ”ס
ראשי » חדשות » התפוז המכאני – שברולט קורבט ZR1 עם 755 כ”ס
שברולט קורבט ZR1

התפוז המכאני – שברולט קורבט ZR1 עם 755 כ”ס

ה-Z06 כבר דגדגה את ה-ZR1 הקודמת, אז ברור שהחדשה הייתה חייבת להעלות את הרף

בן חסון 13/11/2017

כבר תקופה לא קצרה שאנחנו מחכים לדור חדש של שברולט קורבט ZR1, גרסת העל של האייקון האמריקאי המובהק הזה. הדור הקודם הדהים את כולם (פחות או יותר) עם נתונים שאתגרו את הטובות שבאקזוטיות, לפחות על הנייר.

לכן ברור שהציפייה לדור חדש ומשופר הייתה בשמיים, במיוחד אחרי שב-2014 הוצגה Z06 עם הספק קרוב לשל הדור היוצא (625 כ”ס ו-638 כ”ס בהתאמה) ובשנה שעבר אפילו הקאמארו הגיעה ל-640 כ”ס עם גרסת ה-ZL1. אז הנה מה שצריך כדי לייצר יורשת ראויה:

1. מנוע. לא מפתיע שהמנוע תופס את מרכז הבמה במכונית שכזו – ה-ZR1 קיבלה את מנוע ה-LT5 שמופיע כאן לראשונה עם הזרקה ישירה ועקיפה. זהו V8 בנפח 6.2 ל’ עם מגדש-על שמסוגל לדחוס למנוע אוויר בנפח גדול ב-52% מאשר זה שנמצא במנוע ה-LT4 שמשרת את ה-Z06. התוצאה היא 755 כ”ס ב-6,300 סל”ד ו-98.8 קג”מ ב-4,400 סל”ד שעוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבה ידנית עם שבעה יחסים או אוטומטית עם שמונה.

שברולט קורבט ZR1
יש שם מנוע…

 


2. קירור. מנוע גדול וחזק מפיק הרבה חום. בשברולט מספרים על ארבעה רדיאטורים חדשים וכי מכסה המנוע (כולל החריץ הפתוח במרכז שעשוי מסיבי פחמן) תוכנן כך שיתעל את האוויר ביעילות למערכות הקירור השונות.

שברולט קורבט ZR1
שברולט השקיעה מאמצים רבים בפינוי החום שהמנוע הזה מייצר

 

3. אוויר. אותו אוויר שמשמש לקירור מסייע לשברולט גם בהצמדת המכונית הזו לקרקע. ה-ZR1 מגיעה עם כנף אחורית נמוכה, כנף תחתית בחזית ושינויים נוספים ביחס לקורבט רגילה שמקנים לה כוח הצמדה גדול ב-60% מה-Z06 עם החבילה האווירודינאמית הבכירה.

שברולט קורבט ZR1
יותר מ-336 קמ”ש? אנחנו מאמינים לשברולט…

 

4. מהירות. כהרגלם בתקופה האחרונה בשברולט לא מפרסמים נתוני ביצועים, אבל כאשר המנוע האדיר הזה נדרש לטפל במשקל עצמי של 1598 ק”ג (לא רע עם מנוע כזה בחזית ושימוש עדין יחסית בחומרים אקזוטיים וקלים) לא נראה לנו שמישהו יצא לא מרוצה. גם ההצהרה של שברולט על מהירות מרבית של יותר מ-336 קמ”ש נשמעת הגיונית…

שברולט קורבט ZR1
מבחינתנו שישחררו אותה בכל צבע כל עוד הוא כתום

 

5. עוד קצת. למי שסתם שברולט קורבט ZR1 פשוט לא מספיקה לו, האמריקאים מציעים את חבילת ZTK. היא כוללת כנף גבוהה מתכווננת ידנית שמוסיפה להצמדה, ספליטר מסיבי פחמן מלפנים, כיול שונה למתלים וצמיגי פיילוט ספורט קאפ 2 במידה 335/25R20 מאחור ו-285/30R19 מלפנים. מי שירצה יוכל להזמין אותה בחבילת עיצוב בצביעה כתומה ייחודית, שמלבד תא נוסעים קצת מצועצע נראית נהדר.

The fastest, most powerful production Corvette ever – the 755-The fastest, most powerful production Corvette ever – the 755-Preview
The fastest, most powerful production Corvette ever – the 755-The fastest, most powerful production Corvette ever – the 755-Preview
הנסי ZR1הנסי ZR1Preview
שברולט קורבט ZR1שברולט קורבט ZR1Preview
The fastest, most powerful production Corvette ever – the 755-The fastest, most powerful production Corvette ever – the 755-Preview
שברולט קורבט ZR1שברולט קורבט ZR1
מבחינתנו שישחררו אותה בכל צבע כל עוד הוא כתום
Preview
שברולט קורבט ZR1שברולט קורבט ZR1
שברולט השקיעה מאמצים רבים בפינוי החום שהמנוע הזה מייצר
Preview
שברולט קורבט ZR1שברולט קורבט ZR1
יש שם מנוע...
Preview
שברולט קורבט ZR1שברולט קורבט ZR1
יותר מ-336 קמ"ש? אנחנו מאמינים לשברולט...
Preview

שברולט קורבט ZR1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד