טוב, אנחנו מודים, התמונה הראשית לא ממש מייצגת את מה שהולך לקרות – זה לא שמכוניות פורמולה 1 יפלסו את דרכן במסלולי שלג ועפר בזמן הקרוב – אבל בכירי הענף שוקלים ברצינות מעבר להנעה כפולה בעונות הקרובות.
ראשי הקבוצות זומנו לישיבה בשבוע הבא עם נציגי ה-FIA ובעלי הזכויות בענף כדי לדבר על ההתפתחות הבאה של מכוניות הפורמולה 1. אחד הנושאים המרכזיים שיעסקו בהם הוא מעבר להנעה כפולה בעונה של 2021.
הפתרון עליו מדובר אומר כי זו לא תהיה הנעה כפולה “מכאנית”. הגלגלים הקדמיים יקבלו את הכוח שלהם ממערכת חשמלית, בדומה ל-KERS של היום, שלמעשה בכך תייצר הנעה לכל הגלגלים.

לטענת בכירי הענף המחשבה ללכת בכיוון הזה נובעת מרצון להוסיף קצת אקשן למרוצים. בזכות המשיכה העדיפה ביציאה מפניות הם צופים שיתאפשרו יותר עקיפות מ”טווח קרוב” בקטעים טכניים של המסלולים מאשר ה”יעפים” הנפוצים היום שנסמכים על תכנון נכון של שימוש במערכי ה-KERS וה-DRS בקטעים הפתוחים.
בקרב ראשי הקבוצות כבר נשמעו קולות מודאגים שמפחדים מהשינוי. מעבר לסיבוך הטכני בתכנון מערכת שכזו עולות טענות ששינוי כה משמעותי עלול ליצור מצב שבו מעט קבוצות שיטיבו ליישם את הרעיון יזכו ליתרון שיהיה קשה לגשר עליו, קצת כמו שקרה עם המעבר למנועים המוגדשים.

היסטוריה כפולה
אם הדבר יקרה זו לא תהיה הפעם הראשונה שנראה מכוניות הנעה כפולה בענף. לאורך ההיסטוריה נעשו כמה ניסיונות (גם כאלה די מוצלחים) למכוניות פורמולה 1 עם הנעה כפולה. הראשונה, ואולי הכי זכורה, הייתה הפרגוסון P99, שגם ידועה בתור מכונית הפורמולה 1 עם מנוע קדמי האחרונה שזכתה במרוץ בענף.
אחרי פרגוסון ניסו שמות גדולים כמו מקלארן, לוטוס, מארטה, קוזוורת’ ואחרים את מזלם, אך לפני שמכוניות כפולות הנעה הפכו להיות נפוצות מדי התקנות של שנת 1982 אסרו את ההנעה כפולה בענף. האם בקרוב התקנות יחייבו הנעה כפולה? אנחנו נעקוב ונעדכן.
