כאשר הוצג לראשונה סיטרואן קקטוס לא יכולנו להתחמק מהתחושה שאחרי שנים של דגמים קצת אפורים ומשעממים, היצרנית הצרפתית הוותיקה והייחודית הזו חזרה לעצמה. עם הקקטוס היה נראה שסיטרואן שוב מצאה את נוסחת הקסם שמשלבת בין עיצוב ייחודי (יש יאמרו ייחודי מדי…) ופתרונות הנדסיים יצירתיים לתוך רכב שמצליח להעלות חיוך ולא להעליב למרות מחירו הנמוך. הסדר שב על כנו, סיטרואן חזרה להיות “מוזרה” ואנחנו, בגדול, אהבנו את זה.
כעת, במסגרת העדכון של אמצע החיים, סיטרואן לוקחת את הקקטוס לכיוון אחר. מתיחת הפנים מוותרת כמעט לחלוטין על סממני השטח, בראשם כריות ה’אייר-באמפס’ (מעטרות את תחתית הדלתות בקטנה) שאפיינו את הדגם מראשיתו.
אל השינויים האלה מצטרפים עם עדכונים לחזית ברוח ה-C3 וליחידות התאורה מאחור (מזכירות את C5 איירקרוס), והתוצאה שמתקבלת הרבה יותר שגרתית למראה. תחליטו אתם לאיזה מחנה אתם שייכים – זה שנשבע אמונים לעיצוב המוזר-המקסים של הקקטוס המקורי או זה שמברך על בואו למיינסרים.
אם חשבתם שרמת מכירות נמוכה היוותה סיבה לוויתור על עיצוב כה ייחודי תרשו לנו להסביר. בסיטרואן מתייחסים אל הקקטוס החדש כמכונית “האצ’בק קומפקטית” ולא כ”קרוסאובר” כבעבר (למרות שאין שינויים גדולים במידות). הם לא אומרים זאת במפורש אבל נראה שהוא הולך למלא, לפחות באופן חלקי, את מקומה של C4 המזדקנת בפלח הקומפקטי ולהשאיר את הבמה ל-308 של פיג’ו ואסטרה של אופל החברות בקונצרן. את מקומו של רכב הפנאי הקטן יתפוש ככל הנראה סיטרואן C3 איירקרוס שהוצג לא מזמן.

אבל בסיטרואן לא נטשו לחלוטין את הייחוד שמאפיין אותם והקדישו מאמצים לתכונה אחת שמאוד מזוהה עם היצרנית – נוחות. הסלוגן שמלווה את השקת הקקטוס המחודש הוא “נוחות זה הקול החדש”. כדי לעמוד מאחורי ההצהרות האלה בסיטרואן הגו מתלה חדש (הופיע לראשונה ב-C5 איירקרוס), כזה שמשתמש ביחידת קפיץ-בולם מסורתית, אך במקום כרית עצירה מגומי בסוף ישנו בולם הידראולי נוסף (סיטרואן מספרת כי רשמה 20 פטנטים על הרעיון). התוצאה, לטענתם, שיכוך טוב יותר של המהמורות תוך שמירה על תא נוסעים מאוזן גם בתנאים של אספלט בעייתי במיוחד. מעניין יהיה להרגיש את המתלה הזה בעבודה.

תא הנוסעים זכה לשורה ארוכה של שינויים, אך מבחינת המראה הוא די דומה לקודמו (צבעים חדשים, ריפודים חדשים וכו’) ונותר עם שלושה פתחי מיזוג בלבד. ישנה מערכת מולטימדיה חדשה ומושבים שתוכננו מחדש בעלי קצף דחוס שמוסיף לנוחות בנסיעות ארוכות, לטענת סיטרואן. עוד ניתן לספר כי תוספת חומרי בידוד ואבזור הובילו לעליה של כ-40 ק”ג לרוחב היצע הגרסאות.
בהתאם לרוח התקופה סיטרואן קקטוס מקבל מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת, התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

הקקטוס שומר על יחידות ההנעה המוכרות – 1.2 בנזין 82 כ”ס ידני או 110 כ”ס (ידני או אוטומט) ודיזל (100 כ”ס ו-120 כ”ס). אליהם מתווספת גרסת ה-130 כ”ס של מנוע ה-1.2 המוגדש (ידנית בלבד, 6 היל’) ותיבה אוטומטית שמשודכת לדיזל החזק.
סיטרואן קקטוס המעודכן צפוי להגיע לישראל באמצע שנת 2018.