אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש
ראשי » חדשות » סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש
סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס – ביי לכריות, שלום למתלה חדש

סיטרואן קקטוס מוותר על ייחוד במראה ומוסיף ייחוד למתלה בדרך למיינסטרים

בן חסון 26/10/2017

כאשר הוצג לראשונה סיטרואן קקטוס לא יכולנו להתחמק מהתחושה שאחרי שנים של דגמים קצת אפורים ומשעממים, היצרנית הצרפתית הוותיקה והייחודית הזו חזרה לעצמה. עם הקקטוס היה נראה שסיטרואן שוב מצאה את נוסחת הקסם שמשלבת בין עיצוב ייחודי (יש יאמרו ייחודי מדי…) ופתרונות הנדסיים יצירתיים לתוך רכב שמצליח להעלות חיוך ולא להעליב למרות מחירו הנמוך. הסדר שב על כנו, סיטרואן חזרה להיות “מוזרה” ואנחנו, בגדול, אהבנו את זה.

כעת, במסגרת העדכון של אמצע החיים, סיטרואן לוקחת את הקקטוס לכיוון אחר. מתיחת הפנים מוותרת כמעט לחלוטין על סממני השטח, בראשם כריות ה’אייר-באמפס’ (מעטרות את תחתית הדלתות בקטנה) שאפיינו את הדגם מראשיתו.

אל השינויים האלה מצטרפים עם עדכונים לחזית ברוח ה-C3 וליחידות התאורה מאחור (מזכירות את C5 איירקרוס), והתוצאה שמתקבלת הרבה יותר שגרתית למראה. תחליטו אתם לאיזה מחנה אתם שייכים – זה שנשבע אמונים לעיצוב המוזר-המקסים של הקקטוס המקורי או זה שמברך על בואו למיינסרים.


אם חשבתם שרמת מכירות נמוכה היוותה סיבה לוויתור על עיצוב כה ייחודי תרשו לנו להסביר. בסיטרואן מתייחסים אל הקקטוס החדש כמכונית “האצ’בק קומפקטית” ולא כ”קרוסאובר” כבעבר (למרות שאין שינויים גדולים במידות). הם לא אומרים זאת במפורש אבל נראה שהוא הולך למלא, לפחות באופן חלקי, את מקומה של C4 המזדקנת בפלח הקומפקטי ולהשאיר את הבמה ל-308 של פיג’ו ואסטרה של אופל החברות בקונצרן. את מקומו של רכב הפנאי הקטן יתפוש ככל הנראה סיטרואן C3 איירקרוס שהוצג לא מזמן.

סיטרואן קקטוס
וויתר על ייחוד במראה תמורת ייחוד במתלה

 

אבל בסיטרואן לא נטשו לחלוטין את הייחוד שמאפיין אותם והקדישו מאמצים לתכונה אחת שמאוד מזוהה עם היצרנית – נוחות. הסלוגן שמלווה את השקת הקקטוס המחודש הוא “נוחות זה הקול החדש”. כדי לעמוד מאחורי ההצהרות האלה בסיטרואן הגו מתלה חדש (הופיע לראשונה ב-C5 איירקרוס), כזה שמשתמש ביחידת קפיץ-בולם מסורתית, אך במקום כרית עצירה מגומי בסוף ישנו בולם הידראולי נוסף (סיטרואן מספרת כי רשמה 20 פטנטים על הרעיון). התוצאה, לטענתם, שיכוך טוב יותר של המהמורות תוך שמירה על תא נוסעים מאוזן גם בתנאים של אספלט בעייתי במיוחד. מעניין יהיה להרגיש את המתלה הזה בעבודה.

סיטרואן קקטוס
הלך (כמעט) האייר באמפ

 

תא הנוסעים זכה לשורה ארוכה של שינויים, אך מבחינת המראה הוא די דומה לקודמו (צבעים חדשים, ריפודים חדשים וכו’) ונותר עם שלושה פתחי מיזוג בלבד. ישנה מערכת מולטימדיה חדשה ומושבים שתוכננו מחדש בעלי קצף דחוס שמוסיף לנוחות בנסיעות ארוכות, לטענת סיטרואן. עוד ניתן לספר כי תוספת חומרי בידוד ואבזור הובילו לעליה של כ-40 ק”ג לרוחב היצע הגרסאות.

בהתאם לרוח התקופה סיטרואן קקטוס מקבל מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת בלימה אוטונומית, התראה על רכב בשטח מת, התראה על סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים ועוד.

 

סיטרואן קקטוס
תא הנוסעים שומר על המראה אבל מוסיף חומרי בידוד ומערכות בטיחות

 

הקקטוס שומר על יחידות ההנעה המוכרות – 1.2 בנזין 82 כ”ס ידני או 110 כ”ס (ידני או אוטומט) ודיזל  (100 כ”ס ו-120 כ”ס). אליהם מתווספת גרסת ה-130 כ”ס של מנוע ה-1.2 המוגדש (ידנית בלבד, 6 היל’) ותיבה אוטומטית שמשודכת לדיזל החזק.

סיטרואן קקטוס המעודכן צפוי להגיע לישראל באמצע שנת 2018.

סיטרואן קקטוס

סיטרואן קקטוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד