זה לא סוד שלאורך השנים המכוניות עטו על עצמן שכבות בידוד ומערכות אלקטרוניות שמעמעמות את התחושות ודוחקות את מלאכת הנהיגה בהן למקום משני. זה אולי נסבל במכונית מיני עירונית, אבל במכוניות ספורט אייקונית כמו פורשה 911 זה קצת חבל.
אולי בגלל זה בפורשה הציגו בשנה שעברה את ה-911R במהדורה מוגבלת. נראה שאפילו הם לא צפו לתגובות האוהדות של הקהל והעיתונאים, ומיהרו להציג גרסה בייצור סדרתי שענתה לשם GT3 טורינג.
בפורשה הבינו שעלו על משהו, ושכדאי להם להרחיב את מבחר הגרסאות ה”טהורות”. הסנונית הראשונה היא פורשה 911 קאררה T (טורינג, כמובן).

ההבדלים החיצוניים בין קררה “רגילה” לטורינג קלים ביותר וכוללים בעיקר חישוקי 20 אינץ’ שהגיעו מהקאררה S, מראות צד צבועות באפור ושלל תגי T. השינויים בפנים מורגשים יותר – אין מערכת שמע או מושבים אחוריים (ניתן להוסיף כאופציה) והידיות בדלתות פינו את מקומן לטובת רצועות.

הוויתור על האבזור והמושבים נעשה כדי לחסוך במשקל, ואליו מצטרפים גם שמשה אחורית וחלונות צד אחוריים שעשויים מזכוכית קלה יותר שגם מציעה בידוד רעשים פחות טוב (ואתה מבין בדיוק למה אנחנו אוהבים את זה). למרות המאמצים לחסוך, התוצאה היא ירידה של 20 ק”ג בלבד במשקל (1,425 ק”ג) ביחס לקררה רגילה.
היא מגיעה מצוידת כסטנדרט במערכת הבולמים האקטיביים של פורשה (PASM) שגם מנמיכים את המרכב ב-20 מ”מ במקרה של ה-T. יש דיפרנציאל מוגבל החלקה, ידית הילוכים קצרה יותר וגם חבילת הספורט כרונו של פורשה מצאה את הדרך לכאן. כאופציה ניתן להזמין אותה עם היגוי אחורי אקטיבי, פריט שהיה זמין רק לדגמי הקאררה S ומעלה.

המנוע הוא אותו אחד שמשרת את הקאררה – בוקסר מוגדש בנפח 3.0 ל’ שמפיק 370 כ”ס ו-45.8 קג”מ. עם תיבה ידנית היא תאיץ ל-100 קמ”ש ב-4.4 שניות (0.1 שניות מהר יותר מהקאררה), ולמי שמתעקש יש גם אופציה לרובוטית כפולת מצמדים שתסיים את המיאוץ הזה ב-4.2 שניות.
אנחנו מאוד אוהבים את הכיוון של דגמי ה-T של פורשה ונשמח לראות מכוניות נוספות דומות בתפישה וברעיון ממנה ומיצרניות אחרות. היא תגיע גם לארץ, אבל בשביל זה תצטרך לשלם 940,000 שקלים.