אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אודי Q5 (בנזין, 2.0 ל’): נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » אודי Q5 (בנזין, 2.0 ל’): נהיגה ראשונה
אודי Q5

אודי Q5 (בנזין, 2.0 ל’): נהיגה ראשונה

מאז שהגיע לישראל אודי Q5 היה שחקן דומיננטי למדי בשוק, האם לדור השני יש את מה שצריך כדי לשמר את ההצלחה?

בן חסון 22/10/2017

סיכום אוברדרייב: אם אהבתם את אודי Q5 הקודם תאהבו כנראה גם את החדש, אבל המתחרים בקטגוריה לא הולכים לעשות לו חיים קלים

מחיר: 430,600 שקלים

+ עיצוב, מערכת הנעה יעילה ומרשימה, איכות בתא הנוסעים - חסר חלק ממערכות הבטיחות המתקדמות שכבר שכבר מתחילות להופיע אצל חלק מהמתחרים, קצת יקר

אודי Q5 הוא שחקן וותיק (הוצג ב-2008) ומצליח למדי בקטגוריית רכבי הפנאי פרמיום הבינוניים. הנוכחות שלו הייתה מורגשת בשוק מהרגע הראשון, אולי בגלל שהמתחרים לפניו כבר סללו את הדרך והרגילו את העם לרעיון של רכב פנאי יוקרתי אך לא ענק (זוכר את קבלת הפנים הפושרת של ב.מ.וו X3?), אולי בגלל שפשוט היה מוצר שלם ונכון בשעתו.

כך או אחרת, ברור שליורש יש נעליים גדולות למלא, ועל הנייר נראה שהדור החדש (הוצג לפני שנה) עוקב בצורה מדויקת אחר המתכון שהשאיר לו ה-Q5 היוצא.

לא רק על הנייר, גם במפגש פנים אל פנים הדמיון ברור – כמקובל אצל אודי המראה מציג אבולוציה זהירה. אבל עם התוצאה האפקטיבית לא תשמע אותי מתלונן. עדיין מדובר ברכב שנראה מצוין, גם אם הוא לא ממש מחדש או מרגש, מודרני ואתלטי וחישוקי ה-19 אינץ’ האופציונליים מוסיפים כמובן.

אודי Q5
אריזה חדשה או תוספת תוכן?

 


הכי היי-טק

כניסה לתא הנוסעים והדבר הראשון שבולט זה לוח המחוונים הדיגיטלי המרשים, ולאחר מכן תאורת האווירה, משטח הכתיבה (אופציה בתשלום שפועלת היטב) ושאר מערכות השליטה ממשיכים את הרושם הטוב. בכלל התא הזה מנסה (ולרוב מצליח) לשדר היי-טק, אבל אם לומר את האמת, כבר עכשיו הוא מרגיש “לא שם”. הוא נאה למדי, אך נראה צעד מאחור אם מסתכלים על הדגמים האחרונים שהציגה היצרנית כמו A8 ו-A7 (כולל בתחום מערכות הבטיחות האקטיביות), שאומנם יקרים יותר, אבל מדגימים איך אודי יודעת לעשות “היי-טק” בשנת 2017.

אודי Q5
נאה למדי ואיכותי אבסולוטית

 

לטובה נציין את החומרים האיכותיים ממנו הוא עשוי ואת ההרכבה ההדוקה שבלחיצה על כל משטח אקראי מספקים תחושת מוצקות ועומק שעושות טוב על הנשמה. גם המרווח מלפנים ומאחור טוב (פחות במושב האמצעי בגלל מנהרת הינע רחבה), ורק המושבים עצמם קצת מאכזבים, בעיקר בגלל מסעד שטוח וקצר מדי. תא המטען מציע נפח נאה (540 ל’), פתח רחב ודלת שנפתחת חשמלית (אופציה בתשלום).

הכי אוויר

אודי Q5 “שלנו” הגיע עם מתלי האוויר האופציונליים, ולמרות שלמדנו לצפות לנוחות מופלגת למשמע צירוף המילים הזה, זה לא המצב כאן. הוא נוקשה למדי, והדבר בולט בעיקר בעיר, שם גם במצב “קומפורט” הוא לא מצליח להיות “קומפורט” של ממש. הוא מעביר לא מעט זעזועים לתא, גם אם לא מתרסק על האספלט העירוני השבור שלנו. גם מחוץ לעיר לא מדובר במרבד קסמים שמעלים כל גבנון באספלט, אבל המצב טוב בהרבה ולכך מצטרפת רמה נמוכה של רעשי רוח ומנוע (פחות מ-1,800 סל”ד ב-100 קמ”ש). רעשי הכביש נוכחים למדי, אבל לא מדובר במשהו שמערכת השמע הנהדרת לא יכולה להתגבר עליו בקלות.

אודי Q5
מצב “שטח” מגביה את המרכב ופוגע בנוחות

 

הצד החיובי של מתלים נוקשים מגיע כשהדרך מתפתלת ומאתגרת יותר. במצב הנוחות הוא כמובן רך מדי (אם כי באופן סביר בנהיגה מנהלתית), אך במצב “דיינמיק” המתלים בהחלט עושים עבודה טובה בריסון המסה הזו (1,795 ק”ג).

וטוב שכך, כי מנוע ה-2.0 ל’ המוגדש (252 כ”ס ו-37.7 קג”מ) שבחזית אומנם אחראי על לא מעט משקל, אבל לא נראה שזה מפריע לו במיוחד. לאחר השהיה קלה תגלה שהוא מסוגל לדחוף את ה-Q הזה בקלות למהירויות שעדיף לא להזכיר במספר. הוא במיטבו במרכז הסקאלה אבל מושך היטב כבר מסל”ד נמוך ונושם לא רע למעלה וכמעט תמיד משמיע צלילים מפתים אך מרוחקים. התיבה מתפקדת כבת לוויה מוצלחת, למעט השהייה מורגשת ביציאה מהירה מהמקום או בהורדת הילוך מאותו סדר (זוגי-זוגי, משישי לשני, למשל).

אודי Q5
יש פה מנוע

 

בכבישים פתוחים ומהירים אודי Q5 מציג אחיזת כביש גבוהה, ומערכת הקוואטרו מוסיפה למשיכה יעילה מהפניות וביציאה מהמקום. הבלמים מציגים עוצמה ראויה ועמידות מרשימה לדעיכה וההתנהגות בוגרת ורהוטה, נוטה לצד הבטוח עם תת-היגוי קל במגבלות. אם תהית, בקרת היציבות לא מתנתקת. אחרי לחיצה ארוכה היא תגיד לך שמפה והלאה אתה אחראי. אבל זה שקר גס, מהר מאוד היא תקלף את פני הפוקר שלה ותחתוך את כוח המנוע למשך זמן די ארוך בכל ניסיון להשתובב. בכל זאת, זה עדיין רכב פנאי גבוה וכבד.

אודי Q5
מערכת הנעה סופר יעילה בכל הנוגע לייצור התקדמות

 

הכי Q5

אחרי יומיים עם אודי Q5 החדש גילינו כי הוא לא רק נראה כשיפור למתכון המוכר, אלא גם מרגיש כזה בפועל. ובהתחשב בהצלחתו של הדור הקודם ההיגיון של מהלך כזה מצד אודי ברור לחלוטין. ועדיין, רכב המבחן הגיע עם שלוש חבילות אבזור אופציונליות ומוצע במחיר לא נמוך של כ-430,000 שקלים. לא מעט כשהמתחרים המקבילים מגרמניה עולים סכום דומה (לרוב קצת פחות ממנו) והמתחרים מאיטליה, יפן ושבדיה מציעים חבילות תמורה-לשקל מפתות בהרבה.

נתונים: 1,984 סמ”ק, 252 כ”ס, 37.7 קג”מ, 1,795 ק”ג, 9.3 ק”מ לליטר (במבחן), 430,600 שקלים

אודי Q5

אודי Q5
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד