אחרי 7 שנות ייצור הגיע הזמן לדור חדש של אודי A7 ספורטבק, הקופה ארבע דלתות הגדולה של היצרנית. למרות שמדובר במכונית חדשה לגמרי, כנהוג אצל אודי השינויים לחוץ עדינים, אבולוציה לעיצוב של הדור הקודם שזוכה כאן לפרשנות מודרנית ועכשווית ולדעתנו נאה יותר וגמלונית פחות מבעבר.
אבל גולת הכותרת מבחינת אודי היא לא העיצוב לחוץ או לפנים (שנראה מצוין, תודה ששאלתם), מערך מתלים מתקדם (אופציה למתלי אוויר, היגוי לארבעת הגלגלים) או למנועים בעלי יכולת. למעשה אודי כמעט ולא טורחת להזכיר את יחידות ההנעה ומספרת רק על אחת – V6 מוגדש בנפח 3.0 ל’ שמפיק 340 כ”ס ו-50.9 קג”מ. תיבה כפולת מצמדים עם שבעה הילוכים מעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים ויחס העסק הזה ממריא ל-100 קמ”ש ב-5.3 שניות.
לא, אודי לא מנסה להרשים אותו עם נתונים כאלה, היא מנסה (ומצליחה…) לעשות זאת עם רשימה בלתי נגמרת של מערכות בידור וסיוע לנהג שלוקחות את ה-A7 צעד אחד נוסף לעבר העתיד האוטונומי.

אחרי A8 החדשה שהכתיבה את הטון, אודי A7 מקבלת חלק נכבד מהמערכות שהוצגו עם מכונית הפאר. מכלול של 39 מערכות עזר לנהג כולל כמובן בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת שמירה על נתיב הנסיעה, מערכת הממפה את התנועה סביב המכונית (כדי שזו תדע להגיב בזריזות במקרה של רכב שחותך אותה בנסיעה), מערכת לזיהוי הולכי רגל וזו רק ההתחלה.

לטענת אודי המערך הזה מאפשר לה להפוך את A7 החדשה למכונית אוטונומית מ”דרגה 3″. בניגוד למערכות מ”דרגה 2″ שמתחילות להיות נפוצות כיום בקרב מכוניות הסלון והפאר, ברמה 3 של אודי תתאפשר נהיגה אוטונומית אמתית בכביש בעל הפרדה ועד למהירות של 60 קמ”ש.

מה הכוונה ב”אמתית”? בעוד שאר המערכות המוכרות דורשת את תשומת הלב של הנהג – לשים ידיים על ההגה ולהתחיל נסיעה לאחר עצירה מלאה, בדרך כלל – באודי כל כך בטוחים במערכות שלהם, שבתנאים האלה הם מאפשרים לנהג לעסוק באופן אקטיבי בפעילויות אחרות (קריאת עיתון, מיילים וכו’) והמכונית נוטלת פיקוד מלא. היא תבקש התערבות מהנהג רק אם תזהה שהוא נרדם(!) או שהתנועה לפנים משתחררת והמהירות עולה, אז היא תתפקד כאוטונומית מ”דרגה 2″.

הבעיה היחידה מבחינתה של אודי היא שהיכולת המרשימה הזו לא תגיע לכל מקום בעולם, לפחות לא בהתחלה. אודי קצת מקדימה את הרגולוציה, ויש לא מעט מדינות בעולם שלא מאפשרות רמה כזו של אוטונומיות.
בכל מקרה, אודי A7 החדשה צפויה להגיע לשווקים בתחילת שנת 2018, כולל אל השוק המקומי. עד אז אודי מבטיחה שתציג מנועים נוספים – 4 ו-6 ציל’, דיזל או בנזין וככל הנראה גם גרסת פלאג-אין היברידית. בעתיד הקרוב אנו צופים שאודי תציג גם את האחות לפלטפורמה, ה-A6 החדשה, ברוח דומה.