אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מרצדס E קלאס הייבריד במבחן: סלון היברידי
ראשי » מבחני דרכים » מרצדס E קלאס הייבריד במבחן: סלון היברידי
מרצדס E קלאס

מרצדס E קלאס הייבריד במבחן: סלון היברידי

על שלושה דברים עומדת מרצדס E קלאס הייבריד – תא נוסעים מרהיב, נהיגה אוטונומית ויחידת הנעה היברידית

בן חסון 04/10/2017

מרצדס E קלאס הייבריד היא עוד מכונית שמראה שהקרב בין יצרניות היוקרה הגרמניות, עבר משימוש במונחים של “כוח” ו”איכות”, לשימוש במונחים כמו “הייבריד” או “אוטונומי”. בתקופה האחרונה אנחנו עדים ליותר ויותר גרסאות היברידיות למכוניות היוקרה הגרמניות (ובכלל). מהסדאן הקטנות ועד לספינות הדגל הגדולות של היצרניות – לכולן יש לפחות גרסה אחת כזו שמתמודדת על תואר מצילת דובי הקוטב (היוקרתית) של השנה.

לכן אולי זה לא מפתיע שהמפגש הראשון שלנו עם מרצדס E קלאס מונעת בנזין (את המבחן על הדיזל אתה יכול לקרוא כאן) אנחנו עושים דווקא עם הגרסה ההיברידית – E 350e. אחרי יומיים במחציתה היה לנו נורא ברור הבסיס בעל שלוש הרגליים עליו היא עומדת.

מרצדס E קלאס
מכוניות יוקרה כבר מדברות במונחים של חסכון באנרגיה וזיהום

 

 


אוטומציה
כבר במבחן הקודם היכולות האוטונומיות של מרצדס E קלאס הרשימה אותנו מאוד. מאז פגשנו מערכות דומות גם אצל המתחרות ובצורה כזו או אחרת אפילו בקרב מכוניות עממיות – אבל מרצדס מעלה שוב את הרף. הרשימה המלאה כוללת את מערכות ההתראה המוכרות (שטחים מתים, קרבה לרכב מלפנים וכו’), מערכות הנהיגה האוטונומיות שכבר סיפרנו עליהן (בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה ועוד) – רק שעכשיו היא יכולה גם לעבור נתיבים בעצמה – אם תבקש יפה בעזרת מנוף האיתות.

אחרי שקבעת את המהירות של בקרת השיוט, המערך האוטונומי הזה מאפשר ל”לנהוג” את המכונית הזו בכבישים מהירים תוך שימוש בידית האיתות בלבד. תאותת שמאלה וה-E תוודא שהנתיב פנוי, תאיץ, תעבור לנתיב השמאלי ותתיישר בו כאילו הייתה נהג בשר ודם. איתות ימינה והיא חוזרת לשיוט נינוח בנתיב הימני.

מרצדס E קלאס
היא פה כדי לשמור עליך רגוע ובטוח

 

והשיוט איתה מאוד נינוח. מערך הבטיחות המרשים מוריד את מפלס הלחץ, והיא מתקדמת לפנים באופן חסר מאמץ ושקט למדי. בכבישים שאינם מושלמים יש יותר רעשים מכיוון הכביש ממה שאפשר היה לצפות ממכונית כזו – אבל זו התלונה היחידה בערך. היא רכה ונוחה להפליא (גם במהירויות נמוכות יותר ובעיר) ונדיר שתיתקל בשיבוש בכביש שיצליח להניע אותה משלוותה.

יקח עוד קצת זמן עד שנפסיק להתלהב ולמדוד להן זמנים – ה-E קלאס מאפשרת כ-45 שניות של נהיגה אוטונומית לפני שתעיר לך בעדינות בצורה וויזואלית. 15 שניות לאחר מכן היא תתחיל לגעור בך עם התרעות קוליות בקצב הולך ומתגבר – אך עדיין תנהג בעצמה. במקרה אחד הגענו לדקה וחצי של נהיגה אוטונומית לפני שה-E החליטה שמספיק ופתחה בנוהל עצירה (ביטול בקרת שיוט והאטה מבוקרת עד לעצירה). אני לא אוהב לחשוב על היום בו המכוניות ייקחו פיקוד באופן מוחלט. אבל כל נסיעה במכונית כמו ה-E היא הצצה מרתקת לעתיד אליו התעשייה צועדת – ואתה יודע מה? בשיוט או בפקק אני לגמרי בעד.

מרצדס E קלאס
אחד מתאי הנוסעים היפים בתעשייה

 

סלון

נראה שמרצדס פרשה את הרעיון של “דמיון משפחתי” בין הדגמים יותר בסגנון של “תאומות שהופרדו בלידתן ומגיעות בגדלים שונים”. ה-E נראית ממש כמו בייבי S קלאס, הסביבה אהבה את המראה המכובד והדמיון למכונית הפאר, אני הייתי מעדיף קצת יותר אופי “אישי” למכונית.

בכל מקרה, לא תשמעו אותי מתלונן על דמיון ל-S בתא הנוסעים. תאי הנוסעים שמרצדס מייצרת בשנים האחרונות מרהיבים – וכך גם במקרה של מרצדס E קלאס הזו. כשאתה ספון במושבים הנוחים קשה שלא להתפעל מתשומת הלב של מרצדס לפרטים ולעבודת העץ המדהימה שיחד יוצרים את אחד מתאי הנוסעים היפים ביותר בתעשייה.

החומרים מהם התא עשוי משדרים איכות לרוב, ומורכבים בצורה הדוקה וטובה, למעט המשטח מעל הקונסולה המרכזית שבצהרי היום החל לקרקש (לא נתקלו בתופעה הזו ב-E הקודמת שבחנו). מעבר לכך ישנו העושר הטכנולוגי שתוקף מכל כיוון – תאורת אוויר עשירה (עם צבע ניתן לבחירה), לוח מחוונים דיגיטלי הניתן להתאמה אישית ומסך ענק למערכת המולטימדיה בעלת אינסוף אפשרויות (כן, ספרתי).

מרצדס E קלאס
תשומת לב גבוהה לפרטים הכי קטנים

 

היברידי

במקרה של מרצדס E קלאס ההיברידית המהנדסים שידכו את מנוע ה-2.0 ל’ המוגדש של היצרנית (211 כ”ס, 35.6 קג”מ) למנוע חשמלי (88 כ”ס,44.8 קג”מ), שיחד מעבירים תפוקה משולבת של 286 כ”ס ו-56 קג”מ אל הגלגלים האחוריים דרך תיבה אוטומטית עם 9 יחסי העברה.

במצב החשמלי היא יכולה להגיע למהירות של 130 קמ”ש ולטווח מרבי של 33 ק”מ (הצלחתי להשיג כ-20 ק”מ בפועל), והכוח מהמנוע החשמלי מספק לרוב. בחלק הראשון של המבחן שכלל בעיקר שיוט מהיר וקטעים דינאמיים היא רשמה כ-8.4 ק”מ לליטר. בחלק השני שכלל שיוט רגוע יותר ונסיעה עירונית היא הצליחה להשיג כ-10.6 ק”מ לליטר, כאשר בנסיעת פקקים של בוקר היא רשמה נתון דומה למרות שיצאנו לדרך כמעט ללא חשמל בסוללה.

מרצדס E קלאס
קצב התקדמות מהיר? יש – סיבה לעשות זאת? לא

 

התיבה לרוב מגיבה בזריזות לכל דרישה, והשילוב בין תגובתו המיידית של המנוע החשמלי למומנט הזמין של מנוע הטורבו יוצרים מכונית שמתקדמת בנחישות ובקלילות קדימה. לחובתו של המנוע נציין שקולו נוכח בתא הנוסעים גם כאשר אינו מתאמץ יותר מדי (אם כי במצב ספורט+ צלילו נעים למדי). כאשר הוא כן מתאמץ וכל הסוסים נקראים לדגל, במיוחד במצב ספורט שמחדד את תגובות המנוע והתיבה, ה-E מסוגלת לצבור מהירות בקצב מרשים ביותר, למרות משקל עצמי של 1,925 ק”ג.

אם אתה מחפש תענוגות בפיתולים כנראה שלא תמצא את עצמך במכונית סלון היברידית. בכל מקרה כדאי לדעת שכל עוד לא תדחק אותה לקצה היא תציג זוויות גלגול ברמה סבירה, הגה בעל משקל ודיוק טובים (במיוחד במצב ספורט) וריסון מספק למרכב. אבל בעומס תוספת המשקל ביחס לגרסאות הרגילות (270 ק”ג יותר מה-E300 הקרובה בנתוני הביצועים) מורגשת והיא תתקשה לרסן את תנודות המרכב. גם פעולת דוושת הבלם לא תורמת עם תחושה מוזרה כמו שרק מערכת בלימה רגנרטיבית יודעת לייצר, אך עוצמת הבלימה והתנגדות לדעיכה טובים. בקרת היציבות ההיסטרית לא תאפשר משחק קל אפילו במצב ספורט+ ואינה מתנתקת לגמרי. אולי טוב שכך בהתחשב בייעוד המקורי של המכונית הגדולה הזו.

רק היברידי?

אז למי מתאימה מרצדס E קלאס בגרסתה ההיברידית? התשובה פשוטה: למי שמחפש לעשות את הקנייה ההגיונית ביותר. תודות להטבות המס המופלגות שהמדינה מרעיפה על המכוניות האלה נוצר מצב שהגרסה הזולה בהיצע המקומי היא דווקא ההיברידית. כדי לקנות E עם מנוע בנזין בעל ביצועים דומים וברמת אבזור מקבילה הלקוח יצטרך לשלם כ-100,000 שקלים יותר. אם נזכור שמכונית סלון צריכה להנעים את זמנו של הנהג האמיד בנסיעות המנהלתיות יותר מלהעלות דופק בכביש המפותל – קשה להגיע למסקנה אחרת מאשר כך שה-E ההיברידית היא הנכונה והמשתלמת במבחר.

נתונים: 1,991 סמ”ק + מנוע חשמלי, 286 כ”ס, 56 קג”מ, 1,925 ק”ג, 9.3 ק”מ לליטר (במבחן), 450,000 שקלים

מרצדס E קלאס

 

מרצדס E קלאס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד