סיפורה של פורד GT40 הוא כנראה אחד מהמוכרים והמפורסמים ביותר בתחום. זו המכונית שתוכננה כדי לנצח את פרארי על מסלול המרוצים לאחר שניסיון הרכישה של החברה בידי פורד פוצץ, תודות למזג החם של אנזו פרארי כמובן.
מה שפחות ידוע הוא שפורד ייצרה גם גרסת רודסטר מהממת. מתוך 12 אבות טיפוס שנבנו, 6 היו של גרסת הרודסטר, ומתוכן נשארה רק אחת מקורית – שלדה מספר GT/108.
בנייתה הושלמה במרץ 1965 והיא אכלסה מנוע V8 בנפח 4.7 ל’ שנשם בעזרת קרבורטורים מבית וובר. המכונית נדדה בכל ארצות הברית ממסלול למסלול במטרה להכין את הקבוצה לקראת המפגש עם פרארי במרוץ הלה-מאן.
כחלק מתהליך המחקר והפיתוח נהגו בשלדה מספר GT/108 אגדות של ממש כמו קרול שלבי, ג’ים קלארק וקן מיילס. האחרון השתתף בניצחון המשולש ההיסטורי של פורד על פרארי בלה-מאן 1966.
אגב, השמועה אומרת שמיילס לא היה מרוצה מהסיפור – הוא הוביל את המרוץ, ואז מנהל הקבוצה נתן לו הוראה להאט ולחכות למכונית מספר 2 בה נהגו ברוס מקלארן וכריס אמון כדי שיחצו את קו הסיום ביחד. במעין צעד של מחאה הוא נתן למקלארן לעקוף אותו ולסיים במקום הראשון.
מחיר? החבר’ה שמוכרים אותה נמנעים מלפרסם את המחיר המבוקש. ההערכות ברשת מגיעות לכמה מילוני דולרים. אולי אף בסכום דו-ספרתי. לאכול את הלב כבר אמרנו?