1. ק.ט.מ סופר-דיוק 1290R – איך זה התחיל?
ככה, עם הוידאו הזה שבישר על לידתו של הסופר-נייקד הזה. בלי להגיד מילה על נתונים, מכלולים או פרטים יבשים כאלו או אחרים הסרטון הזה הצית את הדמיון של כל אופנוען לפני ארבע שנים, ק.ט.מ סופר-דיוק 1290R (שמכונה כאן “החיה”) נראה כמו משהו מלהיב מאוד.
2. ואז הגיע ה-GT
כשהתחיל שיווק “החיה” בישראל היבואן המקומי העמיד את גרסת ה-GT שלו למבחן ולא את גרסת ה-R המחודדת. עכשיו אל תבין אותי לא נכון, זה עדיין היה אופנוע מטורלל עם 173 כ”ס אבל הוא לקח צעד לכיוון עולם הטורינג. זה אומר יותר מיגון רוח, מושב שונה, מיכל דלק מוגדל ומזוודות צד. מזוודות צד?! מה קרה ל-“חיה” מהוידאו שהטריף אותנו ואת העולם כולו.
3. חיה 2.0
ועכשיו נוחת פה הדור השני לטירוף הזה. עדיין V-טווין בנפח 1,301 סמ”ק רק שעכשיו יש כאן 177 כ”ס ב-9,750 סמ”ק ו-14.3 קג”מ ב-6,750 סל”ד. זהו במילים פשוטות ה-LC8 הכי חזק שק.ט.מ ייצרו אי-פעם. כל הטוב הזה, צריך להזיז עכשיו רק 195 ק”ג – 6 ק”ג פחות מהדור הקודם, כך שאפשר להגיד שהביצועים של הנייקד הזה יהיו, מה המילה הנכונה, מספקים.
4. מה עוד?
יש לא מעט, הדור החדש מקבל מתלים חדשים (שאמורים להיות קשיחים יותר) וגם זרוע אחורית חדשה לחלוטין. בכל הקשור לאלקטרוניקה, יש כאן ABS לפניה (ABS 9.1 MP של BOSCH) שמאפשרת ניתוק מלא או רק לגלגל האחורי, ארבעה מצבי רכיבה, מצמד מחליק וגם לוח שעונים (TFT) חדש והנעה ללא מפתח. ברשימת האופציות אפשר למצוא קוויק-שיפטר, בקרת זינוק ועוד.
5. בקשה אחת
מחירו של ק.ט.מ סופר-דיוק 1290R נקבע על 143,000 שקלים. אנחנו מקווים מאוד שק.ט.מ יפשירו את גרסת ה-R הפעם למבחן, ככה נוכל להביא אליכם, מעט, מהטירוף שבו.