סיטרואן C3 החדשה מתחילה את דרכה בישראל בימים אלו. זהו הדור השלישי של סיטרואן C3 והוא נח על פלטפורמת ה-PF1 הוותיקה למדי של פיג’ו-סיטרואן, זו שמשמשת גם את ה-208 וה-C4 קקטוס, לדוגמה. על הבסיס הזה יצרה סיטרואן עיצוב חדשני (ששואב אלמנטים ברורים מהקקטוס) המוצע בתשעה צבעים ועם שלושה צבעים לגג. כך, לפי החברה, ניתן ליצור 36 שילובי צבעים ב-C3 החדשה.
יחידת ההנעה מוכרת אף היא, כשה-C3 החדשה משתמשת בטריפל מוגדש הטורבו של החברה. נפחו של מנוע ה-‘פיורטק’ עומד על 1,199 סמ”ק והוא מפיק 110 כ”ס ו-20.9 קג”מ ומעביר את כוחו אל הגלגלים הקדמיים דרך תיבה אוטומטית (של ‘אייסין’) בעלת 6 הילוכים. ה-C3 מקבלת אחריות יצרן מלאה (‘פגוש לפגוש’) בת חמש שנים, כשהחברה בישראל תרחיב את האחריות הזו לעוד דגמים בעתיד.
סיטרואן מדברת על טכנולוגיה וחדשנות ומתעמקת בממשק בין אדם ומכונה בעידן המודרני. כך, לדוגמה, מציעה ה-C3 מצלמה דיגיטלית המותקנת על השמשה הקדמית – זו מצלמת את הנסיעה (יעיל מאוד במקרה של תאונה או דו”ח לא מוצדק) וגם מאפשרת צילום סטילס והעברה של התמונה דרך אפליקציה ישירות לרשתות החברתיות.
ה-C3 תוצע אצלנו בשתי רמות גימור. הראשונה היא ‘שיין’ הכוללת בין השאר מערכת התראה לסטייה מהנתיב, זיהוי תמרורים, התראה על עייפות הנהג, בקרת-שיוט, מסך מגע בגודל 7 אינץ’, אפשרות לבחירת צבע גג ופנים ועוד. מחירה של גרסה זו עומד על 95,000 שקלים (מחיר השקה – 90,000 שקלים), כשמעליה מוצעת גרסת ה-“שיין פאק”. גרסת ה-“שיין-פאק” מוסיפה תפעול ללא מפתח, מערכת לניטור רכבים בשטח מת, מצלמת חנייה, את מצלמת ה-DVR שמוזכרת בפסקה הקודמת ועוד. מחירה של גרסת האבזור הבכירה עומד על 100,000 שקלים כשלכבוד ההשקה היא מוצעת במחיר מיוחד של 96,000 שקלים.