אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרארי 812 – כי אין כמו 800 כ”ס אטמוספרים
ראשי » חדשות » פרארי 812 – כי אין כמו 800 כ”ס אטמוספרים

פרארי 812 – כי אין כמו 800 כ”ס אטמוספרים

מחליפת ה-F12 היא גם הפרארי החזקה ביותר מאז ומעולם (בייצור סדרתי)

דין אפפל 16/02/2017

זוהי פרארי 812 סופרפאסט (superfast), והיא סוג של מתנה של פרארי לעצמה לכבוד יום הולדת 70. השם אולי ילדותי ומשעשע אבל אנחנו מבטיחים לכם שאין שום דבר ילדותי במכונית עם נתונים כאלה. פרארי 812 היא הפרארי החזקה והמהירה מבין מכוניות הכביש בייצור סדרתי (לה-פרארי לא נחשבת) של היצרן האיטלקי.

מתחת למכסה המנוע שוכן וי-12 בנפח 6.5 ליטר המפיק 800 כ״ס! ובזכות העובדה שהמנוע (עדיין) אטמוספרי שיא ההספק מגיע רק ב-8,500 סל״ד. גם שיא המומנט של 73.2 קג״מ מתקבל בסל״ד גבוה מאוד, 7,000 סל״ד ליתר דיוק, אבל לא על חשבון זמינות מאחר ולפי פרארי כ-80% ממנו זמינים כבר ב-3,500 סל״ד הגיונייים יותר. לצורך השוואה, פרארי 812 חזקה מה-F12 שאותה היא מחליפה ב-60 כ״ס ו-2 קג״מ.

פרארי 812
הרבה כוח, אטמוספרי!

 

2.9 שניות. זה הזמן שנדרש ל-812 להאיץ מעמידה ל-100 קמ״ש, והיא תמשיך להאיץ עד לכ-340 קמ״ש. בדומה ל-F12, ובניגוד ל-GTC4Lusso שהוצגה לאחרונה, הכוח עובר אך ורק לגלגלים האחוריים דרך תיבה כפולת מצמדים (כמו כל דגמי פרארי) בעלת 7 הילוכים עם יחסי העברה ייחודיים רק ל-812.


וזו כנראה האטמוספרית האחרונה שתצא ממראנלו
וזו כנראה האטמוספרית האחרונה שתצא ממראנלו

 

פרארי 812 סופרפאסט צריכה לדעת איך לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. איך לשלב התנהגות GT נוחה ונעימה ביחד עם התנהגות של מכונית ספורט מושחזת. זהו התפקיד שתמיד פרארי ייעדה למכונית הדגל שלה. לצורך זה פרארי משתמשת בכל הטכנולוגיה שיש בארסנל שלה. היגוי חשמלי (לראשונה בפרארי), בקרת החלקה צידית (דור חמישי) ומערכת היגוי אקטיבית. המשקל, אגב, נשאר זהה בדיוק ל-F12, ועומד על 1,525 ק״ג למרות גידול קטנטן במימדים והתוספות הטכנולוגיות.

 

ואנחנו כבר מתחילים לדמיין איך היא נשמעת ב-8,500 סל"ד
ואנחנו כבר מתחילים לדמיין איך היא נשמעת ב-8,500 סל”ד

 

אמנם ה-812 דומה מאוד ל-F12, אבל העיצוב הוא גרסה מעודכנת ומודרנית יותר הן בחוץ והן בתא הנוסעים. מבחוץ שמרה פרארי על מכסה המנוע המוארך שמאפיין את דגמי המנוע הקדמי שלה. פנסי לד מלאים עוזרים לטאץ׳ המודרני, והעיצוב של החלק האחורי מזכיר שילוב של ה-GTC4Lusso ואפילו קצת קורבט. בנוסף פרארי מאמינה באביזרי אווירודינמיים אקטיבים על-פני כנפיים וספויילרים למיניהם ולכן ציידה את ה-812 בפתחים בקדמת ואחורי המכונית שיודעים להיפתח על-מנת לספק יותר או פחות יכולת הצמדה לכביש בהתאם לצורך.

פרארי 812
גראן טוריסמו קלאסית בגוף. V12 מופרע בתפקיד הנשמה.

 

גם תא הנוסעים שומר על המסורת של פרארי – עם הרבה מתגים שונים על ההגה עצמו שכוללים את הווישרים, פנסים ואיתותים מעבר למה שאנחנו רגילים במכוניות אחרות. לחיוב נציין את מסך המידע מול הנוסע שיכול להציג מידע כמו מהירות, סל״ד וכו׳. את ההצגה הרשמית תערוך פרארי בתערוכת ג׳נבה שתפתח בתחילת החודש הבא.

812 פרארי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד