אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אסטון מרטין DB11 נוחתת בישראל: הנה 11 דברים שצריך לדעת עליה
ראשי » מגזין » אסטון מרטין DB11 נוחתת בישראל: הנה 11 דברים שצריך לדעת עליה
אסטון מרטין DB11

אסטון מרטין DB11 נוחתת בישראל: הנה 11 דברים שצריך לדעת עליה

לכבוד הגעת האסטון החדשה לארץ הכנו רשימת פרטים שתרצו (או לא) לדעת עליה

דין אפפל 18/01/2017

1. אסטון מרטין DB11 – מה זה?

מקור השם של רוב דגמי אסטון מרטין הוא ראשי התיבות של דיויד בראון (DB) שקנה את החברה ב-1947 אחרי שפשטה רגל. הספרות 11 הן פשוט המספר הבא בסדרה מאז שהתחילו לקרוא לדגמים DB, כאשר רק על הספרות 1 ו-8 דילגו במהלך השנים. חוץ מזה היתה ה-DB10 – דגם קונספט שנבנה לצילומי “ספקטר” מסדרת ג’יימס בונד, ודגמי DBS לאורך השנים שהיו גרסאות ספורטיביות יותר לדגם עליהן התבססו.

אסטון מרטין DB11
אסטון מרטין DB11 מגיעה לישראל

 

 


2. המוחלפת

כמו שאפשר להבין, ה-DB11 מחליפה את ה-DB9 המזדקנת בליין הדגמים של אסטון. ה-9 הוצגה כבר ב-2004 כשהתבססה על השלדת האלומיניום החדשה (אז) של החברה. היא צויידה במנוע V12 בנפח 5.9 ליטר של היצרן האנגלי שהפיק 450 כ״ס ( אלו צמחו עד ל-510 כ״ס לאורך השנים). אותו מנוע, ששירת מספר דגמים שונים בחברה, הוא (כנראה) ה-V12 האטמוספרי האחרון בדברי ימיה של אסטון.

3.המנוע

לראשונה בהיסטוריה מציעה אסטון מרטין טורבו בייצור סדרתי. המנוע החדש הוא פרי פיתוח של אסטון עצמה, בניגוד לתחזיות שציפו למנוע של AMG בעקבות הקשר שנוצר עם חברת מרצדס. המנוע החדש מפיק 600 כ״ס בעזרת צמד מגדשי טורבו מ- V12 בנפח של 5.2 ליטר ומעל ל-71 קג״מ. כל המספרים הללו הופכים את ה-DB11 לאסטון החזקה ביותר אי פעם בייצור סדרתי.

אסטון מרטין DB11
הדגם הסדרתי החזק ביות של אסטון מאז ומעולם

 

4. תיבת ההילוכים

גם תיבת ההילוכים הצטרפה למאה ה-21. אסטון זנחה את התיבת 6 הילוכים אוטומטית המיושנת שלה לטובת תיבת 8 הילוכים של ZF שהפכה לסוג של סטנדרט בהרבה רכבי יוקרה בעולם. לצערנו כחלק מהקדמה ,וכמו אצל יצרנים אחרים, ה-DB11 לא תוצע עם תיבת הילוכים ידנית בכלל.

5. ביצועים

באופן לא מפתיע עם המנוע והתיבה החדשה גם הביצועים קפצו מדרגה. את המיאוץ ל-100 קמ״ש עושה האסטון ב-3.9 שניות שהם 0.7 שניות מהר יותר מהדגם היוצא. גם המהירות המירבית עלתה ל-320 קמ״ש, 25 יותר מה-9. כמובן שבעידן הירוק בו אנחנו חיים גם צריכת הדלק וזיהום האוויר שופרו בכ-25% ו-20% בהתאמה, לא שזה באמת יעניין את הלקוח הפוטנציאלי.

אסטון מרטין DB11
עיצוב חדש לגמרי ועדיין זה נראה בדיוק כמו מה שעובר לך בראש כשאתה חושב על אסטון מרטין

 

6. הפלטפורמה

את פלטפורמת ה-VH הישנה עליה התבססו כל דגמי החברה בשנות ה-2000 מחליפה פלטפורמה חדשה לחלוטין מפיתוח עצמי של אסטון. למרות שהיא עשויה מאלומיניום והיא קלה וחזקה יותר מהקודמת ההבדל במשקל לעומת ה-DB9 הוא רק 15 קילו. היא תהווה את הבסיס לכל דגמי העתיד החברה.

7. החזית

גם בלי לראות את הסמל או לשמוע באיזה מותג מדובר קל לזהות שזוהי אסטון מרטין. החל מהגריל הטרפזי שמזוהה עם היצרן ועד למכסה המנוע שכולל גם את הכנפיים הקדמיות ביחידה אחת ענקית. למיטב הבנתנו זהו גם המכסה מנוע היחיד בעולם עם סגירה-סופית חשמלית, משהו שהיה מוכר עד היום רק מדלתות הנוסעים ותא המטען.

אסטון מרטין DB11
גם בזכות הגריל הטרפזי המסורתי

 

8. אווירודינמיקה

העיצוב נשמר נקי מספויילרים וכנפיים – דברים שאסטון לא אוהבת ברכבים שלה. לכן כל ההאביזרים האוירודינמיים הוצנעו. כמו למשל פתחי יציאת האוויר מאחורי הגלגלים הקדמיים שאמורים לשחרר לחץ גבוה מבתי הגלגלים ולהחליק את זרימת האוויר סביב צידי הרכב. דומגא נוספת היא הפתחים בקורה סי משני צידי הרכב שאוויר נכנס דרכם ויוצא מקצה המרכב כלפי מעלה ובכך משפר את אפקט ההצמדה במקום ספויילר בולט מאחור.

9. תא הנוסעים

כיאה למותג בריטי יוקרתי אסטון לא חסכו בכמות העור, עץ ומתכת שמעטרות את תא הנוסעים. כמו-כן כל העור שרואים (וגם האזורים שלא רואים) נתפרים ומורכבים ביד, מה שאומר שכל לקוח יכול לבקש כמעט כל צבע, טקסטורה, מרקם ושילוב בו הוא יחפוץ.

אסטון מרטין DB11
אסטון תעשה כאן מה שתבקש פחות או יותר

 

10. טכנולוגיה

את שיתוף הפעולה עם מרצדס אפשר לראות באופן ברור מאוד במערכת המולטימדיה. אי אפשר לטעות ונראה שאסטון לא ניסו להסתיר שמדובר במערכת הקומנד של היצרן הגרמני. חוץ ממנה לאסטון החדשה מערכת מצבי נהיגה עם 3 אפשרויות – GT, ספורט וספורט-פלוס שישפיעו על תפקוד דוושת הגז, מנוע, תיבת הילוכים, בולמי הזעזועים ועוד.

11. מחיר

2,350,000  מיליון ש״ח. זה המחיר לגרסת ההשקה שמוגבלת ל-1,000 יחידות ברחבי העולם. היא מגיעה עם תוספות אבזור ייחודיות כסטנדרט. אחר-כך המחיר ירד לכ-2 מיליון ש״ח לפני תוספות. מהיבואן נמסר לנו שכבר התקבלו 5 הזמנות מוקדמות וה-DB11 הראשונה תעלה לכביש עוד השבוע.

אסטון מרטין DB11
ממרצדס באהבה…

DB11 אסטון מרטין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד