פולקסוואגן גולף R חדשה מוצגת בימים אלו באירופה. טוב אולי חדשה זה קצת מוגזם – רק לאחרונה חשפה פולקסווגן את מתיחת הפנים המתבקשת לגולף שלה. הגולף כבר לא צעירה והיא איתנו משנת 2012 כבר. לכן הגיע הזמן לניתוח קוסמטי קל מבחוץ ושדרוג הטכנולוגיה בפנים. כמובן שגם מנועים ותיבות הילוכים שודרגו, אבל אותנו מעניינת בעיקר גרסת הקצה. הגולף R.
מאז שהוצג הדור השביעי (העכשווי) של הגולף, ה-R צוידה בהנעה כפולה, מנוע 2.0 ליטר טורבו ותיבת DSG. והנתונים עצמם היו טובים, עם 4.9 שניות במיאוץ ל-100 קמ״ש הודות ל-300 כ״ס ו-6 הילוכים (בתיבה הידנית או כפולת המצמדים) שירדו ל-4 הגלגלים דרך מצמד הלדקס. עכשיו, לכבוד מתיחת הפנים שעברה משפחת הגולף מקבלת פולקסוואגן גולף R מחודשת מספר עדכונים:
המנוע השתדרג וההספק טיפס ל-310 כ״ס, תוספת של 10 כ״ס, כשהמומנט צמח בשני קג”מ ל-40.8 קג״מ. יש גם תיבת DSG שונה שמגיעה עכשיו עם 7 הילוכים, ועדיין יש אופציה לתיבת 6 הילוכים ידנית. השינויים הקלים ההללו משפרים ב-3 עשיריות את זמן התאוצה ל-100 של ה-R שעומד כעת על 4.6 שניות בלבד. המהירות הסופית עדין מוגבלת אלקטרונית ל-250 קמ״ש.