אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מסתבר שאנשים לא ממש קופצים על בוגאטי שירון ומה הקשר ליונדאי?
ראשי » חדשות » מסתבר שאנשים לא ממש קופצים על בוגאטי שירון ומה הקשר ליונדאי?
בוגאטי שירון

מסתבר שאנשים לא ממש קופצים על בוגאטי שירון ומה הקשר ליונדאי?

מחליפת הויירון אמורה להיות מיוצרת ב-500 יחידות, רק 220 הוזמנו

אריאל אלסיבוני 10/12/2016 צלם: בוגאטי

במציאות בה פרארי, לדוגמה, מכרה את כל הלה-פרארי (גם את האפרטה) שהיא עומדת לייצר עוד לפני שהיא הוצגה באופן רישמי, עושה רושם שבפולקסוואגן קצת נתקעו עם בוגאטי שירון החדשה.

בוגאטי קבעה שהיא תייצר 500 יחידות של השירון בשנים הבאות. אבל, ובניגוד למה שקורה עם מכוניות לא ממש זולות אחרות, רק 220 החליטו שהם רוצים אחת. עושה רושם שעשירי העולם לא מגיעים לשירון כמו שהם מגיבים למכוניות רבות מחיר ועתירות יכולת אחרות.

בוגאטי שירון
לא רוצים לקנות

 

אפשר אולי להאשים את המחיר (כ-2.5 מליון דולר), אבל גם לה-פרארי אפרטה שכל מכסת הייצור שלה (200 יחידות) נמכרה עוד לפני שהוצגה באופן רישמי בתערוכת פריז לא ממש זולה, סביב שני מליון דולר – כפול מסתם לה-פרארי דרך אגב.


אולי לשירון אין האימפקט האדיר שהיה לויירון עם מהירות שהיתה אז בלתי נתפסת. אולי אותן לסתות שנפלו למשמע המפרט והנתונים המופרכים של הויירון בסוף שנות התשעים נשארות נטועות במקומן היום. הויירון גרמה לעיתונאי הרכב הבריטים להמציא אפילו מושג חדש, הייפר-קאר. בוגאטי שירון ממש לא גרמה לאף אחד לעשות את זה. ואולי גם אפשר להאשים את האיש הזה, אלכסנדר סיליפאנוב, המעצב שלה.

בוגאטי שירון
מבוגאטי ליונדאי?!

 

סיליפאנוב עובד כבר די הרבה שנים בקונצרן פולקסוואגן. ב-2010 הוא עבר ללמבורגיני שם עיצב את הפנים של ההוראקאן וב-2014 הוא הפך למנהל מחלקת העיצוב החיצוני בבוגאטי. לא משימה פשוטה. הויירון לא היתה מכונית יפה, לטעמי בכל אופן, אבל כשהיא הוצגה, הטכנלוגיה שאיפשרה לה לזוז כמו שהיא זזה, הלהיבה אותנו. את כולנו. יכולנו להעלים עין מהעיצוב המוזר שלה.

לשירון אין את הפריוויליגיה הזו. היא יכול בקלות להיחשב, מבחינה טכנולוגית, כמו מתיחת פנים לויירון. הרעיון אותו רעיון, הביצוע דומה למדי, הטכנולוגיה כמעט זהה. היא היתה צריכה לפחות לאזן את זה עם עיצוב יוצא דופן, בצורה שתצדיק ותרחיק אותה ממכוניות-על “פשוטות” יותר.

בוגאטי שירון
ככה, לפחות, היתה צריכה להיראות השירון

 

סיליפאנוב עיצב את הויז’ן גרנד-טוריזמו קונספט, העיצוב הבסיסי דומה לשירון אבל התוספות האוירודינמיות יוצרות מראה דרמטי יותר. אם השירון היתה נראית ככה, יכול להיות שאותן לסתות שנשארו במקומן היו נפערות שוב ועשירי המפרץ הפרסי היו מתנפלים על פנקס ההזמנות של בוגאטי. אבל השירון היא גרסה חיוורת למדי של אותה מכונית קונספט וזו התוצאה.

בוגאטי שירון
אבל היא יצאה קצת חיוורת בהשוואה

 

אבל את סיליפאנוב כל זה כבר לא מעניין. החל מינואר הקרוב הוא כבר לא עובד של קונצרן פולקסוואגן, הוא מונה למעצב הראשי של מותג הרכב ג’נסיס – חטיבת היוקרה של יונדאי – במחלקת העיצוב שלה באירופה. מבוגאטי ליונדאי? לא היינו דואגים לו יותר מדי, כנראה שהקוריאנים נתנו לו הצעה, שלא ניתן לסרב לה. יתירה מזאת, אחרי סיפור ה-“הצלחה” האחרון שלו, היינו דואגים יותר ליונדאי דווקא.

 

בוגאטי ג'נסיס יונדאי שירון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

2 תגובות

  1. הדונלד התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 02/01/2017 בשעה 21:07

    זה “כירון” ולא “שירון”
    כירון הוא קנטאור בן אלמוות במיתולוגיה היוונית

    • אריאל אלסיבוני התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 03/01/2017 בשעה 15:47

      לא, זה שירון. על שם לואיס שירון נהג המירוצים המפורסם…

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד