דונקרוורט מציגים שתי גרסאות קצה חדשות לגרסה העדכנית של מכונית הספורט שלהם, דונקרוורט D8 GTO RS – למי ששכח נזכיר את המתכון הבסיסי, משקל נמוך מאוד, מנוע 2.5 ליטרים מוגדש ומשופר (של אודי) שמפיק בין 270 ל-380 כ”ס (תלוי בגרסה), תאוצה ל-100 ב-2.8 שניות ושנים רבות של שיא ההקפה למכוניות כביש בנורבורגרינג.
אבל הסיפור עם דונקוורט, עמוק יותר מביצועי על או מחיר יוצא דופן (כ-150,000 יורו ליחידה). הסלוגן של החברה – “ללא פשרות” – תיאר מכונית עם יכולת אדירה אבל ללא מערכות אלקטרוניות, ללא תגבור לבלמים או להגה. מכונית טהורה, אבל כזו שיש לה יחס הספק משקל של 550 כ”ס לטון (יותר מויירון בשביל לסבר את האוזן).
ה-RS היא הגרסה העדכנית של דונקרוורט למפלצת הקטנה שלהם והיא אמורה להציע יותר מהכול. החברה לא מפרסמת נתונים מדוייקים אבל הם מספרים על עוד מומנט, על תאוצה שהשתפרה ועל כיול מחדש של השלדה. הם גם מספרים על תוספות אווירודינמיות שמגבירות את כוח ההצמדה. זה אומר שה-RS אמורה להיות מהירה יותר מהנתונים שקראת בתחילת הכתבה (ששייכים ל-D8 GTO הרגילה).
דונקרוורט D8 GTO RS הוצגה במקור לפני מספר חודשים ובמקור תכננו לייצר רק 40 יחידות ממנו. אבל דונקוורט מציינת שלאור הביקוש ומספר הזמנות גבוה הם החליטו להוציא 2 גרסאות מיוחדת של הדגם. הראשונה היא ״קארבון ערום״, ממנה יבנו 15 יחידות, תהיה (כמה מפתיע) ללא צביעה למעט שכבת לכה שתדגיש את הגוף ואת הקרבון ממנו הוא עשוי.
השניה תהיה גרסת “מירוצים” (10 יחידות), בלי רישוי כביש אבל תוצע עם אפשרות לתיבה סיקוונסאלית ועוד שלל שדרוגים שיעזרו לה לגלח זמנים על המסלול. לשתיהן אפשר להוסיף מערכת ABS ובקרת יציבות שנועדו וכויילו לעולם המירוצים. וגם רחמנה לצנן – תיבת DSG אם הלקוח ירצה בכך.
וזה קצת פוגע בקסם של דונקרוורט D8 GTO RS. המכונית שנולדה בלי פשרות והראתה לעולם שאפשר להיות מהיר מאוד עם אחיזה מכאנית ותכנון נכון, מציעה מערכות עזר ותיבה רובוטית במכונית הכי קיצונית שלה. מצד שני עבר כבר עשור מאז שקבעה דונקרוורט את השיא הישן שלה מסביב לרינג, אולי הם מתכננים, אחד חדש.