499 פרארי לה-פרארי יוצרו ונמכרו. זו מכסת הייצור שפרארי קבעו לה. לאחר רעש האדמה שפקד את איטליה באוגוסט האחרון, הודיעה פרארי כי היא תייצר לה-פרארי אחת ואחרונה, מספר 500, במטרה למכור אותה במכירה פומבית ולהעביר את הכסף לשיקום האיזור מוכה האסון.
למעלה מ-200 אנשים נספו ברעידת האדמה האמורה ופרארי, שמחוברת לאיטליה באופן טוטאלי וברור, לא נשארה אדישה לטראומה הזו.
מכונית מספר 500 היא לה-פרארי רגילה לחלוטין, עד כמה שמכונית-היברידית עם 963 כ”ס יכולה להיות רגילה. מה שמבדיל אותה מאחיותיה הוא פס לבן דק, המתחיל בדגל איטליה קטן בחרטומה, שנעלם לקראת החופה וממשיך לאחר מכן עד אחורי המכונית. הפס הזה ולוחית זכרון קטנה בתוכה, הם הרמז היחידי לייחוד של המכונה הזו ולסיפור שעומד מאחוריה.
כרגיל עם מכוניות עם סיפור כזה מאחוריהן – הערך האספני שלה עומד להיות גבוה למדי. העובדה הזו גרמה למישהו לשלם עבורה שבעה מליון דולרים (!) במכירה הפומבית שנערכה בדייטונה. פי שבע, ממחירן של לה-פרארי “רגילות” ויקר אפילו כשזוכרים את המחיר המופרך (שני מיליון דולרים) של האפרטה.
המחיר האדיר הזה, הוא הסכום הגבוה ביותר ששולם במכירה פומבית עבור מכונית שיוצרה במאה הנוכחית. ואם אתם שואלים אותי, המכונית הזו עוד תשבור שיאים רבים כאלו.