ב.מ.וו i – חטיבת המכוניות החשמליות של החברה, מושקת היום בישראל. ההצגה של המכוניות הללו מחויבת המציאות, ב.מ.וו מייצרת אותן בשביל להפחית את כמות הזיהום לרוחב הליין-אפ שלה וגם בכדי לתת מענה ללקוחות שהאמירה הסביבתית חשובה להם. גם לסתם כאלו שרוצים לחסוך בדלק.
הכניסה של ב.מ.וו i לארץ נעשית בהיקף רחב יחסית, עם קשת מגוונת של דגמים ומחירים אטרקטיבים לחלקם (מדרגות המיסוי אוהבות מכוניות חסכוניות). סה”כ הושקו ארבעה מכוניות היום, חשמלית אחת ועוד שלוש פלאג-אין היברידיות כשכולן מגיעות עם עמדת טעינה.

שתי המכוניות הראשונות שהוצגו הן מכוניות i – מכוניות שנבנו מלכתחילה כחשמליות/היברידיות ותוכננו כך מההתחלה. גרסאות iPerformance, הן גרסאות היברידיות פלאג-אין לדגמים מוכרים של החברה.
i3
כנראה אחת המכוניות הכי ידידותיות לסביבה העולם היום. היא תוכננה לא רק כמכונית חשמלית עם אפס זיהום – גם תהליך הייצור שלה והחומרים שבא ידידותיים לסביבה. ככזו ה-I3 (249,000 שקלים) מציגה אריזה חכמה למדי, שימוש נרחב בחומרים מתקדמים ומראה לא שגרתי.
זוהי מכונית חשמלית לחלוטין, המצוידת במנוע המפיק הספק מקביל ל-170 כ”ס וסוללה בנפח 33 קילוואט לשעה. היא אולי לא נראית ככה, אבל הביצועים אמורים להיות טובים מאוד, עם תאוצה של 7.3 שניות ל-100 קמ”ש. גם טווח הנסיעה המוצהר (בין 200 ל-314 קמ”ש) מרשים.

i8
מכונית הספורט של החטיבה החשמלית תוכננה ככזו מאפס. ההנעה כאן היברידית ומשתמשת במנוע משולש צילנדרים מוגדש (231 כ”ס) ומנוע חשמלי (131 כ”ס) בכדי להגיע ל-100 קמ”ש תוך 4.4 שניות. ה-I8 מסוגלת לנוע בכוח החשמל בלבד לטווח של 37 ק”מ במהירות שלא תעלה על 120 קמ”ש. ב.מ.וו I8 מגיעה אלינו ברמת אבזור גבוהה (חישוקי 20 אינץ’, מיתלים אדפטיביים, בלימה אוטונומית ועוד) ומחירה נקבע על 780,000 שקלים.
330e
גרסת הפלאג-אין היבריד של ה-330 מקבילה בביצועיה לגרסת הבנזין הרגילה של ה-330, אבל עם כמה הבדלים. הביצועים מושגים באמצעות מערכת הנעה היברידית שמייצרת כוח משולב זהה לזה של גרסת הבנזין (252 כ”ס), והם די דומים בין שני הדגמים. ההבדל הוא במחיר – 290,000 שקלים עולה גרסת ההיבריד, זול ב-85,000 שקלים מ-330 מונעת בנזין. ה-330e גם מציעה במחיר הזה אבזור נדיב יותר וצריכת דלק מוצהרת של 50 ק”מ לליטר.

X5 xDrive40e
פער המחיר בין גרסת הבנזין של ה-X5 לבין הגרסה ההיברידית – גדול יותר אפילו מזה שבין שתי גרסאות ה-330. גרסת ההיבריד של ה-X5 (495,000 שקלים) זולה מגרסת הבנזין המקבילה ב-100,000 שקלים. יחידת הכוח המשולבת (חשמל-בנזין) מפיקה כאן 313 כ”ס (יותר מגרסת הבנזין המקבילה).

ההבדל בביצועים זניח ( לדוגמה: 6.5 למאה בבנזין ו-6.8 שניות למאה בהיבריד) כשה-X5 בעלת הנעת הכילאיים מגיעה עם נתון צריכת דלק של כ-30 ק”מ לליטר, נתון טוב משמעותית מזה של גרסת הבנזין.