1. וולוו S90 – יש מנוע
וולוו S90 מגיעה לישראל עם שני מנועים כרגע. ה-T5, שמחירה מתחיל כאן ב-390,000 שקלים, מצוידת במנוע ארבעה צילנדרים בנפח 1,969 סמ”ק, עם מגדש טורבו והזרקה ישירה. הוא מפיק 254 כ”ס ב-5,500 סל”ד ו-35 קג”מ החל ב-1,500 סל”ד, אלו עוברים דרך תיבה אוטומטית בת שמונה יחסי העברה לגלגלים הקדמיים. נתוני הביצועים מצוינים – רק 6.8 שניות למאה קמ”ש ומהירות מירבית של 230 קמ”ש.

2. ויש עוד מנוע
גרסת ה-T6 של הוולוו החדשה (425,000 שקלים), חולקת את מספר הציל’ והאכיטקטורה הבסיסית עם ה-T5, אבל מוסיפה סידור מגדשים מוכר אך נדיר. יש כאן שניים, מגדש-על ומגדש טורבו – פתרון האמור לספק תגובות טובות בסל”ד נמוך עם הספק כללי מרשים. והתוצאה, על הנייר, מרשימה בהחלט. שני הליטרים מפיקים כאן 320 כ”ס ב-5,700 סל”ד ו-40 קג”מ החל ב-2,220 סל”ד. הכוח כאן עובר לארבעת הגלגלים (האלדקס) ונתוני הביצועים מדברים על 5.9 שניות למיאוץ הקלאסי ו-250 קמ”ש מוגבלי מחשב מירביים.

3. עיצוב
קל מאוד לשכוח את התדמית הרבועה של המותג הזה נוכח מראה הדגמים האחרונים שלו וה-S90 לוקחת את האמירה הזו צעד קדימה. תשומת הלב לפרטים מחוץ ומבפנים ניכרת והתוצאה, פנים אל פנים, מצליחה להיראות נקייה ואלגנטית מחד וגם מרשימה ומושכת מאידך.

4. ת’ור
מה הקשר בין האל ת’ור לוולוו החדשה? האות T המשולבת בעיצוב הפנסיים הקדמיים מרמזת על האות הראשונה בשמו וגם מזכירה את מקבת הרעם אותה נשא עימו לפי המיתולוגיה הנורדית. אפשר להתחבר או שלא לסיפור הזה אבל הקונספט העיצובי של ה-S90 (כולל הפטיש) זכה בתחרות Production car design לשנת 2015.

5.אוטונומיה
כמו שסיפרנו לכם בעבר וולוו מצהירה כי היא תציג רכבים עם יכולות אוטונומיות מלאות ב-2020. ה-S90 מסמנת עוד צעד בדרך לשם, עם חבילה מקיפה של מערכות עזר לנהג: בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על הנתיב ומערכת בלימת חירום אוטונומית. המערכות ב-S90 יודעות לזהות את ולהגיב אל, כל משתמשי הדרך, לא רק רוכבי אופניים או הולכי רגל אלא אפילו חיות מגודל בינוני ומעלה.
