אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
קו התפר: איזה אופנוען אתה?
ראשי » דו-גלגלי » קו התפר: איזה אופנוען אתה?

קו התפר: איזה אופנוען אתה?

ווידאו של אופנוע חדש גרם לי להיזכר בווידאו של אופנוע ישן, ולשאול כמה שאלות על הדרך

אריאל אלסיבוני 21/10/2016

אין כאן תשובות. רק שאלות. אלו גם לא ממש שאלות – יותר תהיות כלליות על המקום ממנו אנחנו באים ולאן פנינו מועדות. וגם איפה כל אחד מאיתנו שם את עצמו על התפר הזה. הדוגמאות המובאות כאן הן מהפינה הכי קיצונית בתחום שלנו – אופנוע ליטר ספורטיביים. אבל גם אם אתה לא נמשך לאלו – השאלה העקרונית תקפה גם אליך.

תערוכת קלן אחרונה בשרה התעוררות יפנית בכל הקשור לאופנוע ליטרים ספורטיביים יפנים. הונדה וסוזוקי – מיישרים ואף פורצים את הסטנדרט האלקטרוני עם אופנועים חזקים יותר, קלים יותר ובעיקר, סופר-מתוחכמים.

עם מה אתה מזדהה יותר?
עם מה אתה מזדהה יותר?

 

בווידאו הזה אפשר לראות את ניקי היידן, אלוף העולם ב-MotoGP לשנת 2006, על אחד משני האופנועים האמורים. כמו הסוזוקי החדש גם ההונדה הזה מצויד במערכת בקרת משיכה מתוחכמת, מערכת למניעת הרמות גלגל לא רצויות, ABS לפניות מהדור האחרון ועוד.


 

מרשים? מאוד. עושה חשק? בטח. האלקטרוניקה הזו לא רק מאפשרת לכל רוכב להיות מהיר יותר ובטוח יותר – היא גם מאפשרת – לחקור את הגבולות עם רשת בטחון. הסרטון הזה מיד הזכיר לי סרט ישן יותר, מ-2012.

בווידאו הזה אפשר לראות את סיימון קרייפר. לקרייפר אין טייטל להתגאות בו כמו להיידן. הוא ניצח מירוץ MotoGP אחד בכל חייו. אבל לקרייפר יש הרבה עונות בקטגוריה הבכירה של עולם האופנועים וגם בסופרבייק והוא לגמרי יודע מה לעשות עם אופנוע מתחתיו. הווידאו הבא מראה אותו על הדור הקודם של הג’יקסר 1000 – אופנוע בלי גרם אחד של אלקטרוניקה.

 

שני סרטים, אחד עדכני ואחר מלפני 4 שנים, המתארים את אותם הכלים (כל אחד מתקופה אחרת). כמה דמיון ויזואלי יש בין שניהם ואיזה עולמות שונים. הסרטון של היידן מדבר על יכולת השליטה של המערכות החדשות, על האפשרות לעשות דברים בתוך רשת הביטחון האלקטרונית. הווידאו של קרייפר מראה את אותם הדברים אבל מדבר על ההיפך המוחלט – קח אתה את השליטה, קח אתה את האחריות, חיים ומוות ביד ימין.

מעניין לראות את שתי הגישות השונות האלו בטווח זמן קצר יחסית. מעניין לתהות לאן תלך הרכיבה מכאן. שני הסרטים האלו גם שמים אוטומטית כל צופה בקבוצה אחרת.

איזה סוג של רוכב אתה ואיזה סוג של רכיבה מלהיבה אותך – את זה קל מאוד להבין כשאתה צופה בשני הסרטים האלו. כל אחד יזדהה ויחלום על מטרה אחרת – אז את מי היית רוצה להחליף, את היידן או את קרייפר. לי אין ספק מי מבין שני הסרטים האלו מדבר אליי יותר. מעניין אותי לדעת – מה אתה אומר. אתה טיפוס של בקרות או שאתה חייב את השליטה אצלך ביד?

 

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד