אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
9 תקנות שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטוחה יותר וגם כפכף אחד
ראשי » מגזין » 9 תקנות שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטוחה יותר וגם כפכף אחד

9 תקנות שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטוחה יותר וגם כפכף אחד

מעונת המירוצים הבאה - כל מכוניות הפורמולה 1 יציעו הגנה משופרת לנהג, אז מה אם המיגון הזה יראה כמו כפכף?

דין אפפל 07/06/2016

כבר לא מעט שנים שארגון ה-FIA מתחבט עם עצמו בנוגע לבטיחות הנהגים במכוניות מירוץ פתוחות. לאחרונה הודיע הארגון, לאחר שערך בדיקות מקיפות, על עדכון בטיחות משמעותי. הוחלט שהחל מעונת המירוצים הבאה (מ-2017) והלאה, מכוניות הפורמולה 1 יחוייבו להרכיב קורת הגנה לנהג.

המיגון החדש, הוצג במקור על-ידי פרארי במבחנים שנערכו בתחילת העונה הנוכחית, והוא זה שיעטר את המכוניות בעונה הבאה. גם קבוצת רדבול הציגה גרסה משלה למיגון – משקף שעוטף את הקוקפיט עם מראה הרבה יותר סטנדרטי (וקל לעיכול), אבל הוא יכנס לסבב רק מעונת 2018 אם יעבור את כל הבדיקות הנדרשות.

מבין הנהגים שיצא להם לבחון את המיגון, אף אחד לא התלונן על הפרעות מיוחדות בשדה הראיה, וגם הזמנים על המסלול היו דומים למכונית ללא המיגון. נהגי פורמולה 1 רבים הביעו סלידה מהרעיון – פגיעה בוטה ביופי של מכונית מירוץ תכליתית. איך אפשר להאשים אותם, הרי זה נראה כמו כפכף אצבע ענקי.


פרארי מספרים שהעיצוב הסופי טרם נקבע ונצטרך לחכות לתחילת עונת 2017 בשביל לראות את הקונפיגורציה הסופית. ואם כבר נוגעים בנושא הרציני הזה, סדרת המירוצים היוקרתית ביותר העולם הרכב עשתה כברת דרך ארוכה מהבחינה הזו – הנה תשעה צעדים (מתוך עשרות) שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטיחותית יותר:

1961 – קביעת סטנדרט לקיבוע חגורות הבטיחות (אבל עדיין הרבה נהגים בחרו שלא להתשתמש בהן).
1968 – קשת התהפכות תקנית (הגנה על הנהג במקרה של התהפכות) ותא נהג שיאפשר חילוץ מהיר.
1970 – מיכל דלק תקני עמיד בניקוב, על מנת למנוע שריפה במקרה של התהפכות או תאונה.

1972 – חגורה בעלת שש נקודות עיגון ומשענת ראש. שליטה על ניתוק מערכת החשמל והפעלת מערכת המטפים מידית חיצונית.
1990 – מראות גדולות יותר והגה בעל שיחרור מהיר.
1995 – דרישה לחיזוקי צד והתייחסות לקוקפיט כ”תא-שורד”.

1996 – דגשים לגבי חיזוק הקוקפיט.
1997 – התקנת “קופסה שחורה” בתוך הקוקפיט.
1999 – אבטוח הגלגלים למכונית בכדי למנוע התעופפות שלהם בתאונה, אפשרות לשלוף את הנהג יחד עם הכיסא בזמן תאונה.

אלו חלק מהצעדים שהפכו את מכוניות הפורמולה 1 לבטוחות יותר – וכמו שאפשר להבין מהכפכף למעלה, זה לא יעצור כאן.

פורמולה 1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

ליפמוטור B10 (השקה עולמית): במגמה נגישה

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

בחזרה לעבר: מרצדס ויז’ן אייקוניק

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד