אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
9 תקנות שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטוחה יותר וגם כפכף אחד
ראשי » מגזין » 9 תקנות שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטוחה יותר וגם כפכף אחד

9 תקנות שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטוחה יותר וגם כפכף אחד

מעונת המירוצים הבאה - כל מכוניות הפורמולה 1 יציעו הגנה משופרת לנהג, אז מה אם המיגון הזה יראה כמו כפכף?

דין אפפל 07/06/2016

כבר לא מעט שנים שארגון ה-FIA מתחבט עם עצמו בנוגע לבטיחות הנהגים במכוניות מירוץ פתוחות. לאחרונה הודיע הארגון, לאחר שערך בדיקות מקיפות, על עדכון בטיחות משמעותי. הוחלט שהחל מעונת המירוצים הבאה (מ-2017) והלאה, מכוניות הפורמולה 1 יחוייבו להרכיב קורת הגנה לנהג.

המיגון החדש, הוצג במקור על-ידי פרארי במבחנים שנערכו בתחילת העונה הנוכחית, והוא זה שיעטר את המכוניות בעונה הבאה. גם קבוצת רדבול הציגה גרסה משלה למיגון – משקף שעוטף את הקוקפיט עם מראה הרבה יותר סטנדרטי (וקל לעיכול), אבל הוא יכנס לסבב רק מעונת 2018 אם יעבור את כל הבדיקות הנדרשות.

מבין הנהגים שיצא להם לבחון את המיגון, אף אחד לא התלונן על הפרעות מיוחדות בשדה הראיה, וגם הזמנים על המסלול היו דומים למכונית ללא המיגון. נהגי פורמולה 1 רבים הביעו סלידה מהרעיון – פגיעה בוטה ביופי של מכונית מירוץ תכליתית. איך אפשר להאשים אותם, הרי זה נראה כמו כפכף אצבע ענקי.


פרארי מספרים שהעיצוב הסופי טרם נקבע ונצטרך לחכות לתחילת עונת 2017 בשביל לראות את הקונפיגורציה הסופית. ואם כבר נוגעים בנושא הרציני הזה, סדרת המירוצים היוקרתית ביותר העולם הרכב עשתה כברת דרך ארוכה מהבחינה הזו – הנה תשעה צעדים (מתוך עשרות) שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטיחותית יותר:

1961 – קביעת סטנדרט לקיבוע חגורות הבטיחות (אבל עדיין הרבה נהגים בחרו שלא להתשתמש בהן).
1968 – קשת התהפכות תקנית (הגנה על הנהג במקרה של התהפכות) ותא נהג שיאפשר חילוץ מהיר.
1970 – מיכל דלק תקני עמיד בניקוב, על מנת למנוע שריפה במקרה של התהפכות או תאונה.

1972 – חגורה בעלת שש נקודות עיגון ומשענת ראש. שליטה על ניתוק מערכת החשמל והפעלת מערכת המטפים מידית חיצונית.
1990 – מראות גדולות יותר והגה בעל שיחרור מהיר.
1995 – דרישה לחיזוקי צד והתייחסות לקוקפיט כ”תא-שורד”.

1996 – דגשים לגבי חיזוק הקוקפיט.
1997 – התקנת “קופסה שחורה” בתוך הקוקפיט.
1999 – אבטוח הגלגלים למכונית בכדי למנוע התעופפות שלהם בתאונה, אפשרות לשלוף את הנהג יחד עם הכיסא בזמן תאונה.

אלו חלק מהצעדים שהפכו את מכוניות הפורמולה 1 לבטוחות יותר – וכמו שאפשר להבין מהכפכף למעלה, זה לא יעצור כאן.

פורמולה 1
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד