כבר לא מעט שנים שארגון ה-FIA מתחבט עם עצמו בנוגע לבטיחות הנהגים במכוניות מירוץ פתוחות. לאחרונה הודיע הארגון, לאחר שערך בדיקות מקיפות, על עדכון בטיחות משמעותי. הוחלט שהחל מעונת המירוצים הבאה (מ-2017) והלאה, מכוניות הפורמולה 1 יחוייבו להרכיב קורת הגנה לנהג.
המיגון החדש, הוצג במקור על-ידי פרארי במבחנים שנערכו בתחילת העונה הנוכחית, והוא זה שיעטר את המכוניות בעונה הבאה. גם קבוצת רדבול הציגה גרסה משלה למיגון – משקף שעוטף את הקוקפיט עם מראה הרבה יותר סטנדרטי (וקל לעיכול), אבל הוא יכנס לסבב רק מעונת 2018 אם יעבור את כל הבדיקות הנדרשות.
מבין הנהגים שיצא להם לבחון את המיגון, אף אחד לא התלונן על הפרעות מיוחדות בשדה הראיה, וגם הזמנים על המסלול היו דומים למכונית ללא המיגון. נהגי פורמולה 1 רבים הביעו סלידה מהרעיון – פגיעה בוטה ביופי של מכונית מירוץ תכליתית. איך אפשר להאשים אותם, הרי זה נראה כמו כפכף אצבע ענקי.
פרארי מספרים שהעיצוב הסופי טרם נקבע ונצטרך לחכות לתחילת עונת 2017 בשביל לראות את הקונפיגורציה הסופית. ואם כבר נוגעים בנושא הרציני הזה, סדרת המירוצים היוקרתית ביותר העולם הרכב עשתה כברת דרך ארוכה מהבחינה הזו – הנה תשעה צעדים (מתוך עשרות) שהפכו את מכונית הפורמולה 1 לבטיחותית יותר:
1961 – קביעת סטנדרט לקיבוע חגורות הבטיחות (אבל עדיין הרבה נהגים בחרו שלא להתשתמש בהן).
1968 – קשת התהפכות תקנית (הגנה על הנהג במקרה של התהפכות) ותא נהג שיאפשר חילוץ מהיר.
1970 – מיכל דלק תקני עמיד בניקוב, על מנת למנוע שריפה במקרה של התהפכות או תאונה.
1972 – חגורה בעלת שש נקודות עיגון ומשענת ראש. שליטה על ניתוק מערכת החשמל והפעלת מערכת המטפים מידית חיצונית.
1990 – מראות גדולות יותר והגה בעל שיחרור מהיר.
1995 – דרישה לחיזוקי צד והתייחסות לקוקפיט כ”תא-שורד”.
1996 – דגשים לגבי חיזוק הקוקפיט.
1997 – התקנת “קופסה שחורה” בתוך הקוקפיט.
1999 – אבטוח הגלגלים למכונית בכדי למנוע התעופפות שלהם בתאונה, אפשרות לשלוף את הנהג יחד עם הכיסא בזמן תאונה.
אלו חלק מהצעדים שהפכו את מכוניות הפורמולה 1 לבטוחות יותר – וכמו שאפשר להבין מהכפכף למעלה, זה לא יעצור כאן.