אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
8 דברים לצריך לדעת לפני שלה-מאן 2016 יוצא לדרך
ראשי » מגזין » 8 דברים לצריך לדעת לפני שלה-מאן 2016 יוצא לדרך

8 דברים לצריך לדעת לפני שלה-מאן 2016 יוצא לדרך

אחד המירוצים הנחשבים בלוח השנה יוצא מחר לדרך - הנה כמה עובדות היסטוריות על 24 השעות של לה-מאן

דין אפפל 17/06/2016

מירוץ 24 השעות של לה-מאן יזנק בפעם ה-84 מחר. המירוץ (שישודר ביורוספורט לכל אורכו) יוזנק בשעה 16:00 שעון מקומי ויגמר למחרת ביום ראשון, איך לא, בשעה 16:00. מבין 60 המכוניות שיאכלסו את הגריד, פורשה הם הפייבוריטים לזכייה אחרי שקבעו את זמני ההקפה המהירים ביותר במוקדמות ויזנקו מהמקום הראשון והשני. אחריהם, וקצת בהפתעה, הצמד של טויוטה שהצליחו להקדים את 2 המכוניות של אודי, שנחשבים תמיד למתמודדים חזקים על המקום הראשון הכללי.

מי שיצפה במירוץ יקבל לא מעט אקשן כמו בכל שנה, עם לא מעט הפתעות. מזג האוויר הסוער הצפוי, רק יוסיף שמן למדורת התאונות, ההחלקות והמתח. עד הזינוק, הנה כמה דברים שחייבים לדעת על המירוץ הזה.

24 השעות של לה-מאן מ-1923

 

1. הכישלונות
במירוץ של 1955 התרחשה התאונה הקשה ביותר בהיסטוריה של עולם המירוצים. מרצדס 300SL פגעה ברכב אחר והתעופפה ליציע המרכזי. התוצאה – 83 צופים והנהג פייר לבג’ נהרגו ועוד כ-120 נפצעו. מרצדס פרשה באותו הרגע ממירוצים. פרישה שתמשך עשורים ארוכים.


 

2. ההצלחות
יש הרבה יצרנים שיכול לזקוף לזכותם הצלחות במירוץ הזה אבל פורשה היא בלי ספק בעלת הבית כאן, עם 17 נצחונות שרשומים לזכותה. גם זמן ההקפה המהיר ביותר שנרשם בלה-מאן שייך לה, עם ה-962 והנס שטוק מאחורי ההגה, במירוץ של 1985 (3:14,843 דקות). ב-2015 הצליחה פורשה 919 להתקרב לזמן הזה (3:16,887 דקות). רק צריך לזכור שהזמן של שטוק וה-962 נרשם בתקופה בה לא היו שיקיינים בישורת מולסאן הארוכה ולפני עוד שינויים שנערכו במסלול. וזה מביא אותנו לנקודה הבאה.

 

3. המסלול
תוואי המסלול שונה 8 פעמים במשך השנים כשאורכו נע בין 13.6 ק״מ ועד 17.26 ק״מ. אחד המאפיינים הבולטים בו ללא ספק היא ישורת מולסאן האדירה, 6 ק”מ אורכה. לקראת סוף שנות השמונים המהירות אליה הגיעו המכוניות בסוף הישורת הזו, היו הזויות. המהירות הגבוהה ביותר, 405 קמ”ש, מדדה לרוג׳ר דורשי בפיג’ו בשנת 1988. ב-1990 הוספו שני שיקיינים זהים בישורת, שהורידו את המהירות באופן משמעותי. הנה סיבוב במסלול עם ג’וני הרברט והמאזדה 787b שחוגגים היום 25 שנים לניצחון המשותף שלהם בלה-מאן 1991:

 

4. הזינוק
1969 היתה השנה אחרונה בה זינקו למירוץ במה שנקרא עם השנים ‘שיטת לה-מאן’. שיטה בה היו רצים למכוניות, קופצים פנימה, מניעים ונוסעים. צורת הזינוק הזו בוטלה מסיבות בטיחותיות – היו נהגים לא מעטים שפשוט קפצו למכונית וזינקו מבלי לקשור את רתמות המירוץ. הנה הזינוק הקלאסי האחרון ללה-מאן:

 

5. הנהג
טום קריסטנסן הדני ניצח כאן 9 פעמים והוא הנהג המעוטר ביותר בלה-מאן. הוא עשה את זה עם פורשה, בנטלי ואודי. לפני שהתחיל לנצח במירוץ 24 השעות הזה כאילו אין מחר, הוא הספיק לרשום לזכותו אליפויות פורמולה 3, מכוניות סאלון וגם להיות נהג מבחן של כמה קבוצות פורמולה 1.

 

6. השעות
ב-24 שעות של גז עובר הרבה על הנהגים ועל המכונות. המרחק הארוך ביותר שעברה מכונית אחת ב-24 השעות של לה-מאן רשום לזכות האודי R15, שבמירוץ של 2010 עברה 5,410.713 ק”מ. היא שברה שיא שהחזיק 39 שנים, אותו קבעה פורשה עם ה-917 ועמד על 5,335.313 ק״מ. אותה 917 קבעה גם את שיא המהירות הממוצעת להקפה – 249.126 קמ”ש – שיא שעומד עד היום. לצורך השוואה ב-2015 הפורשה 919 (שניצחה) קבעה 222.23 קמ״ש ממוצע להקפה. במירוץ הזה הפורשה 919 חיסלה כ-1,900 ליטרים של דלק, החליפה הילוכים 25,293 פעמים, ובשלושת רכבי פורשה שהתחרו נעשו 90 החלפות נהגים והוחלפו 116 צמיגים.

405 קמ"ש, בפיג'ו...
405 קמ”ש, בפיג’ו…

 

7. השמפניה
קל מאוד לחשוב שמנצחים התיזו שמפניה מהפודיום מאז ומעולם, אבל האמת היא שמסורת הריסוס החלה בלה-מאן. זה היה דן גארני שניצח ב-1967 עם הפורד GT40 ובאופן ספונטני ניער את בקבוק המואט-שנדון וריסס את הנרי פורד (השני) וקרול שלבי. מאז זו מסורת.

איפה קרול שלבי איפה?!
איפה קרול שלבי איפה?!

 

8. הפסקרולו
הנרי פסקרולו הצרפתי מחזיק בשיא הזינוקים למירוץ המפרך. לא פחות מ-33 פעמים זינק פסקרולו ל-24 השעות של לה-מאן ולזכותו רשומים ארבעה ניצחונות במירוץ. פסקרולו גיוון והתחרה גם בפורמולה 1 ובפאריז-דקאר. בשנת 2000 הוא הקים קבוצת מירוצים הנושאת את שמו שהתחרתה עד ל-2013.

פעם במגזינים היו מחלקים פוסטרים, קבלו את האינטרפטציה המודרנית לאותו מנהג, תמונה של כל מנצחות הלה-מאן בין 1923 ל-2015.

פוסטר למנויים ;)
פוסטר למנויים ;)

אודי לה-מאן פורשה פיג'ו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד