אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
7 מכוניות על פחות מוכרות משנות ה-90′
ראשי » מגזין » 7 מכוניות על פחות מוכרות משנות ה-90′

7 מכוניות על פחות מוכרות משנות ה-90′

מכוניות העל כמעט ולא זכו לככב על הכבישים הציבוריים אך בהחלט זכו לככב על קירות החדרים של ילדי שנות ה-90. הרבה מכוניות על יוצרו בשנות ה-90, ואת המפורסמות בהן יימנה כל אחד. ריכזנו הפעם את השונות והמיוחדות יותר

יובל לוי 26/01/2023 צלם: יצרן, RM Sotheby’s

שנות ה-90 היו ויהיו ככל הנראה השנים הטובות ביותר בעולם הרכב, למי שבאמת אוהב לנהוג. שילוב של משקל נמוך טרום כניסת מערכות הבטיחות ושאר האבזור המיותר, אפס בקרות, מנועים שענייני זיהום האוויר כמעט ולא היו שיקול בתכנונם, התנהגות כביש משובחת ועוד. וכמובן שבאותן שנים מכוניות העל חגגו, עם ערב רב של דגמים. לצד אלו המוכרות והקונבנציונאליות יחסית, בחרנו שבע מכוניות על, רובן דווקא פחות מוכרות (סליחה פרארי ולמבורגיני), שלדעתנו פגעו בול בפוני של אותם אלו שגדלו בשנות ה-90′, במידה ונשאר להם היום פוני כמובן.

אבל רגע לפני שנתחיל, מה היא בעצם מכונית על?

השם מכונית על הוא שם מאד רחב לרכב חוקי לכביש שמביא עימו ביצועי קצה. הלמבורגיני מיורה נחשבת למכונית העל הראשונה בעלת מנוע מרכזי, ועד שנות ה-90 למעשה, מכונית נחשבה בהכללה גסה למכונית על רק אם היה מותקן בה מנוע מרכזי המפיק לפחות 400 כוחות סוס מלפחות שמונה צילינדרים, מסוגלת לחצות את רף ה-290 קמ”ש ומסוגלת להסיע רק נוסע אחד מלבד הנהג המאושר שאוחז בהגה. כיום, ההגדרה הזו הפכה לרופפת מעט, אך מה שבטוח הוא שמכונית על היא מכונית מהירה מאד, רועשת מאד, נמוכה מאד, לא פרקטית בעליל ומתומחרת בהגזמה. או בקיצור – בדיוק המכונית שהיינו רוצים בחניה שלנו.

מקלארן F1

 


 

מקלארן F1
המקלארן F1 היא כנראה מכונית העל הכי מוכרת ברשימה שהרכבנו עבורכם. אחת הסיבות לכך היא שה-F1 הייתה המכונית המהירה ביותר בזמנה, עם מהירות סופית מדודה של 386 קמ”ש (אחרי שביטלו את מנתק ההצתה שלה). אבל הסיבה האמיתית שהיא נכנסה לרשימה שלנו היא סידור המושבים הכל כך מגניב שלה: מושב נהג במרכז ומאחוריו זוג מושבים המסוגלים לאכלס את שני ברי המזל הרזים שיזכו לשבת בהם. המקלארן נחשבת עד היום, מעל 30 שנה אחרי שיוצרה, כמכונית האטמוספרית המהירה בעולם.

שנות ייצור: 1992 – 1998
מספר יחידות שיוצרו: 106
מנוע: 6.1 ליטר, V12
תיבת הילוכים: ידנית, שישה הילוכים
משקל: 1,138 ק”ג
הספק: 618 כ”ס
מומנט: 66.3 קג”מ
מהירות מרבית: 356 קמ”ש (במידה ותבטלו את מנתק ההצתה תזכו לראות את מחוג המהירות מצביע על 386 קמ”ש)
0-100 קמ”ש: 3.2 שניות

יגואר XJR15

יגואר XJR-15
התכנון ההנדסי של ה-XJR-15 מבוסס על היגואר XJR-9, זוכת מרוץ 24 השעות של לה-מאן. אבל זו לא הסיבה שהיא נכנסה לרשימה שלנו. הסיבה שהיא נכנסה לרשימה פשוטה למדי: זו המכונית כביש הראשונה ביצור סדרתי (אם אפשר לקרוא ל-53 יחידות יצור סדרתי) שהמרכב שלה עשוי סיבי פחמן בלבד. בנוסף, אם תסתכלו על התמונות תוכלו לראות את הפרופורציות המושלמות שלה, המציגות חופה ורכב שנבנה מסביבה, מה שהופך אותה לדעתנו לאחת ממכונית העל הכי יפות שיוצרו אי פעם.

שנות ייצור: 1990 – 1992
מספר יחידות שיוצרו: 53
מנוע: 6.0 ליטר, V12
תיבת הילוכים: ידנית, חמישה הילוכים
משקל: 1,050 ק”ג
הספק: 450 כ”ס
מומנט: 58 קג”מ
מהירות מרבית: 307 קמ”ש
0-100 קמ”ש: 3.2 שניות

מרצדס CLK GTR

מרצדס CLK GTR
מחיר יקר הוא חלק מהתכונות של מכונית על ובמקרה הזה, המרצדס CLK GTR, שנבנתה כרכב הומולוגציה לטובת השתתפות במרוצי ה-GT1, לוקחת את כל הקופה, תרתי משמע. עם מחיר שחצה את ה-1.5 מיליון דולר, ה-CLK GTR זכתה בתואר המפוקפק של מכונית הכביש הכי יקרה שנוצרה, תואר שהחזיק עד שנת 2015, השנה בה הוצגה הפרארי FXX-K. צריכים עוד סיבה שהיא נכנסה לרשימה שלנו? צריך כאן נציגות גרמנית ופורשה יש כבר (כמעט) לכולם.

שנות ייצור: 1999 – 1998
מספר יחידות שיוצרו: 28
מנוע: 7.3 ליטר, V12
תיבת הילוכים: סינקוונסיאלית, שישה הילוכים
משקל: 1,440 ק”ג
הספק: 655 כ”ס (לגרסת הסופר-ספורט)
מומנט: 80.1 קג”מ (לגרסת הסופר-ספורט)
מהירות מרבית: 320 קמ”ש
0-100 קמ”ש: 3.5 שניות (לגרסת הסופר-ספורט)

ניסאן R390

ניסאן R390
כל המאפיינים של מכונית על שהזכרנו בפתיח הופכים אותה לנדירה במיוחד. אז מי היא מכונית העל הכי נדירה של שנות ה-90? ניחשתם נכון: הניסאן R390, ממנה יוצרה מכונית אחת בלבד שנמצאת עד היום בבעלות ניסאן. ה-R390 יוצרה כרכב הומולוגציה חוקי לכביש על מנת לאפשר לניסאן להתחרות במרוץ 24 השעות של לה-מאן. לפחות על פי השמועות והבודדים שזכו לנהוג בה, מדובר באחת המכוניות המהירות ביותר שזכו לרישוי כביש אי פעם.

שנות ייצור: 1997
מספר יחידות שיוצרו: 1
מנוע: 3.5 ליטר, V8
תיבת הילוכים: סינקוונסיאלית, שישה הילוכים
משקל: 1,440 ק”ג
הספק: 550 כ”ס
מומנט: 65 קג”מ
מהירות מרבית: 354 קמ”ש
0-100 קמ”ש: 3.9 שניות

ווקטור M12

ווקטור M12
האמריקאים לא ממש כיכבו במגרש של מכוניות העל בשנות ה-90, אבל קשה שלא לתת למעצמה הזו נציגות בשביעייה שלנו. אבל אם כבר בחרנו להכניס מכונית אמריקאית לכאן, אז לפחות שיהיה מותקן בה מנוע של למבורגיני. לא? פרט למנוע, שנשלף מהלמבורגיני דיאבלו והותקן בווקטור M12, לא היו עוד הרבה דברים חיוביים לספר עליה. למעשה, הווקטור M12 “זכתה” בלא מעט תארים מפוקפקים כמו “רכב העל הגרוע בעולם” או “הרכב הגרוע שנבחן אי פעם” על ידי מספר מגזיני רכב בינלאומיים. אמריקה של שנות ה-90 במיטבה, אבל עדין חלום רטוב ויקר של לא מעט אספנים.

שנות ייצור: 1995-1999
מספר יחידות שיוצרו: 17
מנוע: 5.7 ליטר, V12
תיבת הילוכים: ידנית, חמישה הילוכים
משקל: 1,633 ק”ג
הספק: 492 כ”ס
מומנט: 58.7 קג”מ
מהירות מרבית: 304 קמ”ש
0-100 קמ”ש: 4.8 שניות

TVR סרברה

 

TVR סרברה ספיד 12
אם יצרן בחר להכניס את המילה ספיד (מהירות) לשם של המכונית שלו אז כדאי שהיא תגיע עם קבלות. הסרברה ספיד 12 בהחלט מגיעה עם אותן קבלות, ומהר. כמה מהר? מספרים כי כשניסו למדוד את הספק המנוע שלה, הדיינו נשבר מיד לאחר שהראה את המספר 1,000 כוחות סוס. הסרברה ספיד 12 הייתה חזקה לא רק על הנייר, אלא גם על הכביש. כאשר פטר ווילר, הבעלים דאז של TVR, נהג באחד מאבות הטיפוס שנבנו, הוא קבע כי המכונית אינה שמישה לכביש הציבורי משום שהיא פשוט מהירה מידי. חוויה מטלטלת שגרמה להחלטה על הפסקת הייצור שלה.

שנות ייצור: 1998-1996
מספר יחידות שיוצרו: 3
מנוע: 7.7 ליטר, V12
תיבת הילוכים: ידנית, שישה הילוכים
משקל: 1,100 ק”ג
הספק: ככל הנראה מעל 1,000 כ”ס
מומנט: הרבה, אין מספר רשמי
מהירות מרבית: 386 קמ”ש
0-100 קמ”ש: 2.9 שניות

סיזטה V16T

סזטה מורודר V16T
אם הגעתם עד לכאן אז כבר הבנתם שמכונית על צריכה להיות משוגעת, ולסזטה (שבתרגומים שגואים בודדים בעברית נקראה צ’יזטה) מורודר V16T יש את המנוע הכי משוגע ברשימה: V16. כבונוס, יש לה גם פנסי פופ-אפ נשלפים, שזה אחד הדברים הכי מגניבים שהיה לעולם הרכב להציע אי פעם, ולמורודר V16T יש ארבעה כאלו. המורודר V16T עוצבה על ידי מרצ’לו גאנדיני, שחתום על מספר יצירות מוטוריות כגון הלמבורגיני קונטאש, והיא המכונית היחידה שיוצרה על ידי סזטה אי פעם. פרט מעניין הוא שלפי אתר החברה, אם חשקה נפשכם במורודר V16T, ניתן להשאיר פרטים ולהזמין אחת גם היום, 32 שנים אחרי שיוצרה לראשונה. המחיר: 800,000 דולר, כ-8,000,000 מיליון שקלים כולל מיסים בישראל. תתחדשו.

שנות ייצור: 1991 ותיאורטית עד היום
מספר יחידות שיוצרו: 13
מנוע: 6 ליטר, V16
תיבת הילוכים: ידנית, חמישה הילוכים
משקל: 1,700 ק”ג
הספק: 540 כ”ס
מומנט: 55.5 קג”מ
מהירות מרבית: 320 קמ”ש
0-100 קמ”ש: 4.5 שניות

210807_05-tvr210807_05-tvr
TVR סרברה
Preview
210807_07-tvr210807_07-tvr
TVR סרברה
Preview
A97F1439.A97F1439.
מרצדס CLK GTR
Preview
A97F1440.A97F1440.
מרצדס CLK GTR
Preview
A97F3717.A97F3717.
מרצדס CLK GTR
Preview
A98F6675A98F6675
מרצדס CLK GTR
Preview
SP02390005SP02390005
ניסאן R390
Preview
SP02390006SP02390006
ניסאן R390
Preview
SP02390014SP02390014
ניסאן R390
Preview
Vector1Vector1
ווקטור M12
Preview
Vector2Vector2
ווקטור M12
Preview
Vercor3Vercor3
ווקטור M12
Preview
XJR15XJR15
יגואר XJR15
Preview
XJR15-2XJR15-2
יגואר XJR15
Preview
XJR15-3XJR15-3
יגואר XJR 15
Preview
XJR15-4XJR15-4
יגואר XJR15
Preview
cizetai-1-960x600cizetai-1-960x600
סיזטה V16T
Preview
Small-6702-McLarenF1Small-6702-McLarenF1
מקלארן F1
Preview
Small-6706-McLarenF1Small-6706-McLarenF1
מקלארן F1
Preview
Small-6707-McLarenF1Small-6707-McLarenF1
מקלארן F1
Preview
Small-6708-McLarenF1Small-6708-McLarenF1
מקלארן F1
Preview
cizeta_v16t_1988_images_1cizeta_v16t_1988_images_1
סיזטה V16T
Preview
cizetasidecizetaside
סיזטה V16T
Preview
cizetafrontthreequarterscizetafrontthreequarters
סיזטה V16T
Preview

TVR ווקטור M12 מכונית על מקלארן F1 מרצדס CLK GTR ניסאן R390 סיזטה מורדור שנות ה-90
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד