1. ה-D8 היא הבסיס לכל המכוניות של דונקרוורט.
הן למעשה גלגול סופר-מתוחכם ומהונדס של הלוטוס סופר 7. הסיסמה של החברה היא: “בלי פשרות”. הפירוש של דונקרוורט לסיסמה הזו הוא מכונית בלי עזרים אלקטרונים משום סוג.
2. ב-2006 הקיפה דונקרוורט RS D8 את הנורבורגרינג ב-7:14:89 דקות.
עד היום רק 9 מכוניות מכוניות סדרתיות הקיפו את הרינג מהר יותר: רדיקל (SR8 ו-SR8LM – מכוניות מסלול לכל דבר), פורשה 918 (אקזוטיקה חדישה סופר יקרה ומתוחכמת), למבורגיני אוונטרדור SV (ראה פורשה 918), ניסאן GTR ניסמו (לא GTR רגילה, מכונית מיוחדת עם חבילת מסלול), מקלארן F1 (טוב זה עולה מליון דולר), גומפרט אפולו (עוד אקזוטיקה), דודג’ וייפר ACR (עם צמיגי מירוץ) ולקסוס LFA (עם מכונית שהוכנה במיוחד לרינג, לא ממש סדרתית). מעבר לאלו, אקזוטיקה-עילית או מכוניוות מסלול ייעודיות – לא נבנתה בעשור האחרון מכונית סדרתית מהירה יותר מסביב לרינג. זה אומר הרבה על היכולת של דונקרוורט – בלי שום אמצעי אלקטרוני.
3. אבל, ב-D8GTO שמו דונקרוורט מערכת בקרת משיכה.
פעם ראשונה שרכיב כזה נכנס למכונית שלהם – הלקוחות פשוט ביקשו משהו שיקל על התאוצה בגשם. עם יחס הספק משקל של כ-550 כ”ס לטון אפשר להבין אותם. ד”א GTO כזו מאיצה ל-100 קמ”ש תוך 2.8 שניות – בלי הנעה כפולה, בלי שום עזרים אלקטרונים (עוד לפני בקרת המשיכה) כאמור.
4. דונקרוורט לא מחדשים הרבה ובטח שלא מציגים הרבה מכוניות, אבל עכשיו הם מודיעים על תחילת מכירה של דגם חדש ה-D8 GTO RS.
הפרטים מעטים, החברה מספרת שהם עובדים על הדגם הזה כבר שנתיים ומדובר בשיפור – אבולוציה לא רוולוציה. אפשר לצפות לקצת פחות משקל (כי הם משתמשים בהמון קרבון) ולקצת יותר כוח – כי הם עובדים בשיתוף עם בוש על פיתוח גרסאות ייחודיות לדונקרוורט של מנוע חמשת הצילנדרים המוגדש של אודי.
5. רק פרט אחד מטריד אותנו בהודעה לעיתונות.
הם מספרים שתהיה אופציה לגיר רובוטי עם מצמד כפול. האם דונקוורט מתחילים להתגמש – קודם בקרת משיכה ועכשיו גיר אוטומטי?! אנחנו מאוד מקווים שהחבר’ה ההולנדים יישארו נאמנים למתכון המקורי שלהם. הוא הוכיח עד היום שעם הנדסה נכונה וגישה חכמה אפשר לייצר המון מכל-כך מעט.