אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בוגאטי שירון הוצגה: 1479 כ”ס !
ראשי » חדשות » בוגאטי שירון הוצגה: 1479 כ”ס !
בוגאטי שירון

בוגאטי שירון הוצגה: 1479 כ”ס !

יקרה יותר, חזקה יותר, מהירה יותר

אריאל אלסיבוני 29/02/2016

11 שנה אחרי שהציגה את הויירון מציגה היום בוגאטי את השירון (יש לבטא ‘שירו’ עדיף עם קמצוץ של מבטא צרפתי). לשירון אין ולא יכול להיות את האפקט שהיה לויירון – שהמציאה פחות או יותר את ספר החוקים מחדש.

אבל גם השירון, כמו שאתה בוודאי מתאר לעצמך, היא מכונית מרשימה מאוד ויש המון מספרים מאחורי המכונית הזו. הנתון העיקרי – זה שכולם חיכו לו – הוא נתון המהירות המירבית. לפי בוגאטי מהירותה המירבית של השירון היא 421 קמ”ש.

bugatti chiron-12
אחורי המכונית הם פתח יציאת אוויר גדול – מזכיר מאוד את ה-P1 של מקלארן

 

מה? רק 421 קמ”ש? כן. זה לטענת בוגאטי המקסימום שהם מרגישים בטוח לשחרר לכביש הציבורי (לא ברור לאיזה כביש בדיוק). באותה נשימה הם מרגיעים ומספרים שהפוטנציאל למהירות גבוהה יותר קיים בשירון ומבטיחים שהיא תקבע שיא מהירות מירבית חדש במסלול סגור. כמה? שאלה מצוינת ככל הנראה לא פחות מ-440 קמ”ש וכנראה שיותר לכיוון ה-460 קמ”ש.


הכנף האחורית היא חלק מהיכולת של השירון לשנות את פניה. מקדם הגרר עומד על 0.35 וכשהכנף הזו עוברת למצב 'בלימה' הוא עולה ל-0.59
הכנף האחורית היא חלק מהיכולת של השירון לשנות את פניה. מקדם הגרר עומד על 0.35 וכשהכנף הזו עוברת למצב ‘בלימה’ הוא עולה ל-0.59

 

אבל כמו שאמרנו יש כאן מספרים מרשימים גם בלי נתון המהירות המירבית – 1479 כ”ס ו-163 קג”מ לדוגמא. את המספרים המרשימים האלה מפיקות, עדיין, 16 בוכנות בסידור W ובנפח שמונה ליטרים, המקבלות אוויר מארבעה מגדשי טורבו. אם הסידור הזה נשמע לך דומה מאוד לזה של הויירון, זה בגלל שזה דומה עד זהה לתצורת המנוע של הויירון אבל בפולקסוואגן, סליחה, בוגאטי ממהרים להסביר שמדובר בפיתוח מאסיבי מאוד של יחידת ההנעה הקודמת.

bugatti chiron-14
גריל הפרסה המפורסם של בוגאטי, מה-T35 ועד השירון

 

עוד בגזרת ‘זה מזכיר את הויירון’: תיבה כפולת מצמדים עם שבעה יחסי העברה שמעבירה את הכוח לארבעת הגלגלים. מזכיר או לא מזכיר הביצועים משכיחים הכול ומהר למדי עם תאוצה ל-100 קמ”ש בפחות מ-2.5 שניות, ל-200 קמ”ש בפחות מ-6.5 שניות ול-300 קמ”ש בפחות מ-13.5 שניות.

bugatti chiron-2
מספר הקסם ‘500’ על מד המהירות

 

בוגאטי מספרים שהקשיחות בפני פיתול של שלדת המונוקוק העשויה קרבון מקבילה לזו של מכונית סיבולת, על העבודה האווירודינאמית המקיפה ועל תשומת הלב לפרטים. עם השירון הם הקפידו לבצע את הבלתי ניתן לביצוע – כהגדרתם. ואם הם מביעים את דעתם בצורה ערטילאית כזו, אז נביע אנחנו את שלנו – כמו בויירון הנתונים מרשימים מאוד, אבל העיצוב והרעיון כולו קצת תפל.

bugatti chiron-16
מצא את הקשר, בוגאטי מסבירה לנו מאיפה מגיעה ההשראה לעיצוב של השירון

 

בשביל מכונית בלי גבול ובלי תקציב, שאמורה לדחוף את כל מה שאנחנו מכירים אל הקצה ומעבר לו, היא קצת משעממת, קצת צפויה, לא ממש מלהיבה. בכל מקרה – בוגאטי מתכננים לייצר 500 שירון ולמכור כל יחידה בלמעלה בכ-2.5 מיליון יורו, ואפשר להיות בטוחים שכבר עכשיו חלק נכבד מפנקס ההזמנות, כבר מלא.

bugatti chironbugatti chironPreview
bugatti chiron-2bugatti chiron-2Preview
bugatti chiron-3bugatti chiron-3Preview
bugatti chiron-4bugatti chiron-4Preview
bugatti chiron-5bugatti chiron-5Preview
bugatti chiron-6bugatti chiron-6Preview
bugatti chiron-7bugatti chiron-7Preview
bugatti chiron-8bugatti chiron-8Preview
bugatti chiron-9bugatti chiron-9Preview
bugatti chiron-10bugatti chiron-10
הכנף האחורית היא חלק מהיכולת של השירון לשנות את פניה. מקדם הגרר עומד על 0.35 וכשהכנף הזו עוברת למצב 'בלימה' הוא עולה ל-0.59
Preview
בוגאטי שירוןבוגאטי שירון
מתי תנסה כבר לשבור את השיא?
Preview
bugatti chiron-12bugatti chiron-12Preview
bugatti chiron-13bugatti chiron-13Preview
bugatti chiron-14bugatti chiron-14Preview
bugatti chiron-15bugatti chiron-15Preview
bugatti chiron-16bugatti chiron-16Preview
bugatti chiron-17bugatti chiron-17Preview
bugatti chiron-18bugatti chiron-18Preview
bugatti chiron-19bugatti chiron-19Preview
bugatti chiron-20bugatti chiron-20Preview
bugatti chiron-21bugatti chiron-21Preview
bugatti chiron-22bugatti chiron-22Preview
בוגאטי שירוןבוגאטי שירוןPreview
בוגאטי שירון-2בוגאטי שירון-2Preview
בוגאטי שירון-3בוגאטי שירון-3Preview
בוגאטי שירון-4בוגאטי שירון-4Preview
בוגאטי שירון-5בוגאטי שירון-5Preview
בוגאטי שירון-6בוגאטי שירון-6Preview
בוגאטי שירון-7בוגאטי שירון-7Preview
בוגאטי שירון-8בוגאטי שירון-8Preview

אריאל אלסיבוני בוגאטי בוגאטי ויירון בוגאטי שירון הכי מהיר המכונית המהירה בעולם
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד